کد خبر: ۱۵۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس:

خرید تضمینی مرغ منجمد مازاد برنیاز به ارزش ۴۸۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم

سعادت گفت:با توجه به افزایش تولید مرغ گرم در ماه جاری، کاهش تقاضا در بازار مصرف و به منظور جلوگیری از انباشت غیرمتعارف مرغ در واحدهای مرغداری این اداره کل نسبت به اجرای این مهم اقدام نموده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سید محمدرضا سعادت مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: با توجه به افزایش تولید مرغ گرم در ماه جاری، کاهش تقاضا در بازار مصرف و به منظور جلوگیری از انباشت غیرمتعارف مرغ در واحدهای مرغداری این اداره کل نسبت به اجرای این مهم اقدام نموده است.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان استان اداره کل پشتیبانی امور دام اقدام به خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ منجمد مازاد تولید در قالب انعقاد قرارداد با تولیدکنندگان استان نموده است.

سعادت بیان کرد: اداره کل پشتیبانی امور دام استان به منظور تامین ذخایر استراتژیک خود آمادگی عقد قرارداد خرید مرغ منجمد در سایزهای یک هزار و ۲۰۰ گرم تا ۲ هزار و ۲۰۰ گرم با مرغدارن، زنجیره‌های تولید و اتحادیه های  مرغداران را دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام گفت: مرغداران در صورت آمادگی جهت انعقاد قرارداد می توانند به اداره کل پشتیبانی امور دام استان واقع در بلوار چمران مراجعه نمایند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت روزانه خرید مرغ توسط کمیته قیمت‌گذاری استان به صورت روزانه مشخص و اعلام می گردد و تا اطلاع ثانوی قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد تحویل درب سردخانه های استان ۴۸۰ هزار ریال می‌باشد و محصولات خریداری شده در سردخانه های استان نگهداری و در مقاطع کمبود گوشت مرغ گرم و به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم قیمت بازار در سطح استان توزیع خواهد شد.

سعادت اضافه کرد: تاکنون انعقاد قرارداد خرید بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ تن با مرغداران، زنجیره‌ها و اتحادیه ها انجام شده و در همین مدت حدود یک هزارتن مرغ منجمد خریداری و در سردخانه های استان ذخیره سازی گردیده است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان