کد خبر: ۱۵۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

پیشگیری از تخلف و برخورد قاطع با متخلف در دستور کار

دهقان پور با تاکید بر اینکه سیستم ما از سلامت اداری برخوردار است و در آینده با پاکدستی آن را تحویل می دهیم، گفت: پیشگیری را بر مچ گیری و برخورد ترجیح می دهیم اما با متخلفین قاطعانه برخورد می کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مجتبی دهقان پور در نشست شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه امروزه گندم یک کالای استراتژیک راهبردی  است و نقش پرنگی را در اقتصاد بین الملل دارد، اظهار کرد: با فضای هم افزایی که بین بخش های امنیتی و جهاد کشاورزی وجود دارد، مدیریت خوبی به منظور جلوگیری از احتکار، خرید و فروش گندم خارج از شبکه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون 270 هزار تن گندم در فارس به صورت تضمینی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است، تصریح کرد: هر چه برداشت گندم از مناطق جنوبی به مناطق میان‌بند و شمالی می‌رسد فعالیت دلالان برای خرید گندم بیشتر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به کاهش بارندگی در فارس، عدم رهاسازی حقابه سد درودزن و بروز سرمازدگی در مناطق میان‌بند و شمالی فارس، بیان کرد: علی رغم این مسائل امسال در جنوب فارس میزان عملکرد گندم در واحد سطح 34 درصد افزایش داشته است که این مهم با همت کارشناسان و حضور مستمر آنان در مزارع محقق شد.

به گفته دهقان پور؛ استان فارس رتبه سوم از نظر خرید مرغ مازاد در کشور دارد و تاکنون حدود 1550تن مرغ مازاد از مرغداران خریداری شده است.

رتبه اول فارس در پرداخت تسهیلات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه این استان 380 میلیارد تومان تهسیلات بند الف تبصره 18 برای سرمایه در گردش و ثابت واحد های تولیدی بخش کشاورزی پرداخت کرده است، ابراز کرد: با این میزان رتبه نخست پرداخت در کشور را کسب کرده ایم.

این مقام مسئول گفت: برای طرح تسهیلات در قالب سرمایه در گردش که اخیرا به بانک کشاورزی ابلاغ شد، بالغ بر 25هزار نفر ثبت نام کردند که از این نظر رتبه اول داریم.

به گفته وی؛ کارکنان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی در ایام تعیلات نیز حضور داشتند و فضای خوبی در استان حاکم شد.

تهیه طرح هوشمند سازی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه طرح هوشمندسازی کشاورزی تهیه شده است که با اجرای طرح مذکور؛ این سازمان می تواند به عنوان مرکز کنترل و فرماندهی برای دستگاه های مرتبط با تولید و اقتصاد باشد، گفت: برای اجرای این طرح نیازمند سه میلیارد تومان حمایت مالی هستیم.

درخشش وزارت جهاد کشاورزی در اجرای طرح های اخیر

دهقان پور اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی در طرح مدیریت یکپارچه تولید، عرضه و بازار و همچنین مردمی سازی یارانه ها خوب درخشید.

وی افزود: طرح تمرکز وظایف و اختیارات در حوزه جهاد کشاورزی، طرح بزرگ و تجربه جدید بود که در سطح کشور و استان فارس شکل گرفت اما یک فضای آرام در بازار شب عید حاکم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: بر اساس ارزیابی ها و نظر استاندار محترم، این سازمان وضعیت مطلوبی را داشت به نوعی در خیلی از گفته های مسئولین به عنوان یکی از سازمان های تراز اول نقش آفرینی داشت و این نقش آفرینی حاصل تلاش و زحمت همه همکاران است.

دهقان پور بیان کرد: مردمی سازی یارانه ها از اقدامات خوب وزارت جهاد کشاورزی است و از دید خیلی از افراد وزارت جهاد کشاورزی، مهمترین وزارتخانه در حوزه اقتصاد و تامین غذای مردم است، در طرح مردمی سازی یارانه ها یک تبلیغات سیاسی راه افتاد و ما شاهد پروژه های مثبتی از این طرح بودیم و هیچ کمبودی را در هیچ کالای اساسی نداشتیم.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان