کد خبر: ۱۵۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
قائم مقام ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)در استان فارس:

برگزاری ۲ هزار برنامه در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

ملک مکان گفت:۲ هزار برنامه در سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،حجت الاسلام حسین ملک مکان قائم مقام ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)در استان فارس از برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه در قالب ۲ هزار برنامه در سی و سومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد در سطح استان خبر داد.

وی با بیان این که قیام خونین ۱۵ خرداد از مهمترین حوادث تعیین کننده و تاریخ ساز است که نشان دهند پیوند مردم با روحانیت و نقطه عطف حرکت انقلابی مردم ایران است، اظهار داشت: در روز ۱۴ خردادماه با حضور مردم و دوستداران، علاقمندان به نظام جمهوری و مسوولان استانی مراسمی در شبستان حرم شاهچراغ (ع) با سخنرانی حجت الاسلام قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود.

ملک مکان گفت: همچنین در ۷۶ پایگاه نماز جمعه در سطح استان مراسم بزرگداشتی به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره) به‌همراه عزاداری در راستای تبیین اندیشه‌های حضرت امام برگزار می‌شود.

قائم مقام ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در فارس از تشکیل ۵ کمیته فرهنگی، امنیتی، شهرستانی، تبلیغاتی و ائمه جماعات خبر داد و گفت: در تمامی مساجد و حسینیه‌ها و مکان‌های مذهبی شب جمعه دعای کمیل و صبح روز جمعه دعای ندبه به همراه سخنرانی برگزار برگزار می‌شود.

وی در ادامه از برپایی مراسم ویژه هنرمندان استان با بهره گیری از شاعران انقلابی و سایر هنرمندان با عنوان شب شعر، برگزاری مسابقه فرهنگی با بهره‌گیری از رسانه‌های محلی و گروهی، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار حضرت امام (ره) در سطح شهرستان‌ها و شیراز، نصب بیلبورد در سطح شهر توسط شهرداری، برگزاری همایش تخصص ولایت فقیه، استمرار راه انبیاء با حضور روحانیون و طلاب توسط حوزه‌های علمیه، بهره مندی از فضای مجازی و بازنشر تولیدات و محتویات از دیگر برنامه‌های این ایام است.

به گفته حجت الاسلام  ملک مکان، تبیین اندیشه‌های سیاسی فرهنگی و آرای امام (ره)، تبیین نقش حضرت امام به عنوان محور اصلی و عمود وحدت جهان اسلام، تبیین در هم تندیگی دیانت و سیاست در اندیشه امام، عوام موثر و ریشه‌های قیام ۱۵ خرداد، توجه به آغاز ولایت زمامت مقام معظم رهبری از مهمترین محور‌های برگزاری این ایام است.

 ملک مکان تصریح کرد: توجه به محرومان توسط نهاد‌های حمایتی از جمله جهاد کشاورری، سازمان صمت، کمیته امداد و اوقاف به افراد نیازمند استان کمک خواهد شد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان