کد خبر: ۱۵۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۱۱ تير ۱۴۰۱

٢۴ تقاطع چراغدار کلان شهر شیراز هوشمند است/ زمان بندی این چراغ ها بر اساس حجم ترافیک انجام می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت : ٢۴ تقاطع چراغدار کلان شهر شیراز هوشمند است که زمان بندی آن بر اساس حجم ترافیک انجام می شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،هادی شه دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه طرح چراغ های هوشمند با اولویت چهارراه های محدوده مرکزی شهر و تقاطعاتی که حجم تردد در آن زیاد است اجرا می شود، اظهار داشت :  بزودی چراغ تقاطع های پاسداران – باهنر شمالی ، استقلال–سرباز و ساحلی–شهید آوینی هوشمند و به مرکز کنترل ترافیک متصل می شود.

وی امکان رصد و برطرف کردن مشکلات در کمترین زمان ممکن از طریق مرکز کنترل ترافیک و زمان بندی چراغ ها براساس حجم ترافیک را از مزیت های این طرح عنوان و تصریح کرد : آمار چراغ های هوشمند ترافیکی تقاطع های سطح شهر با اضافه شدن سه تقاطع جدید به ٢۴ تقاطع افزایش می یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه مدیریت چراغ های هوشمند تقاطع ها از طریق مرکز کنترل ترافیک صورت می گیرد، تصریح کرد : در این مرکز علاوه بر رصد تقاطعات، مدیریت لحظه ای ترافیک با استفاده از ابزارهای نوین، هماهنگی با نهادهای متولی در زمان بحران حوادث رانندگی و جمع آوری داده ها و اطلاعات ترافیکی از طریق حسگرهای در سطح شهر نیز به شکل شبانه روزی انجام می شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان