کد خبر: ۱۵۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
در بیست و چهارمین سفر شهرستانی استاندار فارس رخ داد:

رفع مشکلات موقوفات میمند/ قول استاندار فارس برای حل معضلات روستاهای پایین دست سد هایقر

استاندار فارس در سفر رسمی خود به شهرستان فیروز آباد با اشاره به ظرفیت آثار باستانی، صنایع دستی و میراث فرهنگی این شهر از احداث موزه با همکاری بخش خصوصی و میراث فرهنگی خبرداد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و هیئت همراه در بیست و چهارمین سفر رسمی خود به شهرستان فیروز آباد سفر کرد.

این سفر با بازدید از کارخانه سیمان فیروز آباد آغاز شد و مشکلات این واحد صنعتی بررسی گردید.

ایمانیه در حاشیه این سفر، ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم فیروز آباد، نماینده مردم و امام جمعه شهرستان، گفت: فیروز آباد شهرستان پرتوان و با ظرفیتی است و در بازدید از شهر میمند پتانسیل این شهر در خصوص گیاهان دارویی، گل محمدی و صنایع وابسته و بوم گردی نمایان تر شد و مقرر شد به صورت جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشکلات موقوفات میمند با  تولیت محترم آستان احمد ابن موسی(ع) برطرف خواهد شد، خاطرنشان کرد: با قول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، تا آخر سال تعریض جاده سه راهه میمند تمام می¬شود و تا اواخر سال ۱۴۰۲ با کمک خیرین و شهرداری این مسیر تبدیل به محور ۴ بانده خواهد شد.

ایمانیه مشکل آب آشامیدنی فیروز آباد را یکی از  موارد احصا شده در این سفر عنوان کرد و بیان داشت:  با همت آب منطقه ای استان به صورت موقت تا پایان مرداد ماه آب رسانی صورت خواهد گرفت و در عرض چند ماه به صورت دائم شاهد ریشه کن شدن این مشکل خواهیم بود.

استاندار فارس از تکمیل قطعه ۳ جاده کوار به فیروز آباد تا آخر خرداد ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: قسمتی از قطعه ۴ این محور نیز تا پایان سال جاری  تکمیل خواهد شد.

نماینده عالی دولت در فارس ضمن بازدید از دو کارخانه بزرگ شهرستان فیروز آباد آن ها را دو تا پتانسیل صنعتی در این شهرستان دانست و تاکید کرد: مشکلات این دو کارخانه پیگیری می شود و در راستای مسئولیت اجتماعی کمک حال مردم خواهند بود. 

وی با اشاره به تصادفات وخسارت های ناشی از آن در جاده فیروز آباد به سمت عسلویه مخصوصا ۵ کیلومتری اول آن، گفت: با تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان در عرض یک سال آینده معضلات جدی این جاده مرتفع می شود.

نماینده عالی دولت در فارس ضمن بازدید میدانی از مشکلات  روستاهای پایین دست سد هایقر، برای حل معضلات مردم قول مساعد داد. 

 ایمانیه «باغ شهرها» را یکی از مشکلات اساسی شهرستان فیروزآباد دانست و تاکید کرد با هماهنگی دادگستری فارس طی چند ماه آینده این مشکل حل می¬شود.

استاندار فارس ضمن توجه به ظرفیت بیشمار گردشگری شهرستان فیروزآباد ، اظهار کرد:  این شهرستان پتانسیل آثار باستانی و هم صنایع دستی به خصوص فرش را دارد؛ بنابراین جا دارد گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را بیش از قبل رونق دهیم.  

وی از احداث موزه فیروزآباد خبرداد و گفت: با همکاری بخش خصوصی و میراث فرهنگی موزه فیروز آباد احداث می شود.

 ایمانیه ضمن بازدید از بیمارستان قدیم فیروز آباد، تصریح کرد: نصف زمین بیمارستان قدیم فیروزآباد تغییر کاربری داده می شود و عواید آن برای تاسیس بیمارستان مجهز تخصصی جدید هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول عشایر را مردمان غیور، با همت و با پشتکار دانست که مولد ومفید به حال جامعه بوده و ضرورت دارد مشکلات جدی ایشان به ویژه در موضوع آب، سهمیه آرد، سهمیه نهاده ها، راه روستایی و سلامت برطرف گردد.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان