کد خبر: ۱۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت گاز فارس عنوان کرد:

برخورداری صنایع فارس از شبکه گازرسانی/ درآمدزایی با اجرای پروژه های فرا استانی

میدان شاهی با بیان اینکه عزم جدی برای گازدار شدن کامل صنایع استان تا 18 ماه اینده وجود دارد، گفت: در همین رابطه از 71 شهرک صنعتی موجود در استان تعداد 46 مورد گازرسانی انجام شده و 3 شهرک نیز در دست اجرا است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، علی‌اکبر میدان‌شاهی مدیرعامل شرکت گاز فارس در جلسه بازنگری کتابچه مقررات مشترکین گاز طبیعی که با هدف ویرایش و بررسی مجموعه مقررات و شرایط استفاده از گاز طبیعی برگزار شد، با ارایه پیشینه ای از صنعت انرژِی استان گفت: قدمت گاز استان فارس از پیشینه صنعت ملی گاز در کشور بالاتر است و این افتخار و مسئولیت بزرگی برای ما ایجاد می کند.

وی از شهر دیرینه شیراز به عنوان مامن شعر و شعور و راز و نیاز یاد کرد و افزود: امیدواریم در این نشست تخصصی با هم افزایی و همکاری کارشناسان به نتایج مطلوب و موثری در زمینه گره گشایی از چالش ها دست یابیم.

میدان شاهی در ادامه موقعیت استان را در زمینه ارایه خدمات گازرسانی تشریح کرد و افزود: 110 شهر استان از نعمت گازرسانی برخوردار شده اند و 6 شهر باقیمانده در دست اقدام است که این به معنای برخورداری 99 درصد از جمعیت شهری و 92 درصد روستایی از شبکه گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه افزود: بیش از 32 هزار و پانصد کیلومتر عملیات شبکه گذاری در سطح استان صورت گرفته و 889 هزارعلمک گاز نصب شده و این در حالی است که بیش از یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار از مشترکین خدمات دریافت می کنند. همچنین از مجموع 7151 صنایع قابل گازرسانی تعداد 5740 مورد از شبکه گازرسانی برخوردار شده وعزم جدی برای گازدار شدن کامل صنایع استان تا 18 ماه اینده وجود دارد. در همین رابطه از 71 شهرک صنعتی موجود در استان تعداد 46 مورد گازرسانی انجام شده و 3 شهرک نیز در دست اجرا است.

وی در ادامه افزود: تعداد جایگاه های CNG در سطح استان 141 مورد است که 134 جایگاه از نعمت گازرسانی برخوردار شده و 4 جایگاه نیز در دست اجرا و 3 جایگاه در دست طراحی است.

میدان شاهی با تشریح برخی از موفقیت هایی که شرکت گاز استان فارس در سال های اخیر موفق به کسب آنها شده خاطر نشان کرد: کسب مقام نخست در جشنواره شهید رجایی در چند سال اخیر، کسب رتبه اول در زمینه ارزیابی سلامت اداری، کسب رتبه اول تا سوم در عملکرد شاخصه های گازرسانی، کسب رتبه اول در زمینه GIS، احداث اولین مرکز امداد مکانیزه در شیراز، راه اندازی گروه گشت برای اولین بار در سطح شهر و استفاده از سیستم بی سیم دیجیتال به شکل یکپارچه گوشه ای موفقیت های شرکت گاز استان فارس در سال های اخیر است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با بیان این که فارس در سال 99 به عنوان استان سبز معرفی شده، خاطرنشان کرد: در حوزه مقاوم سازی و بلوک بندی طرح های شاخص و موثری اجرا می شوند.

وی از همکاران بخش حقوقی درخواست کرد تا با ارایه راهکارهایی در زمینه اعمال محدودیت و وصول مطالبات از حجم مشکلات کاسته و بواسطه رویکردها و جرایم قانونی به دنبال مدیریت مشکلات باشند.

میدان شاهی همچنین خواستار بازنگری در زمینه طبقه بندی مناطق استان با توجه به ویژگی های اقلیمی شد و افزود: تنوع آب و هوایی در استان پهناور فارس آنچنان شگفت انگیز است که اختلاف دمایی 20درجه سانتیگراد برای یک فاصله کوتاه جغرافیایی دور از ذهن نیست.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین اظهار کرد: در زمینه انشعابات غیردایم با برداشت ها و اظهار نظرهای متناقضی روبرو هستیم و برای  خسارت می تواند از مباحث مهمی باشد که در این نشست های تخصصی مورد نقد و بررسی کارشناسانه قرار گیرد. چرا که در شرایط فعلی میزان دخل و خرج شرکت گاز دچار مشکلاتی شده است.

وی در همین رابطه بیان داشت: می توان با اتخاذ طرح های نوآورانه و تعریف پروژه هایی در سیسستان و بلوچستان و عراق به درآمدزایی دست یافت.

در پایان ارایه نظرات تخصصی کارشناسان را زمینه ساز برون رفت از مشکلات ارزیابی کرد و افزود: اجرایی سازی دولت الکترونیک و هوشمندسازی سیستم بهره برداری از موارد مهمی است که باید با نظارت و اخذ تجارب کارشناسان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

 انتهای پیام/س
نظرات بینندگان