کد خبر: ۱۵۴۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

همه دستگاه ها در زمینه مسائل فرهنگی وظیفه خود را انجام دهند/باید قدرت اقتصادی کشور را به رخ دشمن کشید

آیت الله دژکام گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان فارس جهت‌گیری فرهنگی به ویژه در زمینه فرهنگ اقتصاد مقاومتی را مشخص و پیگیری کنند و در زمینه مسائل فرهنگی به موازات دیگر خدمات وظیفه خود را انجام دهند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ظهر امروز در خطبه‌های‌نماز جمعه با تبریک دهه کرامت به ویژه میلاد امام رضا(ع) اظهارداشت: جامعه ما در یک‌ جهاتی باید صبر را انجام دهد، در ماجرای برجام ما کوتاه نیامدیم طرف مذاکره به قول خود وفادار نماند اما باز برخی دوباره سازش و کوتاه آمدن را مطرح می‌کنند.

وی با بیان مسئله آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای افزود: این بساطی است که قدرتمندان درست کردند تا به ما زور بگویند و با وجود گذشت 3 دوره ریاست جمهوری با 3 رویکرد مختلف زورگویی آنها ادامه داشته است. ما همه مسیرها را رفتیم اما خدا به ما اجازه ذلت نداده است.

دژکام با بیان اینکه مومن حق ندارد خود را ذلیل کند، افزود: باید مسیری که مقام معظم رهبری  میفرمایند محکم دنبال کنیم، نکته‌ای دیگر این است که باید تحصیل‌کردگان و دانشگاهیان به میدان آیند، میدان تولید دانش‌بنیان و اشتغالزا است باید قدرت اقتصادی هم به رخ دشمن کشید و فقط قدرت نظامی کافی نیست.

امام جمعه شیراز بیان کرد: عزت دنیا و آخرت با کسب قدرت در همه ابعاد به دست می‌آید باید جوانانی که نیازمند حمایت هستند، از سوی افراد متمکن حمایت شوند چون ثروت و رونق آن نصیب کل جامعه شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 59 با عنوان ستاد انقلاب فرهنگی عنوان کرد: این شورا وظایفی دارد و ذیل این شورا تشکیلاتی به نام شورای فرهنگ عمومی داریم که در استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه  استان فارس با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: هر مسئله فرهنگی نباید به این شورا نسبت داد چون شورا کار اجرایی نمی‌کند بلکه برای مشورت است، کار اجرایی را نمی‌توان به شورا سپرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه کار اجرایی در حوزه فرهنگی بر عهده 8 دستگاه فرهنگی و هنری است، عنوان کرد: نسل جوان باید تقسیم کارها و وظایف دستگاه‌ها را بدانند بنابراین وظایف شورای فرهنگ عمومی عبارتنداز: سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگ که مسئولان اجرایی با این سیاست‌ها باید حرکت کنند.

دولت در تخصیص بودجه برای اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی کشور همکاری می‌کند

وی با بیان اینکه تدوین ضوابط مورد نیاز کار فرهنگی دومین وظیفه شورای فرهنگ عمومی است، اظهارداشت: وظیفه سوم شورای فرهنگ عمومی نظارت است، در سند و نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی وظایف 46 دستگاه مشخص شده است، مسئول اجرا دستگاه‌ها هستند و شورا تنها می‌تواند نظارت کند که این وظایف اجرا شده است یا خیر؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه برنامه 46 دستگاه در زمینه فرهنگی برای امسال مشخص شده است، گفت: همه دستگاه‌ها جهت‌گیری فرهنگی به ویژه در زمینه فرهنگ اقتصاد مقاومتی مشخص و پیگیری کنند و در زمینه مسائل فرهنگی به موازات دیگر خدمات وظیفه خود را انجام دهند.


انتهای پیام/ح
منبع: تسنیم
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان