کد خبر: ۱۵۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۱ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

آمار بالای حوادث رانندگی در شیراز در یک روز تعطیل

عدم رعایت اصول ایمنی در رانندگی در روز گذشته ( دهم تیر ماه) پنج سانحه رانندگی و مصدومیت شش شهروند را رقم زد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، از ساعت دوازده بامداد تا صبح روز جمعه دهم تیر ماه، یک روز تعطیل معمولی، تنها در چند ساعت متاسفانه 5 حادثه رانندگی در شیراز رخ داد که شش مصدوم را در بر داشت. آتش‌نشانی در توضیح علت این حوادث، از بی احتیاطی رانندگان یاد کرد.

بر این اساس اعلام آتش‌نشانی، پنج تصادف ناشی از رعایت نکردن اصول ایمنی در خیابان قدوسی غربی، گویم، بلوار احمد بن موسی(ع)، شهرک صنعتی و بلوار پاسداران  به وقوع پیوست که توسط آتش نشانان چهار ایستگاه ۵، ۸، ۱۸، ۱۶ امدادرسانی شد و شش شهروند راهی مراکز درمانی شدند.

در این میان عدم کنترل خودروی کوییک ساعت دوازده بامداد در شهرک صنعتی برخورد این خودرو با موانع و مصدوم شدن راننده آقای ۲۸ ساله را در بر داشت.

پس از آن در ساعت ۳ بامداد تصادف ناشی از سرعت بالا در بلوار احمد بی موسی و بلوار پاسداران واژگونی دو خودروی پراید و مصدوم شدن سه مرد جوان را به دنبال داشت که با سرعت عمل تیم امدادی از خوردها رها سازی و به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

در دو حادثه دیگر نیز خودروی ام وی ام در ساعت ۶:۲۹ دقیقه در جاده گویم و خودروی کوییک ساعت ۸:۲۹ دقیقه در قدوسی غربی پس از عدم کنترل خودرو ها واژگون و هر دو سرنشین خانم این وسایل نقلیه مصدوم شدند.

در این عملیات ها که واژگونی خودرو منجر به مسدود شدن جاده شده بود تیم های امداد جاده ای با ایمنی مسیر، جلوگیری از نشت بنزین و حوادث احتمالی خودرو ها را به محل امن انتقال داده و مسیر تردد را آزاد کردند.

این آمار از میزان تصادفات درون‌شهری شیراز در حالی است که استان فارس نیز در رتبه های نخست تصادفات رانندگی قرار دارد.
نتایج یک یک تحقیق دانشگاهی در دهه 80 نشان داد که تقاطع های خیابان و بولوار در سال 1388 در شهرشیراز با داشتن 15261 فقره حادثه ترافیکی در بین معابر شهر شیراز، رتبه اول داشته است. بعد از خیابانها و بولوار، تقاطع چهار راه با داشتن 1340 فقره حادثه ترافیکی رتبه دوم داشته است.

سال 95 معاون حمل ونقل شهرداری شیراز تعداد قربانیان حوادث رانندگی در شیراز را سالانه 200 نفر عنوان كرد كه 51 درصد آنان را عابران پياده تشكيل مي‌دهند و اضافه كرد: علت جان باختن تعداد زیادی از قربانيان حوادث رانندگي، رعايت نكردن مقررات راهنمايي و رانندگي و قوانين از سوي آنان يا ديگر شهروندان است.

معاون عمران امور شهری وزیر کشور در سال 97  با بیان اینکه چهار شهر کشور را دارای بالاترین آمار تصادفات درون شهری را دارند، آمار تصادفات درون شهری در شیراز را بعد از اصفهان و مشهد و بالاتر از تهران خواند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اضافه کرد: نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف رانندگی، اصلاح نقاط حادثه خیز شهری، ایمن سازی معابر و آموزش فرهنگ ترافیک از عوامل اصلی کاهش تصادفات درون شهری کلانشهر شیراز بوده است.

در عین حال هادی شه دوست شیرازی، معاون حمل ونقل شهرداری شیراز چندی پیش از کاهش ١٠ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات رانندگی درون شهری سال گذشته در مقایسه با سال ۹۹ بر اساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی این کلانشهر خبر داد و با اشاره به اینکه در سال ١۴٠١ ایمن سازی معابر و کاهش نقاط حادثه خیز شهری به تفکیک مناطق و بر اساس اولویت در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: در کارگروه مشترک پلیس و شهرداری نقاط حادثه خیز شهری شناسایی و ایمن سازی معابر بر اساس اولویت با همکاری شهرداری‌های مناطق انجام خواهد شد.

به گزارش شیرازه، گرچه آمارها از کاهش فوتی‌ها حکایت دارد اما آنچه در میدان و در کف خیابان مردم با آن در گیرند، نا امنی بسیار مسیرها به ویژه برای عابران پیاده است و شیراز همچنان در رتبه های نخست حوادث درون شهری قرار دارد، تمرکز روی آنمار فوتی‌ها نباید سبب نادیده گرفتن مصدومیت‌های بدنی هزینه های مالی شدید شود که بر جامعهد تحمیل می‌شود و مسئله ای که ینظر می رسد از دید مسئولان مغفول مانده است.

انتهای خبر/ ح
برچسب ها: تصادف ، آتش نشانی ، شیراز
نظرات بینندگان