کد خبر: ۱۵۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

کمربندی شیراز در گیر و دار جلسات مسئولان همچنان قربانی می گیرد

7 ماه از ضرب الاجل یک ماهه استاندار در خصوص ساماندهی کمربندی گذشت، اما تنها اتفاق قابل ذکر تداوم آمار بالای قربانیان این مسیر است.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، کمربندی شیراز 45 کیلومتر است که با توسعه شهر اکنون 18 کیلومتر از بخش جنوبی آن در دل مناطق شهری و مسکونی قرار دارد و به مسیری برای عبور خودروهای سواری و رفت و آمد مردم تبدیل شده و به گفته مسئولان، بیش از 80 درصد ترددهای این بخش از کمربندی، درون شهری است.

وجود جاده ای در دل شهر که مردم از آن به عنوان خیابان استفاده می کنند این مسیر را به حادثه خیزترین نقطه عبوری استان و حتی با در نظر گرفتن طول مسیر و میزان تصادفات، پرخطرترین مسیر کشور تبدیل کرده است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، در نخستین ماه آغاز مسئولیت خود، در 16 آبان ماه سال گذشته تأکید کرد: بلاتکلیفی کمربندی شیراز و رفع اختلافات شهرداری و راه و شهرسازی، سالهاست این محور را به مسیری خطر آفرین تبدیل کرده که جان بسیاری همشهریان و هموطنان ما را گرفته و یا سلامتی آنها را در اثر معلولیت‌های ناشی از تصادف با مخاطره مواجه کرده است.

وی در این جلسه خواستار تعیین تکلیف شرایط واگذاری کمربندی شیراز به شهرداری طی یک ماه آینده شد.
 اکنون 7 ماه از دستور استاندار میگذرد و همچنان وضعیت کمربندی نا مشخص است.

سید احسان اصنافی، شهردار شیراز در اردیبهشت امسال از عدم همکاری سازمان راه و شهرسازی گلایه کرد و گفت:

شهرداری دو تقاطع شهیدان یغمور و رودکی را ساخته و تنها تقاطع نواب باقی‌مانده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، اما وزارت راه هیچکدام از سه تقاطع قائم کرونی، میثم و سفیر که برعهده داشت را نساخته است.

اما محمودرضا طالبان،  رئیس سازمان راه و  با بیان اینکه  ما عهدی بر احداث تقاطع غیر همسطح نداشتیم، گفت: در حال حاضر ما مجوز احداث دو تقاطع قائم به صورت کامل و سفیر صرفا بدنه تقاطع را به امضا رسانده ایم. 

وی افزود: الان نقشه ها را در حال تهیه کردن هستیم که در شورای ترافیک استان به امضا برسد.

طالبان اعلام کرد: اینکه می گویند وزارت راه به تعهداتش عمل نکرده این درخواست مدیریت شهری از وزارت راه بود، اما به یک توافق نرسیده بود.

وی افزود: الان توافق نامه نوشته شده و در مرحله امضا قرار دارد.

من، ریاست راهداری و شهردار امضا کرده ایم  و منتظر امضای شورا هستیم که بزودی انجام می شود.

به گزارش شیرازه در این شرایط قربانی اصلی مردم به ویژه ساکنین شهرک های اطراف کمربندی که عمدتا مناطق کمتربرخوردار هستند، می باشند که در جدل ها و امروز فرداهای مسئولان جان خود را از می دهند.

متاسفانه آمارهای اورژانس در خصوص میزان تصادفات کمربندی هولناک  و تکان دهنده است. از ابتدای سال 1401 تا 17 خرداد، 1081 مصدوم ناشی از حوادث جاده ای در کمربندی شیراز وجود داشته است که متاسفانه 13 نفر در طی کمتر از سه ماه جان خود را از دست داده اند

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان