کد خبر: ۱۵۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت:

۲۴۴هزار میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در مرودشت جذب شد

معاون سازمان و سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از جذب۲۴۴ هزار و۷۳۷میلیون ریال تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۱۴۰۰ در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سروریس اقتصادی  شهرستانهای شیرازه،منصور امیریان سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت گفت:  با جذب این تسهیلات ۹۲ دستگاه تراکتور ۱۲دستگاه کمباین و ۴۴ عدد انواع ادوات و دنباله بند‌ها خریداری و به ناوگان مکانیزاسیون این شهرستان افزوده شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده و استقبال بهره برداران مبلغ جذب شده بیش از مبلغ تخصیصی است.

امیریان بیان کرد: این اعتبارات ازطریق معرفی متقاضیان به بانک کشاورزی با بهره ۱۵ درصد از محل خط اعتباری مکانیزاسیون و از منابع داخلی بانک پرداخت شده است.

به گفته سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت ، منابع خط اعتباری با مدیریت بانک کشاورزی برای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی به منظور ارتقاء ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی و افزایش درجه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: ارتقاء ضریب و درجه مکانیزاسیون بخش کشاورزی علاوه بر کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن کشاورزی باعث افزایش تولید و بهره‌وری کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی و تسریع در مراحل کشاورزی و پایین آمدن هزینه کارگری می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: این شهرستان با تعداد ۵۲۶۰ دستگاه تراکتور، (۱۷ درصد تراکتور‌های فارس) و ۱۸۰۰ دستگاه کمباین (۵۱ درصد کمباین استان فارس) بیشترین ضریب مکانیزاسیون در فارس را داراست.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، اقتصادی
نظرات بینندگان