کد خبر: ۱۵۴۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کشف زمین خواری 17 میلیاردی در داراب تا تصادف زنجیره ای در محور جهرم – لارستان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.


به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

توقیف لندکروز قاچاق در "لارستان"

فرمانده انتظامی "لارستان" از توقيف یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش 7 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. 
 "سیدمحمد یوسفی"، با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه لندکروز كه كنار يك تعميرگاه پارك بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

 وی افزود: ماموران پس از بررسی‌های تخصصی و استعلام‌ از سامانه‌های هوشمند مطلع شدند كه شماره شاسی و موتور مخدوش و خودرو به صورت قاچاق از مبادي غير قانوني وارد كشور شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش خودرو مکشوفه برابر نظر کارشناسان 7 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص پرونده تشکیل و راننده برای سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

 "يوسفي" با تأکيد بر اینکه پليس در راستاي تأمين امنيت مردم و فراهم كردن شرايط سالم اقتصادي در كشور، مبارزه با قاچاقچيان را به صورت ويژه در دستور كار قرار داده است، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت غیرقانونی توسط افراد سودجو، در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

برخورد 2 خودرو حادثه آفريد

رئيس پليس راه شمال استان گفت: در برخورد وانت پيكان با كاميون در محور مواصلاتي "جهرم-لارستان"، 2 نفر كشته و 2 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "عبدالهاشم دهقاني"، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي "جهرم-لارستان"به ماموران اعلام و سريعا به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران پليس‌راه در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند يك دستگاه وانت پيكان با 2 سرنشين با يك كاميون با 2 سرنشين به شدت برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمالي استان تصريح كرد: در اين حادثه راننده و سرنشين وانت پيكان به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت و 2 سرنشين كاميون نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "دهقاني" خاطر نشان كرد: كارشناسان پليس‌راه در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را انحراف به چپ از سوي راننده وانت پيكان اعلام كردند.

کشف زمین خواری 17 میلیاردی در "داراب"

فرمانده انتظامی "داراب" از کشف زمین خواری به مساحت 10 هکتار و بازپس گیری اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

 "علیرضا نوشاد"، در تشریح این خبر بيان كرد: به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی داراب مبنی بر اینکه افرادی اقدام به زمین خواری و تصرف اراضی ملی به مساحت 10 هکتار در یکی از روستاهای این شهرستان کرده‌اند كه موضوع براي بررسی در دستور کار پليس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضائي به همراه نمايندگان دادستان و منابع طبیعی به محل مذكور اعزام و موفق شدند 10 هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف كنند. 

فرمانده انتظامی داراب با بيان اينكه ارزش زمین‌هاي رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان 17 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص پرونده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

کشف احشام قاچاق در " مهر" 

فرمانده انتظامی "مهر" از توقیف يك ستگاه کامیون حامل 51 رأس گوسفند قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

 "بهادر رزمجويی" ، بيان كرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامي مهر حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی  به يك دستگاه کامیون مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسی از اين کامیون 51 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و راننده نيز دستگير شد.
سرهنگ "رزمجويی" با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مكشوفه را 2 میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف روغن احتکار در "بوانات"

فرمانده انتظامی شهرستان "بوانات" از کشف روغن جامد احتکار شده به ارزش  725 میلیون ریال خبر داد.

 "ابوالحسن مزارعی" ، در تشریح این خبر بيان كرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار يک محموله روغن جامد در يکی از انبارهای سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن انبار موفق شدند 191 حلب روغن جامد کشف كنند.

فرمانده انتظامی "بوانات" با بيان اينكه کارشناسان ارزش محموله روغن مكشوفه را 725 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پرونده به همراه يك نفر براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

كشف 72 كيلو ترياك در "ني‌ريز" 

فرمانده انتظامي "ني‌ريز" گفت: با تلاش مأموران اين فرماندهي، يك سواري پژو توقيف و 72 كيلو ترياك كشف شد.

 "عظیم‌اله کرمی" اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر ني‌ريز حين گشت‌زني و کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به يك سواري پژو 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند كه راننده بدون توجه اقدام به فرار كرد. 

وي افزود: ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي خودرو را توقيف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي ني‌ريز با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 72 كيلوگرم ترياك كشف شد، گفت: در اين خصوص يك سواري پژو 405 با 2 سرنشين كه اسكورت محوله بودند توقيف و متهمان براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند.

كشف ترياك در عمليات مشترك پليس زرين‌دشت و لارستان 

فرمانده انتظامي "زرين‌دشت" از كشف 16 كيلوگرم ترياك در عمليات مشترك پليس اين شهرستان و لارستان خبر داد.

 "حمیدرضا صالحی فرد" بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامي "زرين‌دشت" با همكاري كاركنان پليس لارستان حين گشت‌زني مشترك در محورهاي مواصلاتي به سواري سمند مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: راننده بدون توجه به ايست پليس متواري و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي خودرو را توقيف كنند.

فرمانده انتظامي زرين‌دشت با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 16 كيلو ترياك كشف شد، گفت: در اين خصوص 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

کامیون متخلف در "فسا" توقیف شد

رئیس پلیس راهور شهرستان فسا گفت: کامیون متخلفی که در یکی از معابر شهری خلاف جهت در حرکت بود توقيف و روانه پارکینگ شد.

 "ابوالفضل رستمی"، اظهار کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبني بر اينكه يك دستگاه کامیون در یکی از معابر درون شهری خلاف جهت در حرکت بوده است که بررسي موضوع در دستور كار كاركنان پليس راهور قرار گرفت.

وی افزود: افسران پلیس راهور بلافاصله با شناسایی شماره انتظامی کامیون، آن را توقیف و با اِعمال قانون به علت تخلف رانندگی حادثه ساز آن را روانه پارکینگ كردند.

رئیس پلیس راهور فسا از همراهی مردم در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قدردانی و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های متولی، پارکینگ خودروهای سنگین در ورودی اين شهرستان راه‌اندازی و به منظور تسهیل در رفت و آمد خودروها و انضباط ترافیکی، تردد کامیون در سطح شهر ممنوع و با متخلفین وفق قانون برخورد می‌گردد.

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در"فیروزآباد"

فرمانده انتظامي "فیروزآباد" از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي طي یک هفته گذشته در اين شهرستان خبر داد. 

 "مهدی جوکار، اظهار داشت: در راستاي جلب رضايت عمومي و ناامن كردن محيط براي مخلان نظم و امنيت، مأموران انتظامي این شهرستان طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز را طي یک هفته  گذشته در اين شهرستان با قدرت و جديت اجرا كردند.

وي افزود: ماموران در اجراي اين طرح‌ ضمن دستگیری و جمع‌آوري 48 خرده فروش و معتاد متجاهر و كارتن‌خواب و تحویل آنان به کمپ‌هاي ترک اعتیاد، موفق شدند 5 كيلو 500 گرم انواع موادمخدر نيز کشف کنند. 

فرمانده انتظامي "فیروزآباد" عنوان داشت: دستگيري 11 سارق و كشف 24 فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، خودرو و قطعات آن، کشف يك دستگاه موتورسيكلت مسروقه، دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش که با عربده کشی و زورگویی باعث رعب و وحشت مردم شده بودند از ديگر نتايج اجراي اين طرح‌ها بود.

اين مقام انتظامي ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و يا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

تصادف زنجیره ای در محور "جهرم – لارستان"

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" گفت: در تصادف زنجيره‌اي امروز صبح در محور "جهرم-لارستان" 4 نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند.

 "خسرو رزمجويي، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف زنجیره‌ای در محور "جهرم-لارستان"، بلافاصله ماموران پليس به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وي ادامه داد: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه 3 دستگاه كاميون و يك وانت بار  به شدت با يكديگر برخورد كرده‌اند.

فرمانده انتظامي "جهرم" با اشاره به اینکه پس از برخورد خودروها دو دستگاه كاميون كه حامل سوخت بنزين بوده آتش گرفتند، گفت: رانندگان هر 4 خودرو مجروح و روانه بيمارستان شدند.

 "رزمجويي" با بيان اينكه كمتر از يك ساعت جاده مسدود شده بود، تصريح كرد: با حضور به موقع پليس و يگان‌هاي امدادي در صحنه، اطفاء حريق انجام و بلافاصله مسير تردد جايگزين جهت عبور و مرور خودروها مشخص شد. 

اين مقام انتظامي با بيان اينكه علت حادثه از سوي کارشناسان پليس راه در دست بررسي است، خاطر نشان كرد: رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب حین رانندگی از جمله عوامل مهم در پیشگیری از تصادفات  مي‌باشد.

قاتل 19 ساله روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامي "شيراز" گفت: قاتلي كه بامداد امروز خانمي 25 ساله را به قتل رسانده بود در كمتر از يك ساعت دستگير و روانه دادسرا شد.

 "فرج شجاعي، اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره قتل در محله "سنگ سياه" شيراز، بلافاصله ماموران كلانتري 13 عباسيه به محل حادثه اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده كردند كه دو نفر خانم كه در كوچه در حال تردد بوده‌اند توسط دو جوان با چاقو مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و ضاربان كه برادر نيز بوده‌اند متواري شده‌اند.

فرمانده انتظامي شيراز با بيان اينكه يكي از مجروحان به دليل شدت جراحات وارده در دم فوت كرده است، گفت: از همان لحضات اوليه ماموران دستگيري قاتل را در دستور كار خود قرار دادند.

 "شجاعي" عنوان داشت: ماموران كلانتري 13 عباسيه با اقدامات فني و تخصصي قاتل 19 ساله را شناسايي و موفق شدند در عملياتي غافلگيرانه وي را به همراه برادرش(31 ساله) و يك نفر ديگر كه به همراه آن دو خانم بوده و در درگيري نقش داشته است دستگير كنند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه قاتل در بازجويي اوليه به جرم خود اقرار كرد، اظهار داشت: متهمان براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شدند. 

گفتني است عامل اصلي درگيري ايجاد مزاحمت فرد قاتل براي مقتول بوده است.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان