کد خبر: ۱۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۹ تير ۱۴۰۱
مسئول شورای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین:

اربعین یک مراسم فراملی و فرامذهبی است

خوشرو تصریح کرد: وی بر برجسته سازی اقدامات مشترک ایران و عراق در برپایی مراسم باشکوه اربعین تاکید و عنوان کرد: کمک ایرانی ها در برپایی موکب مشترک هم وحدت را تقویت می کند و هم به برجسته سازی نقش میزبانی عراقی ها کمک می کند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سید محمدرضا خوشرو مسئول شورای کمیته فرهنگی آموزشی اربعین امروز 9 تیرماه در جلسه هماهنگی سیاست های رسانه ای اربعین حسینی، گفت: بولتن های غربی با توجه به اینکه بعد از جنگ تحمیلی ارتباط جدی و راهبردی بین دو ملت ایران و عراق تعریف نشده بود، یکی از محتمل ترین جنگ های دنیا را جنگ مجدد ایران و عراق می دانستند و برای ایجاد اختلاف و درگیری تلاش هایی انجام می دادند اما مراسم اربعین، همچون آبی بر این آتش تفرقه و فتنه است.

خوشرو اظهار کرد: در بازنمایی رسانه باید با نگاه فراملی و نگاه امتی درمقابل نگاه ملتی صورت گیرد و در اربعین، مدینه فاضله ای از آخرالزمان با نمادها و نمودهایی به نمایش گذاشته شود.

وی بر پرهیز از 2 قطبی ها در ایام اربعین و بهره مندی از ظرفیت و نظرات رهبران مذهبی و علما و فرهیختگان در راستای تحکیم وحدت بین ملت های ایران و عراق تاکید کرد و افزود: مسئولان باید از بیان اظهارنظرهای تفرقه انگیز پرهیز نموده و رسانه ها باید هوشمندانه عمل کنند.

مدیر شبکه نسیم از حجم عظیم بازنمایی های رسانه ای در ایام اربعین هر سال با هدف تفرقه انگیزی خبر داد و آن را توطئه های امنیتی خواند و تصریح کرد: شعارهایی با محور وحدت آفرینی هر ساله برای اجتماع بزرگ اربعین انتخاب می شود و با عباراتی نظیر حب الحسین یجمعنا تاکید می شود که همه می توانند زیر بیرق امام حسین (ع) قرار گیرند و امسال نیز شعار "انا من حسین" انتخاب شده است.

خوشرو مراسم اربعین را دارای مجموعه ای از ارزش های خبری دانست و در خصوص نحوه مواجهه رسانه ها با اربعین گفت: برخی رسانه ها این مراسم را بایکوت کرده و برخی به دنبال تقلیل مراسم هستند و از این مراسم میلیونی به عنوان یک مراسم هزاران نفری یاد می کنند و برخی به دنبال تحریف این اجتماع باشکوه هستند.

وی بر دروازه بانی خبر و نقش دیده بانی رسانه در کنترل نواقص تاکید و بیان کرد: مراسم اربعین زیر ذره بین است و معاندین می خواهند اربعین را تحت الشعاع قرار دهند.

مدیر شبکه نسیم اربعین را زمینه ای برای شناخت امام و شناخت امام زمان عج دانست و افزود: در آخرالزمان همه مردم دنیا می دانند که امام حسین(ع) کیست و امام زمان(عج) نیز خود را فرزند سیدالشهدا معرفی می کند.

خوشرو با اشاره به اینکه برای عراقی ها میزبانی اربعین بسیار مهم است، تصریح کرد: باید از کم توجهی یا تضعیف سهم برجسته عراقی ها در میزبانی در مراسم باشکوه اربعین، تفکیک زائران یا خادمان به ایران و عراق، متوقع سازی یا افزایش انتظارات زائران در بیان خدمات موکب ها خودداری شود.

وی بر برجسته سازی اقدامات مشترک ایران و عراق در برپایی مراسم باشکوه اربعین تاکید و عنوان کرد: کمک ایرانی ها در برپایی موکب مشترک هم وحدت را تقویت می کند و هم به برجسته سازی نقش میزبانی عراقی ها کمک می کند. 

انتهای پیام/ر

برچسب ها: اربعین ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان