کد خبر: ۱۵۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای آموزش دانشجویان کشور پاکستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این دانشگاه برای آموزش دانشجویان کشور پاکستان اعلام آمادگی کرد.
به گزارش سرویس سلامت  شیرازه،سید وحید حسینی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست با وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سِند پاکستان با تاکید بر گسترش همکاری‌های بین دو کشور گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای آموزش دانشجویان کشور پاکستان در مقطع عمومی و تخصصی، آمادگی لازم دارد.

وی ادامه داد: این دیدار می‌تواند سرآغاز همکاری‌های بیشتر پاکستان و شیراز در زمینه علمی، پزشکی و فناوری باشد.

حسینی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ویژه در زمینه نیروی انسانی متخصص، آمادگی دانشگاه را برای اعزام پزشک و پیراپزشک در زمینه ارایه خدمات پزشکی به کشور پاکستان اعلام کرد.

سید حسن سراج سرپرست معاونت بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز هدف از بازدید «عذرا پچیهو» وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سِند پاکستان را آشنایی با توانمندی‌های مجموعه سلامت فارس در زمینه فناوری، تولید محصولات پزشکی و زیرساخت‌های پزشکی عنوان کرد.

وی، محور‌های این نشست را تبادل نظر درباره توسعه توریسم درمانی، جذب دانشجویان خارجی و تجاری سازی محصولات تولیدی دانشگاه برشمرد.

سراج ادامه داد: وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سِند پاکستان و هیات همراه برای آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های توریسم درمانی در شیراز، از بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا بازدید کرده و از نزدیک در جریان ارایه خدمات درمانی قرار گرفت.

سرپرست معاونت بین الملل دانشگاه با بیان این که در زمان حاضر بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی شهریه پرداز از کشور‌های مختلف مانند هند، پاکستان، یمن، عراق و لبنان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول تحصیل هستند، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های این معاونت تلاش برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی به میزان دست کم سالانه ۸۰ دانشجو است.

سراج با تاکید بر تلاش برای تجاری سازی محصولات تولیدی دانشگاه در مراکز رشد و دانشکده علوم و فناوری‌های نوین پزشکی گفت: در این بازی چهار محصول تولیدی دانشگاه و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد، مورد اسقبال وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سِند پاکستان قرار گرفت که پیگیری برای امضای تفاهم نامه جهت صادرات محصولات در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سِند پاکستان و هیات همراه از سوی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) به ایران دعوت شدند و یکی از وظایف این بنیاد، تحکیم ارتباطات علمی و فناوری ایران با کشور‌های دیگر است.

وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی ایالت سِند پاکستان در ادامه این نشست از بخش‌های مختلف برج پژوهشی محمدرسول الله (ص) مانند واحد باکتری شناسی، آزمایشگاه قارچ شناسی، ایمونولوژی و مرکز تحقیقات پیوند و ترمیم اعضا، نمایشگاه محصولات چند شرکت دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه و محصولات تجاری شده دانشکده علوم و فناوری‌های نوین مستقر در برج پژوهشی محمدرسول الله (ص) نیز بازدید کرد.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان