کد خبر: ۱۵۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان صمت فارس خبر داد:

رصد و پایش بازار عرضه کالاهای اساسی در فارس/ارجاع ۲ هزار و ۸۰۰ پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی

ایزدی گفت:با آغاز طرح رزمایش رصد بازار از شنبه ۱۸ اردیبهشت ، تاکنون ۲۴هزار و ۷۲۶ بازرسی انجام و ۲۸۰۰پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت:با آغاز طرح رزمایش رصد بازار از شنبه ۱۸ اردیبهشت ، تاکنون ۲۴هزار و ۷۲۶ بازرسی انجام و ۲۸۰۰پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی مرکز استان ارجاع شده است.

وی افزود: نظم و آرامش در بازار گویای همراهی فعالان عرصه اقتصادی بویژه تولید کنندگان و مراکز صنفی در همراهی با دولت برای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن است.

ایزدی اضافه کرد: حضور فعال بازرسان صمت و تشدید بازرسی‌ها که در قالب تیم‌های تخصصی بازرسی در سطح کلیه شهرستان‌ها با همکاری مشترک بازرسان اصناف، بسیج و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است برای ایجاد فضای آرام و اطمینان بخش به مردم عزیزمان دربرخورد با متخلفان بوده است.

رئیس سازمان صمت فارس ادامه داد: نظارت بر زنجیره تامین، توزیع و عرضه کالا‌های اساسی به منظور حفظ آرامش و ثبات بازار است و هرگونه تخلفات گران‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری، تقلب، صادر نشدن صورت‌حساب، کم‌فروشی و درج نشدن قیمت روی کالا، افزایش غیرقانونی قیمت، و ایجاد التهاب در بازار تحت رصد مستمر بازرسان قرار دارد که با سرعت و اولویت پیگیری و با جدیت با این موارد برخورد می‌شود.

به گفته ایزدی، همچنانکه در این بازرسی‌ها تعدادی پرونده تخلف گران فروشی و کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم ارایه و صدور فاکتور خرید تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به بیشتر شدن همراهی مردم در انعکاس گزارش تخلفات گفت: ظرفیت پاسخگویی کارشناسان در سامانه ۱۲۴ افزایش یافته و الگوی فعالیت در این سامانه نیز تغییر کرده، بطوریکه برقراری تماس با این سامانه آسان شده است.

ایزدی اضافه کرد: با ظرفیت‌سازی بیشتر در سامانه ۱۲۴ مردم نیز همراهی بیشتری در دادن گزارش‌های تخلف به سازمان صمت فارس داشته‌اند که برخی از برخورد‌های بازرسان در روز‌های گذشته در نتیجه دریافت گزارش‌های مردمی بوده است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان