کد خبر: ۱۵۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

تعیین تکلیف کمربندی شیراز توسط استاندار فارس

استاندار فارس مسئولیت صفر تا صد کمربندی جنوبی شیراز را به شهرداری واگذار کرد و گفت: از یکم تیرماه مسئولیت کامل ایمنی بخشی و سامان‌دهی کمربندی جنوبی به عهده شهرداری شیراز است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در جلسه شورای ترافیک استان ضمن ابراز تاسف از آمار بالای تصادفات و فوتی‌ها در استان فارس، دستگاه‌های مربوطه را ملزم به ارائه آمار سه ماهه زمستان ۱۴۰۰ و سه ماهه بهار ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کرد و اظهار داشت: هر سه ماه یکبار دستگاه‌ها باید آمار میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات را به صورت مکتوب و جدول‌بندی شده به بنده تحویل دهند و بر مبنای کاهش آمار ده درصدی میزان فوتی‌ها در هر شهرستان فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه گویا سازمان‌های راه و شهرسازی، حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری نمی‌توانند در بحث کمربندی به توافق برسند، تاکید کرد: ما در اتاق‌های بسته نشسته‌ایم و جوانان مردم در این جاده‌ها جان می‌دهند، لذا تفاهم‌نامه‌ای که مبنی‌بر تقسیم وظایف ۶۰ به ۴۰ راهداری و شهرداری منعقد شده بود و به تصویب شورا هم نرسیده و در گیرودار اداری میان دستگاه‌ها پاسکاری شده است از امروز بایگانی می‌شود و مسئولیت کامل کمربندی جنوبی شیراز از یکم تیرماه به عهده شهرداری است.

ایمانیه تاکید کرد: همچنین مسئولیت کمربندی شمالی نیز که اکنون در حال احداث است به طور کامل به راهداری واگذار می‌شود و بودجه‌های موردنیاز آن را تامین خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در فارس، همچنین از راهداری خواست که ادامه اجرای تعهدات خود را در قبال کمربندی جنوبی همچنان با جدیت انجام دهد.

ایمانیه همچنین با اشاره به ایجاد کمیته مسئولیت اجتماعی با حضور روسای ادارات مرتبط، تاکید کرد: این کمیته را به طور الگویی، به مدت یک سال در فارس اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشنهادات بازدارنده در حوزه تصادفات باید ارائه شود، گفت: در مورد بازنگری جرائم رانندگی نیز نیروی انتظامی باید به صورت جدی پیگیری کند.

استاندار فارس همچنین خواستار تشکیل کمیسیون ویژه تجزیه و تحلیل تصادفات منجر به فوت به صورت دو بار در هفته شد و گفت: گزارش این کمیسیون و پیشنهادات علمی به دستور جلسات شورای عالی ترافیک و تصادفات تبدیل شود.

نماینده عالی دولت در فارس همچنین از کمک به احداث ۵ پایگاه اورژانس و ۵ پاسگاه در استان به جهت کنترل بیشتر تصادفات خبر داد.
وی همچنین خواستار معرفی ۱۰ تا ۱۵ نقطه کور اینترنتی به صورت ماهانه شد تا برای رفع آن‌ها قدم برداشته شود.
استاندار فارس در پایان گفت: از سوی نیروی انتظامی نیز پیگیری‌های لازم جهت پوشش کلاه ایمنی توسط موتور سواران به عنوان یکی از عوامل موثر در کاهش میزان عوارض ناشی از تصادفات نیز باید صورت گیرد.

انتهای خبر/ح

برچسب ها: کمربندی ، تصادف ، شیراز
نظرات بینندگان