کد خبر: ۱۵۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
شهردار شیراز در دیدار با کاردار قطر مطرح کرد؛

آمادگی شهرداری شیراز برای استفاده از بستر مکمل گردشگری ورزشی در مسابقات جام جهانی قطر

اصنافی گفت: استفاده‌ از بسترهای گردشگری، تاریخی، میراثی و طبیعی به‌عنوان مکمل ظرفیت گردشگری ورزشی که در قطر وجود دارد را اعلام می‌کنیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید احسان اصنافی  شهردار شیراز در دیدار با عبدالله النعیمی کاردار سفارت دولت قطر در جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از این دیدار همزمان با برگزاری نخستین همایش سرمایه‌گذاری توسعه شهر شیراز؛ سومین حرم اهل بیت (ع) با حضور مهمانانی از سراسر کشور و  مسوولان ملی و همچنین معاون وزیر خارجه گفت: همواره مهمان‌دوستی ایرانیان به‌ویژه شیراز به‌عنوان بهشت سرمايه‌گذاری ایران‌زمین زبانزد بوده است.

وی با اشاره به پیشینه روابط ایران و قطر از دیرباز افزود: یکی از نشانه‌های رابطه ایران با قطر حضور تعداد زیادی از ایرانیان در آن کشور به ویژه استان فارسی‌ها و شیرازی‌ها است که نقش عمده‌ای در حوزه تجارت ایفا می‌کنند.

 اصنافی با تصریح بر این موضوع که این حضور باعث ارتباطات فرهنگی در کنار ارتباط اقتصادی شده است، بیان کرد: فراتر از اینها این ارتباطات فصل مشترک بین دو کشور به ویژه شیراز به عنوان بارانداز مرکز اقتصادی جنوب ایران، نزدیکترین مرکز به قطر است.

شهردار کلان‌شهر ‌شیرازبیان کرد: همه این‌ها باعث شده که این ارتباطات در ذیل فصل مشترک اصلی ما که فرهنگ و اعتقادات‌ اسلامی‌مان هست، نقش ایفا کند.

وی با تاکید بر حوزه‌های پزشکی، گردشگری و مذهبی تصریح کرد: این حوزه ها زمینه ساز ایجاد بستری برای خواهرخواندگی شیراز و دوحه خواهد بود.

مدیر ارشد کلان‌شهر شیراز با اشاره به رخداد مسابقات جام جهانی فوتبال در کشور قطر گفت: آمادگی خود را برای فراهم کردن حضور گردشگران دو کشور اعلام می‌کنیم.

اصنافی ادامه داد: همچنین استفاده‌ از بسترهای گردشگری، تاریخی، میراثی و طبیعی را به‌عنوان مکمل ظرفیت گردشگری ورزشی که در قطر وجود دارد، اعلام می‌کنیم.

وی بیان داشت: در این حوزه آمادگی خود را برای شکل‌گیری هر نوع ارتباطی اعم از پروازهای مشترک و دفتر گردشگری در قطر هم‌زمان با مسابقات جام جهانی اعلام می‌کنیم.

شهردار کلان‌شیراز در پاسخ به خواسته کاردار قطر در مورد همکاری شهرداری در بازگشایی و بازسازی کنسولگری قطر در شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز همکاری لازم برای این موضوع را خواهد داشت.

اصنافی با دعوت از سفیر قطر برای دیدار و ارتباطات بیشتر در شیراز خواستار ایجاد دفتر شهرداری شیراز در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی در دوحه برای ارتباطات بیشتر و تعاملات شد.

دنبال بازسازی و بازگشایی ساختمان کنسولگری قطر در شیراز هستیم

عبدالله النعیمی کاردار سفارت قطر در ایران نیز با ابراز خرسندی از دیدار با شهردار شیراز و تاکید بر روابط برادرانه تصریح کرد: این روابط را باید در حوزه تجارت بیشتر تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه مردم قطر، ایران را همانند کشور دوم خود می‌دانند،  افزود: ما به دنبال بازسازی و بازگشایی ساختمان کنسولگری قطر در شیراز هستیم.

کاردار سفارت قطر در ایران با اشاره به اینکه سلام  شما را به سفیر قطر در ایران نیز ابلاغ می‌کنیم، گفت: سفیر قطر در ایران تمایل زیادی به این ديدار و حضور در شیراز داشت که امیدواریم این دیدار در آینده محقق شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان