کد خبر: ۱۵۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۱۰ تير ۱۴۰۱
امام جمعه مرودشت:

آمریکا تنها لفظ حقوق بشر را یدک می کشد/لزوم نظارت بربازار اجاره بهای مسکن

آقایی در خطبه های این هفته نماز جمعه خطاب به مسیولان بر ضرو‌رت نظارت بر بازار اجاره بهای مسکن و پرداخت مطالبان گندم کشاورزان تاکید کرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این شهرستان، به فرا رسیدن اول ذیحجه سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه (س) اشاره وبیان كرد: ساده بودن این ازدواج باید الگویی برای ازدواج در جامعه ما باشد.

وی رعایت اخلاق نیکو وادب از سوی زن وشوهر را در کنار رفاقت با یکدیگر از ویژگی های موفقیت ازدواج جوانان قلمدادنمود.

آقائی در ادامه به هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اشاره نمود وافزود: آمریکا تنها لفظ حقوق بشر را یدک می‌کشد.

خطیب جمعه مرودشت ادامه داد: آمریکایی‌ها در حمله به هواپیمای ایران ۲۹۰ نفر از مردم بی‌گناه را کشتند ولی حاضر به عذرخواهی نشدند و در اقدامی ناشایست فردی که این جنایت را انجام داده بود نیز تشویق کردند.

آقایی ادعای دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا را لفاظی و دورغین دانست و افزود: امروز وضعیت حاکم بر آمریکا نشان از پوشالی بودن هیمنه و ادعاهای این دولت مستکبر در عرصه حقوق بشر دارد.

امام جمعه مرودشت در ادامه به سند تحول قضائی اشاره نمود وعرضه داشت :در هنگام قرارداد های تجاری ومعادلات اقتصادی اگر انسان آگاهی از شرایط حقوقی داشته باشدبسیاری از این شرایطی که مدت ها زمان برای حل وفصل آن گذاشته می شود،به وجود نمی آمد.

وی طرح هر محله ومسجد یک حقوق دان را کاری شایسته از سوی مرکز وکلا وکارشناسان رسمی قوه قصائیه برشمردکه باعث کاهش ورودی بسیاری از پرونده ها به دادگستری خواهد گردید.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه یکم الی دهم تیرماه (دهه تولید وتجارت ) را تبریک واز تلاش های اداره صنعت ومعدن وتجارت شهرستان در راستای تامین زیرساخت های صنعتی شهرستان تقدیر نمود

آقائی در ادامه خطبه های خود به لزوم نظارت بربازار  اجاره بها اشار نمود وافزود:برخی از صاحب خانه ها با وجود افزایش قیمت برخی از اقلام ،مراعات مستاجران را نموده و رعایت بخش نامه سقف افزای شاجاره بها بر منازل استیجاری را بکار گرفته اند که این کار در جای خود نیاز به تقدیر وتشکر داردولی متاسفانه برخی از صاحب خانه ها نسبت به موضوع تمدید اجاره نامه مستاجران کوتاهی می کنند که نیازمند عزم جدی مسئولان در زمینه نظارت بر بازار اجاره بها می باشد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع مطالبات گندم کشاورزان از دولت اشاره نمود وخاطرنشان ساخت:اگرچه در مقایسه با سال گذشته به دلیل کاهش نزولات جوی شاهد مقداری افت در میزان گندم تولیدی کشاورزان بوده ایم ولی باز هم رتبه دار تحویل گندم  در کشور هستیم .

وی تصریح کرد:کشاورزان بیش از هزار میلیارد تومان بابت تحویل گندم خود از دولت طلب دارند که از دولتمردان تقاضا داریم که نسبت به پرداخت مطالبات گندم کشاورزان اقدام شایسته بکار گرفته وبه وعده خود عمل نمایند.

آقائی در ادامه از متولیان برگزاری کنکور سراسری به عنوان بزرگترین آزمون دوران تحصیلی دانش آموزان بدون کم ترین حایشه ومشکل،تقدیر وتشکر نمود.

وی ازشهردار و مجموعه پرسنل شهرداری بابت لکه گیری وآسفالت برخی از خیابان ها ومعابر شهری تشکر وقدردانی نمود.

انتهای پیام /س
نظرات بینندگان