کد خبر: ۱۵۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس:

سند راهبردی ۵ ساله دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس تدوین و مصوب شد

دانش منش با بیان اینکه در مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۱ در استان فارس ۴۰۵ رشته محل مختلف در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته خواهیم داشت، گفت:بیش از ۱۱ هزار ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ناپیوسته و بیش از ۲۶ هزار نفر ظرفیت پذیرش در مقطع کاردانی در استان در ۴۰۵ کد رشته محل مختلف ایجاد کرده ایم.
به گزارش سرویس جتماعی شیرازه، حبیب دانش منش در جمعدخبرنگاران  با اشاره به حضوری شدن آموزش ها و آزمون ها، افزود: در دوران کرونا سامانه مجازی آموزش های دانشگاه علمی کا بردی یک سامانه موفق بود و از ابتدای نیمسال مهر ماه هم به طور کامل به شکل حضوری دانشجویان حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: شرایط فراهم است که آموزش‌ها حضوری باشد و با همه این شرایط و محدودیت‌های موجود خوشبختانه با تغییر رویکردی که در ستاد مرکزی دانشگاه اتفاق افتاد و مدیریت جدیدی که مسئولیت را در سطح کلان کشور پذیرفت، شاهد افزایش تعداد رشته‌ها و دوره‌هایی بودیم که در سطح استان و کشور برگزار می‌شود.

به گفته دانش منش نسبت به سال تحصیلی ۱۴۰۰ نیز ۱۲۳ رشته محل در استان اضافه شده است که ۳۷ رشته محل برای اولین بار در سطح استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۲۲ عنوان رشته محل در سطح کشور برای اولین بار در فارس اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس با بیان اینکه بسیاری از این رشته‌ها کاربردی است که به دلیل شرایط کرونا و تجربه کرونا بر اساس نیاز جدید به وجود آمده است، ابراز کرد: این رشته محل ها ایجاد و دوره ها تدوین شد که در مقطع کارشناسی مهندسی فناوری شبکه های هوشمند برق، کاردانی فنی کسب و کارهای دیجیتال، تهیه محتوای دیجیتال، کاردان فنی تولید واقعیت مجازی، تعمیر کامپیوتر لپ تاپ و... است.

دانش منش با بیان اینکه حرکت دانشگاه به سمت پتانسیل و ظرفیت های شغلی است و بر اساس نیازهای شغلی دوره های جدید تعریف کرده ایم که پاسخگوی نیازهای شغلی در استان باشیم، تصریح کرد: در حوزه صنعت ، کشاورزی، خدمات و حوزه فرهنگ و هنر نیز فعال هستیم و رشته های ما در این چهار طبقه قرار می گیرد و بیشترین مخاطب ما در حوزه صنعت، خدمات اجتماعی و بعد آن هنر وکشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد که برای اولین بار سند راهبردی ۵ ساله دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس تدوین و مصوب شده است که اسناد آن به تفکیک مراکز تدوین شده است و بر اساس اسناد بالادستی توسعه استان است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: یکی از اهداف ما هم ایجاد شغل و کارآفرینی بوده است و پاسخ به نیازهای شغلی جامعه داشته باشیم و در واقع شعار امسال در راستای اهداف دانشگاه است.

دانش‌منش با بیان اینکه بیشترین مرکز نوآوری و کارآفرینی در کنار مراکز در حوزه های مختلف داریم، بیان کرد: همچنین تعداد زیادی رویدادهای استارتاپی را سال گذشته برگزار کردیم و امسال حتما پیگیری خواهیم کرد که رویدادهای مختلف را در سطح استان برگزار کنیم.

وی گفت: همچنین تفاهم نامه‌ای با پارک علم و فناوری فارس در حوزه معرفی دستیاران فناوری به عنوان یکی از مدل‌های پیشنهاد شده توسط پارک علم و فناوری داشته‌ایم و در حال معرفی دانشجویانی هستیم که متقاضی فعالیت در حوزه دستیار فناوری هستند.

دانش‌منش با بیان اینکه برای اولین بار صندوق پژوهش و نوآوری دانشگاه در سطح کشور ایجاد شده است، ابراز کرد: علاوه بر سرمایه گذاری دانشگاه در صندوق، دستگاه‌های متقاضی که در جوار آنها مراکز علمی کاربردی تاسیس شده است مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کنند و امید است در آینده نزدیک حمایت‌های مالی خود را از این فارغ التحصیلان برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینی دانشگاه داشته باشند‌.

وی با اشاره به جذب اساتید از طریق فراخوان گفت: در سال ۱۴۰۰ جذب داشتیم و بیش از ۱۰۰ نفر استاد در مهرماه به مجموعه اساتید علمی کاربردی اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۹۰۰ مدرس داریم که مورد تایید دانشگاه است، خاطرنشان کرد: فراخوان جذب اساتید سال ۱۴۰۱ در تابستان اعلام می‌شود که بر اساس نیازسنجی که صورت گرفته است از اساتید تحصیل‌کرده و خبره نیز دعوت می شود.
دانش‌منش با اشاره به پذیرش دانشجو نیز گفت: امسال برای اولین بار پذیرش ها در تاریخ بهتری صورت خواهد گرفت و از ابتدای تیرماه پذیرش در سطح کارشناسی خواهیم داشت و با توجه به تقارنی که با سایر زیر نظام های آموزش عالی دارد می توان پذیرش بهتری در فضای رقابتی داشت وپذیرش هدفمندی برای مهرماه داشته باشیم.

به گفته وی بیش از ۳۸ هزار ظرفیت پذیرش است که نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است و در کد رشته محل هایی است که نیازمندی استان و کشور است

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان