کد خبر: ۱۵۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در گفتگو با شیرازه:

تشکیل شش کمیته ذیل قرارگاه مردمی و عادلانه کردن یارانه ها/جراحی اقتصادی دولت درمانی جهت زخم های کهنه قاچاق کالا

کریمی با بیان اینکه قرارگاهی در سطح کشور تشکیل شده به عنوان قرارگاه ویژه مردمی و عادلانه کردن یارانه‌ها که در ذیل آن شش کمیته تشکیل شده است، عنوان کرد: برخی ممکن است به شکل دقیق در جریان ابعاد این اقدام نباشند و با توجه به اقداماتی که دشمن در این زمینه و با هدف ناامید کردن مردم دنبال می کند نیاز است که در خصوص این طرح در کشور روشنگری شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه به تشریح روند تشکلیل قرارگاه مردمی و عادلانه کردن یارانه ها که در راستای روشنگری هم وطنان و آرامش جو جامعه در سراسر کشور تشکیل شده است، پرداخت و گفت: این اقدام دولت کار بسیار بزرگی است که حتی از آن به جراحی اقتصادی تعبیر شده است.چون قبلا منابع کشور به شکل یارانه به کالاهای اساسی داده می‌شد، اما گاهی شاید مشکلاتی پیش می آمد که این کالاها به دست مصرف کننده نمی‌رسید و به لحاظ اختلاف شدید قیمتی به کشورهای دیگر از جمله همسایگان قاچاق میشد.

وی با اشاره به اینکه شاهد قاچاق گسترده آرد و روغن به کشورهای همسایه بودیم، اظهار کرد:با توجه به این موارد و مشکلات و این که متاسفانه گاهی رانت های عجیبی صورت میگرفت که موجب میشد یارانه ها به طور مستقیم به دست مصرف کننده اصلی نرسد، دولت تصمیم گرفت راهکاری را ایجاد نماید که به نفع مردم باشد و یارانه به شکل مستقیم به دست آنها برسد و به همین بابت قیمت برخی کالاها تقریبا آزاد و مابه و التفاوت آن به خود مردم داده میشود.

کریمی با تاکید بر اینکه مردم باید به نحو مناسبی یارانه ها را مدیریت کنند، گفت: اگر یارانه به کسی تعلق نگرفته، ساز و کارهای خاصی جهت پیگیری وجود دارد که می بایست هم وطنان در سامانه ای که جهت این موضوع در نظر گرفته شده است، اعتراض خود را ثبت کنند تا پس از بررسی های لازم مبلغ یارانه به حساب شان واریز شود.

در ادامه با توجه به برخی نارضایتی ها که برگرفته از عدم اطلاعات کافی مردم در راستای مردمی سازی یارانه ها است و اینکه در این میان وظیفه دولت و مسئولان چیست؟ اقدامات دولت را در جهت آرامش جو جامعه از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس جویا شدیم.

وی با بیان اینکه در رابطه با این موضوع قرارگاهی در سطح کشور تشکیل شده به عنوان قرارگاه ویژه مردمی و عادلانه کردن یارانه‌ها که در ذیل آن  شش کمیته تشکیل شده است، عنوان کرد: برخی ممکن است به شکل دقیق در جریان ابعاد این اقدام نباشند و با توجه به اقداماتی که دشمن در این زمینه و با هدف ناامید کردن مردم دنبال می کند نیاز است که در خصوص این طرح در کشور روشنگری شود.

معاون استاندار فارس با تاکید بر اینکه این کمیته ها وظیفه رفع مشکلات و پیگیری امور مردم را در راستای همین یارانه ها بر عهده دارند، افزود: کمیته امور شهرستانها به ریاست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، کمیته تامین و پشتیبانی مالی به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار، کمیته امنیتی به ریاست فرماندهی انتظامی استان، کمیته اغنا سازی و اطلاع رسانیف به ریاست مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان، کمیته توزیع و تنظیم بازار به ریاست رئیس سازمان جهاد کشاورزی و کمیته نظارت بر توزیع به ریاست مدیرکل سازمان صمت استان، کمیته هایی هستند که ذیل این قرارگاه تشکیل شده‌اند.

کریمی در ادامه به این نکته نیز اشاره کرد که دستگاه های متولی این امر از جمله جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی می بایست به صورت شبانه روز بر نحوه توزیع و فروش مایحتاج اساسی مردم نظارت دقیق کنند تا فرد یا افرادی از این موقعیت حساس سوء استفاده نکنند.

 وی در پایان، از هوشیاری و بصیرت مردم استان فارس که تحت تاثیر عوامل بیگانه و رسانه های معاند قرار نگرفتند، قدردانی کرد و گفت: از مردم فهیم  استان فارس می خواهیم تا با صبر و حوصله با این طرح دولت همکاری نموده تا منابع مالی متعلق به این کشور به خارج از مرزها قاچاق نشود.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان