کد خبر: ۱۵۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
اعلام برنامه های دهه کرامت در حرم شاهچراغ (ع):

اجتماع عظیم دختران فاطمی در شبستان امام خمینی حرم شاهچراغ (ع)همزمان با روز دختر

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ (ع) از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در این حرم مطهر همزمان با بزرگداشت دهه کرامت خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،حجت الله طلایی معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ (ع) در جمع خبرنگاران با بیان این که دهه کرامت از اول ذی‌القعده مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و یازدهم ذی‌القعده میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد و در میانه این دهه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) است، گفت: به منظور بزرگداشت این دهه برنامه‌های متنوعی از دهم تا بیست و یکم خرداد ماه در آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار می شود.

وی افزود: این برنامه‌ها از شب میلاد حضرت معصومه (س) و در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی (ع) با مداحی ذاکران اهل بیت و سخنرانی حجت‌الاسلام حدائق آغاز می‌شود.

طلایی افزود: همزمان با روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اجتماع عظیم دختران فاطمی در شبستان امام خمینی حرم شاهچراغ (ع) با حضور دانشجویان کشور‌های غربی به دین اسلام گرایش پیدا کرده‌اند و نیز تجمع خادمان خواهر در حرم احمد بن موسی (ع) و حرکت به سمت حرم ام احمد و گلباران این حرم را دیگر برنامه‌های روز میلاد کریمه اهل بیت برشمرد.

،معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ (ع) از  برگزاری پیوند‌های آسمانی با هدف ترویج ازدواج آسان و افتتاح سالن ویژه عقد زوج‌های جوان در این حرم مطهر، محفل انس با قرآن ویژه بانوان، گلریزان ویژه زنان زندانی جرائم غیرعمد، عیادت خادمان آستان احمدی و محمدی (ع) از بیماران بستری در بیمارستان‌ها، قرائت زیارت آل یاسین، ویژه برنامه سبک زندگی قرآنی ویژه خواهران و نشست روحانیون، ائمه جماعات و وعاظ استان با حجت‌الاسلام حسینی بوشهری را از جمله برنامه‌های شاخص این دهه در استان فارس اعلام کرد.

وی همچنین با تشریح برنامه‌های سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) همزمان با ششم ذی‌القعده نیز گفت: در روز دوشنبه ١٦ خرداد همزمان با سالروز میلاد احمد بن موسی (ع) تجدید میثاق با احمد بن موسی با حضور تولیت، کارکنان و خدام حرم، استاندار، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی فارس و عموم مردم برگزار خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات آستان مقدس شاهچراغ (ع)، برگزاری همایش افتخار خدمت توسط ٢ هزار خادم افتخاری همراه با مراسم خطبه خوانی، گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، برگزاری مراسم پیوند آسمانی، برنامه تلویزیونی سمت خدا به صورت زنده و اجرای دو گروه سرود آباده و شیراز را از دیگر برنامه‌های ویژه سالروز بزرگداشت شاهچراغ (ع) برشمرد.

طلایی افزود: برنامه آموزش حجاج بیت‌الله الحرام توسط سازمان حج و زیارت، اجرای نمایش زندگینامه احمد بن موسی (ع) با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، قرائت حدیث شریف کساء، کارگاه آموزشی ویژه دختران نوجوان، کارگاهی طراحی پوستر احمد بن موسی (ع) با حضور ١٠ گرافیست و هنرمند برجسته کشور، برگزاری دعای کمیل، گلباران ١١ امامزاده شیراز توسط خدام حرم احمد بن موسی (ع) و جنگ شادی کودکان در شبستان امام خمینی (ره) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه کرامت است.

وی ضمن یادآوری لزوم پرداختن هرچه بیشتر به شخصیت حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع)، یادآور شد که آن حضرت در عمر با برکتشان هزار برده را خریده و در راه خداوند آزاد کردند، چنین اقدامی را گامی عملی در راستای پاسداشت کرامت انسانی و حقوق بشر دانست و گفت: در طول این دهه، نیم ساعت قبل از نماز مغرب، نقاره خوانی در حرم انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ (ع) عنوان کرد: همچنین در سالروز رحلت امام خمینی (ره) ویژه برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان عبدالعظیم حسنی در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان