کد خبر: ۱۵۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

مدیران باید با جدیت و کار جهادی اصلاح یارانه‌ها، تولید و اشتغالزایی را دنبال کنند

امام جمعه شیراز با اعتقاد به اینکه دو عرصه نبرد اقتصادی و فرهنگی در جریان است گفت:مدیران بایستی با جدیت و کار جهادی اصلاح یارانه‌ها، تولید و اشتغالزایی را دنبال کنند تا از عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی سربلند بیرون بیاییم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز اظهار کرد: امروز احتمال وقوع جنگ نظامی کم است، اما دو عرصه بسیار حساس و جنگ سنگین اقتصادی و فرهنگی در جریان است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: یکی از عرصه‌های بسیار حساس که عموم مردم هم آن را بیشتر احساس می‌کنند، عرصه نبرد اقتصادی است که در این نبرد باید گام‌های محکمی برداریم. رهبر معظم انقلاب نیز شعار سال و تولید دانش‌بنیان را با توجه به همین مسئله مطرح می‌کند، چراکه عرصه اقتصادی در چنین شرایطی عرصه جنگ است.

وی با اعتقاد به اینکه جهاد کبیر جهاد اقتصادی است،گفت: رهبر معظم انقلاب در سالروز فتح خرمشهر در سال ۹۵ فرمودند که‌ خرمشهرهایی پیش رو داریم و خرمشهرهای پیش رو از خرمشهری که گذراندیم دشوارتر است.

دژکام ادامه داد: این صحنه‌های نبرد اقتصادی را با همت مردم و روشن‌بینی و بصیرت عمیق مردم حتما با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت. این جهاد کبیری است که پیش روی ما قرار دارد.

 نماینده ولی فقیه در فارس  عرصه فرهنگی را به عنوان عرصه مهم دیگر در شرایط کنونی دانست و گفت: به صورت طبیعی برخی مسائل فرهنگی وجود دارد، اما دشمن در حال مسئله آفرینی فرهنگی است تا معضلاتی برای جامعه ما ایجاد کند و تلاش خود را در ترویج سند ۲۰۳۰ برای تسلط بر نونهالان و کودکان به کار گرفت، اما هر چه کردند نوجوانانی است که ارادت خود را به امام زمان (عج) نشان دادند.

خطیب جمعه شیراز افزود: عرصه نبرد اقتصادی در اختیار دولت است و امیدواریم که در راهی که شروع کرده موفق شود البته مردم هم همراهی کردند و مثل همیشه از مردم نیز باید تشکر کنیم.

دژکام ادامه داد: مدیران باید با جدیت و کار جهادی اصلاح یارانه‌ها، تولید و اشتغالزایی را دنبال کنند. همه باید برای تولید دانش‌بنیان آستین همت بالا بزنند.

وی به بیان مناسبت‌ها در هفته پیش‌رو پرداخت و گفت: در این هفته بزرگداشت شهدای روحانیت را در پیش داریم که بیش از ۴ هزار شهید روحانی در انقلاب اسلامی داریم، اما علمای شیعه از روز اول تاکنون شهید داده‌اند، از آن زمان چهره‌های روحانیت اصیل در راه خدا خونشان بر زمین ریخته شده است. مناسبت دیگر روز بزرگداشت ملاصدرای شیرازی است که شخصیتی است که علمش را برای خیرخواهی جامعه به میدان آورده و پایه‌های فلسفی انقلاب به نوعی مربوط به این فیلسوف شیرازی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تقوا شرط رسیدن به رستگاری است، به گام اول انقلاب اسلامی و فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: این روزها بسیار بزرگ و حماسی است، خرمشهر را گرچه ظاهرا ارتش صدام گرفته بود، اما همه ابرقدرت‌ها پشت آن بود و رزمندگان دفاع مقدس سربلندانه بر همه استکبار در این نبرد پیروز شدند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه رمز عملیات فتح خرمشهر فتح قدس بود، افزود: نسل اول کار خود را به خوبی انجام دادند و دندان طمع دشمن را کشیدند و دور انداختند امروز باید پرچم عزتمندی اسلام و مسلمین توسط نسل بعدی برافراشته شود.

 نماینده ولی فقیه در فارس  در خطبه‌های  اول نماز جمعه هم با اشاره به لزوم مراقبه فردی و اجتماعی اظهار داشت: وظیفه اجتماعی هر قشر و گروهی یک کار خاص است و باید جامعه ما متوجه وظایف صنفی و اقشار مختلف باشد و مراقبت کند تا هر کس کار خود را درست انجام دهد.

وی با اشاره به وظایف علما و دانشمندان در جامعه اسلامی گفت: اگر این قشر اهل دانش و فرهیخته به وظیفه خود عمل کرد جامعه رو به صلاح می‌رود، اما اگر نکرد جامعه به فنا می‌رود ولو اینکه دیگران کارهای بسیاری کنند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه زهد و نصیحت وظیفه دانشمندان و علما است، افزود: زهد مقدمه نصیحت است و نباید به دنبال گرفتن امتیاز از مدیران و مسئولان باشد، اهل دانش در پیشانی کارشان نوشته شده که اهل زهد باشد و بدون زهد نمی‌تواند نقش اجتماعی‌اش را ایفا کند.

وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و لزوم جامعه‌پردازی اسلامی استادان و دانشمندان بدانند که علم وسیله دنیا نیست، بیان کرد: دانش با دنیاطلبی جمع نمی‌شود، نقش اجتماعی استاد، عالم، حوزوی و دانشگاهی با دنیاطلبی ایفا نمی‌شود و اگر زهد آمد نصیحتش نیز کارساز می‌شود.

آیت‌الله دژکام گفت: نصیحت ، خیرخواهی است و اگر مدیری مسیر را اشتباه رفت، این عالم و دانشمند می‌تواند از روی نصیحت و خیرخواهی تذکر دهد که این مسیر اشتباه است.

وی با بیان اینکه نق زدن با انتقاد کردن متفاوت است، گفت: به سوی کسی که جامعه را به خیرخواهی و نصیحت فرا می‌خواند باید رفت، اما برخی از مواقع لجبازی از رسانه دشمن به رسانه خودمان نفوذ می‌کند، انتقاد دلسوزانه غیر از انتقاد نابودگر و مخرب است. عالم و روشنفکر باید ناصح باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید رفیقانه و خیرخواهانه امر به معروف و نهی از منکر کرد، افزود: خیرخواه باشید، زبان بدگذار نباشید، چون ضرر زیادی به جامعه می‌زند.
انتهای پیام/س
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان