کد خبر: ۱۵۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس:

ارتباط دانشگاه و نخبگان با بدنه اجرایی کشور شایسته نیست

ایمانیه با اشاره به اینکه ارتباط بین دانشگاه و نخبگان و اندیشمندان با بدنه اجرایی کشور در حد شایسته نیست گفت: دانشگاهیان معتقدند که دولتی‌ها علمی فکر نمی کنند و از طرفی دولتی‌ها می گویند دانشگاهیان در اتاق شیشه ای نشسته‌اند و خبر از کف جامعه ندارند در حالی که با چند تدبیر می‌توان این دیوار بی اعتمادی را کوتاه کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، اظهار کرد: می‌شود تعدادی از مدیران جامعه را از میان دانشگاهیان انتخاب کنیم.

 وی همچنین افزود: ساز و کارهای اینکه فردی بتواند هم استاد دانشگاه باشد و هم کار اجرایی کند موانعی دارد که سد راه شده است و باید برطرف شود.

وی با بیان مثالی اظهار کرد: در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش نکاتی گفته شده که بی فایده است و این نامناسب است که حضرت آقا تذکر دهند و بعد ما به فکر عوض کردن محتوای کتاب‌ها بیفتیم؛ چراکه وقتی مطلب زیادی تحمیل کردیم، جای مطالب ضروری هم گرفته می‌شود.

ایمانیه با بیان اینکه برای آموختن خیلی از دروس باید وارد محیط واقعی کار شد، گفت: دانشجویان پزشکی بعد از سه و نیم سال وارد بیمارستان می‌شوند و این محیط کار عملی باید در همه رشته‌ها بروز و ظهور پیدا کند تا دانشجو با محیط کار و فضای کف جامعه نیز آشنا شود.

استاندار فارس تاکید کرد: در این راستا بنده در بازدید از واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها از اساتید درخواست می کنم همراهی کنند تا در جریان امور قرار گیرند و راهکار ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در فارس : می‌شود هر کارخانه با یکی از مراکز علمی استان تفاهم نامه امضا کند، دانشجویان را به عنوان کارآموز معرفی کنند و همچنین از توان علمی دستگاه ها و محیط های علمی برای ارتقاء بهره¬وری در کارخانه استفاده کنند. دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه، گردشگری با دانشگاه، کشاورزی با دانشگاه و ... نیز بسیار کمک کننده است.

وی در ادامه خواستار استفاده از تجارب مدیران قبلی به‌عنوان مشاوران باتجربه شد و گفت: مدیران فعلی خیلی گرفتار اجرا هستند و لذا می‌توان از تجربه مدیران قبلی استفاده کرد چراکه آن‌ها از بهترین مشاوران اجرایی هستند.

ایمانیه همچنین به تغییر آیین نامه‌های موجود در ارتقاء اساتید اشاره کرد و گفت: این آیین‌نامه‌ها باید به سرعت عوض شود تا در کف جامعه آثارش ظاهر شود چراکه تنها نوشتن مقاله کافی نیست.

استاندار فارس ادامه داد: باید راه را باز کنیم تا مدیران جامعه بروند در دانشگاه‌ها و چند واحد تدریس کنند چراکه تا در دانشگاه حضور نیابند این ارتباط برقرار نخواهد شد، اساتید هم بیایند و در اجرا حضور یابند و امتیاز فوق‌العاده‌ای برایشان در نظر گرفته شود تا ارتقای بهره‌وری را بیش از پیش شاهد باشیم.

ایمانیه در پایان بر هم افزایی دانشگاه ها با هم تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی سیاست‌گذاری‌ها همچون نحوه توزیع بودجه و ... سبب بروز بی‌اعتمادی بین دانشگاه‌ها شده است و همین سبب می‌شود با دید رقابت منفی به یکدیگر نگاه کنند در حالی‌که تفاهم و استفاده متوازن از امکانات باید در دستور کار باشد تا راهگشا شود.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان