کد خبر: ۱۵۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
استاندار فارس تاکید کرد:

اجرای ۸۱ درصد مصوبات کارگروه تسهیل سرمایه گذاری استانداری فارس/ فارس مهد فرصت های بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است

ایمانیه با اشاره به عزم استانداری فارس برای رفع موانع تولید و مشکلات سرمایه گذاری، گفت: هرهفته در کارگروه تسهیل سرمایه گذاری استانداری، مشکلات واحد های تولیدی و سرمایه گذاری را با حضور دستگاه های اجرایی و متولیان بررسی و رفع می شود که ۸۱ درصد مصوبات این کارگروه اجرایی شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمد هادی ایمانیه استاندار فارس امروز در «اولین همایش ملی توسعه سرمایه گذاری شیراز» با بیان اینکه مهمترین نیاز سرمایه گذار  اعتماد به حاکمیت کشور، استان و شهر است، تاکید کرد:  اگر به فکر آبادانی و پیشرفت این شهر هستیم راهی جز همراهی  سرمایه گذاران نیست؛ بنابراین حامی سرمایه گذاران در استان فارس و شهر شیراز خواهیم بود؛ چراکه فارس مهد فرصت های بی‌نظیر برای سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به نقش مردم و بخش خصوصی در توسعه کشور، گفت: نقش دولت ها در تمامی کشور های جهان تسهیل گری و بازگشایی مسیر برای مردم و سرمایه گذاران است.

ایمانیه افزود : «پنجره واحد» با حضور مدیران کل و یا معاونین، ایجاد شده و موارد مرتبط با سرمایه گذاری مورد بررسی قرار میگیرد تا از  تعلل و پاسکاری جلوگیری شود.

استاندار فارس با بیان اینکه دادگستری و دادستانی استان فارس در تمامی زمینه ها مخصوصا سرمایه گذاری همراهی مطلوبی داشته است ، اظهار کرد: در حمایت از سرمایه گذاران جدی هستیم.

نماینده عالی دولت در فارس افزایش میزان تسهیلات را مورد اشاره قرار داد و گفت: تدابیری برای واگذاری تسهیلات با  سپرده گذاری سرمایه در یکی از بانک ها  و وصول وام به کار آفرینان در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در صورت انعقاد قرارداد شهرداری شیراز با سرمایه گذاران، در اخذ مجوز ها و مراحل قانونی  تسریع خواهد شد، گفت: حتما سرمایه گذاران در زمینه زیارتی شهر شیراز با احداث زائر سرا، مجتمع های رفاهی، خدماتی  و... اقدام موثری خواهد بود.

 ایمانیه نیز در ادامه «گردشگری سلامت» در شیراز را یکی از عرصه های مهم سرمایه گذاری است و تاکید کرد: شهرک سلامت استان فارس برای اولین بار در کشور با این وسعت در حال احداث است و از ظرفیت گردشگری استان نیز می توان به خوبی بهره برد.

وی احداث پایانه صادراتی مناسب شهر شیراز و استان فارس را از اولویت ها دانست و از سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت دعوت کرد.

نماینده عالی دولت در فارس، شیراز را دارالعلم و شهری دانشگاهی اعلام کرد و بیان داشت: تمامی دانشگاه های شهر شیراز آمادگی جذب دانشجوی خارجی را دارند.

ایمانیه با اشاره به اینکه امسال سال شرکت های دانش بنیان است، گفت: در کنار سرمایه گذاری که بتواند جوانان نخبه و خوش فکر  این دیار را مشغول به کار کند، خواهیم بود.

استاندار فارس ضمن توجه به پتانسیل استان در زمینه صنایع دستی با اشاره به بازدید از مراکز ساخت و تولید این آثار فاخر، گفت: ۸۰ نوع صنایع دستی بی نظیر در استان فارس تولید می شود  که در دنیا کم نظیر و بعضاً منحصر به فرد هستند بنابراین با سرمایه گذاری در این بخش می توان گام های مهمی را در حمایت از هنرمندان برداشت. 

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تلاش های دولت برای پویایی اقتصاد و صنعت، اظهار امیدواری کرد که با همراهی سرمایه گذاران ، فارس و شیراز  به جایگاه شایسته خود برسد.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان