کد خبر: ۱۵۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
معاون شهردار شیراز:

شیراز یکی از محروم ترین شهرهای کشور به لحاظ سرانه ورزشی است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: شیراز یکی از محروم ترین شهرهای کشور به لحاظ سرانه ورزش و فضاهای اختصاصی است. به همین دلیل شهرداری شیراز تکلیف احساس کرده که سرانه ورزشی با اقدامات برنامه‌ریزی شده افزایش پیدا کند
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مصطفی مشفقیان  رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یکشنبه یکم خرداد در یک کنفرانس خبری به تشریح برنامه‌ها و رویکردهای شورا و شهرداری شیراز در حوزه ورزش پرداخت و گفت: به جرات می‌توان گفت که این سازمان علی‌رغم گسترش حوزه فعالیت خود، اما با بیشترین تقاضای مردم از در حوزه ورزشی از جمله ارائه سالن‌های وززشی با تخفیف و احداث زیرساخت سالن‌های جدید ورزشی مواجه هست.

وی با بیان اینکه این مهم نشان دهنده اهمیت ورزش است، اعلام کرد که امسال کلنگ احداث چند سالن چند منظوره و زمین چمن به زمین در مناطق ۲، ۵، ۷ و ۹ زده خواهد شد و ظرف دو تا سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مشفقیان عنوان کرد: ١١ سالن غیرتوپی نیز در سایر مناطق کلنگ‌زنی می‌شود که برآوردمان این است که در بازه زمانی دو تا سه ساله تکمیل شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  تصریح کرد: شیراز یکی از محروم ترین شهرهای کشور به لحاظ سرانه ورزش و فضاهای اختصاصی است. به همین دلیل شهرداری شیراز تکلیف احساس کرده که سرانه ورزشی با اقدامات برنامه‌ریزی شده افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این سازمان برپایه توسعه ورزش همگانی است و البته با رویکرد جدیدی که در شورا و شهرداری ایجاد شده، ما در بحث استعدادیابی، حمایت از ورزشکاران و حمایت از آنها در عرصه ورزش حرفه‌ای ورود خواهیم کرد که اتفاقات خوبی هم در این باره رقم خورده است.

معاون شهردار شیراز عنوان کرد: باشگاه ورزشی شهرداری شیراز که در آستانه راه‌اندازی است با همین نگاه و هدف در حال تکمیل است.

مشفقیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که تیم داری وظیفه شهرداری نیست و بلکه در ورزش پایه سرمایه گذاری می‌کنیم، گفت: تعامل خوبی بین ما و اداره کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی برقرار شده و اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم با همکاری آنها در بحث ورزش قهرمانی گام‌های موثری بر داریم.

وی همچنین در خصوص احتمال سقوط فجر سپاسی و حمایت از این تیم عنوان کرد: شهرداری آمادگی دارد برای به روزرسانی تجهیزات و چمن ورزشگاه‌ حافظیه شیراز اقدام و آن را به محلی برای استعدادیابی ورزشی تبدیل کند که اگر محقق شود یکی از دغدغه ورزش‌دوستان برطرف می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه دو مسابقه دوی شهری در شیراز برگزار شده و مسابقه سوم هم در خردادماه برگزار خواهیم کرد، گفت: فرهنگسازی در امر ورزش با نگاه ترویج ورزش انجام شده چون می‌توان آنها را در پیست ورزشگاه برگزار کرد اما در محیط شهری برگزار شده تا فرهنگ ورزش ترویج پیدا کند. 

انتهای پیام/س
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان