کد خبر: ۱۵۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خبر داد:

فارس برترین استان در ارائه کمک‌های مومنانه در ایام کرونایی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:استان فارس این افتخار را دارد که برترین استان در ارائه کمک‌های مومنانه در ایام کرونایی است
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،گردهمایی بیش از ۲ هزار نفر از جهادگران فاطمی استان فارس به نمایندگی از ۲۱ هزار جهادگر شرکت کننده در رزمایش با حضور و سخنرانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حرم شاه چراغ (ع) برگزار شد .

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این اجتماع بزرگ با اشاره به نقش بسیج سازندگی گفت : در طول بیش از دو دهه از حیات بسیج سازندگی که به تعبیر مقام معظم رهبری جایگزین جهاد سازندگی شد، خدمات بسیار گسترده‌ای در زمینه‌ها و عرصه‌های گوناگون به ملت ایران تقدیم شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 97 فرمان تاسیس بسیج سازندگی را صادر کردند و فرمودند که عده‌ای از جوانان مومن انقلابی به تأسی از جهاد سازندگی، به رفع محرومیت بپردازند و این مأموریت را به سپاه پاسداران دادند تا این شجره برآمده از روحیه انقلابی جوانان از یک بستر مستعد در سراسر ایران اسلامی پشتیبانی شود.

سلیمانی به ایام کرونایی و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کردند اشاره کرد و گفت: در آن زمان که تولید ماسک در دنیا یک کالای راهبردی محسوب می‌شد و همه کشورها با کمبود ماسک مواجه بودند، بسیج سازندگی با ایجاد گروه‌های مردم پایه در سراسر کشور به تولید ماسک روی آورد و توانست کشور را از واردات ماسک بی‌نیاز و خودکفا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه استان فارس این افتخار را دارد که برترین استان در ارائه کمک‌های مومنانه در ایام کرونایی است، ادامه داد: با تلاش‌ها و مجاهدت‌های سپاه استان و همکاری خیری و کنشگری گروه های جهادی بسیج رتبه اول خدمات رسانی را در کشور به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه این اخلاق حسنه در کشور نهادینه شده است، بیان کرد: امسال با توجه به شرایطی که در کشور ناشی از کاهش ابتلا به ویروس کرونا به وجود آمد، گروه‌های جهادی بسیج به مناطق محروم اعزام شدند و آزمایش جهادگران فاطمی در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی و خدمات مومنانه برگزار شد .

سردار سلیمانی با بیان اینکه به زودی جهاد آبرسانی به بیش از 10 هزار روستا آغاز می‌شود،  افزود: مدیریت آب‌های سطحی برای مزارع و عملیات احداث 10 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در رزمایش جهادگران فاطمی است.

راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، بهداشت و سلامت

 یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این اجتماع بزرگ گفت: استان فارس بیش از ۴۲ هسته در قالب بیش از ۴ هزار گروه جهادی دارد که در ده عرصه فعالیت می‌کنند .

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ده هزار نفری در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی داشتیم و به حضور ۲۱ هزار نفری جهادگران بسیجی ختم شد، گفت: حوزه‌های جهاد آبرسانی، عمران ،ساخت و تعمیر منازل محرومین، فرهنگی ، برگزاری کلاس‌های تربیتی و برنامه‌های یادواره‌های شهدا از جمله موارد پیش‌بینی شده در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در فارس است.

به گفته بوعلی در حوزه اجتماعی و خدمات آموزشی، راه‌اندازی صندوق‌های قرض الحسنه، بهداشت و سلامت با ارائه خدمات پزشکی عمومی و تخصصی، آموزش تحصیلی در جهت جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش آموزان، در حوزه علمی، دامپزشکی با ارائه خدمت گسترده به دامداران استان، کشاورزی با حضور در گلخانه‌ها و مراکز کشاورزی و مشاوره در عرصه‌های مختلف کشاورزی، خدمات و کمک‌های مومنانه در ۲۰ نوع خدمت، همراه با تهیه و توزیع بسیار وسیع بسته‌های معیشتی، نذر رهایی با آزادی بیش از ۱۵۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از عرصه‌های فعالیتی گروه‌های جهادی در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در استان فارس است.

جشن آبرسانی به 260 روستای فارس در اسفندماه سال جاری

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس هم در ادامه این تجمع بزرگ با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته یکی از استان‌هایی که دچار خشکسالی شده استان فارس است، ادامه داد:  بسیج سازندگی گام در این راه نهاد است و اجرایی شدن ۲۶۰ طرح آبرسانی در استان،تلاش خواهیم کرد در روز میلاد منجی عالم بشریت، در ۱۷ اسفند ماه امسال، جشن آبرسانی به این روستا‌ها را برگزار کنیم.

وی در پایان افزود: اگر بتوانیم مشکل آب، مسکن و اشتغال را در روستا‌ها حل کنیم می‌توانیم از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری کنیم و امیدواریم در سه سال آینده این مشکلات در استان فارس حل شود.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان