کد خبر: ۱۵۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۱

سرگردانی بانوان محجبه در بازار پوشاک

بانوان محجبه شیرازی برای انتخاب لباس و پوشاک مناسب باید زمان زیادی را در بازار صرف کنند تا بتوانند لباسی مناسب انتخاب نمایند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در شهر شیراز بسیاری از بانوان محجبه برای تامین لباس مورد نیاز خود باید زمان زیادی را صرف کنند تا بتوانند لباسی پوشیده و مناسب انتخاب نمایند.

در همین راستا به سراغ رییس اتحادیه پوشاک شیراز و تعدادی از بانوان رفته و نظرات آنها را در این خصوص جویا شدیم.

خدابخش رضایی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هر لباسی می تواند در جای خود حجاب باشد.

رضایی افزود: برخی ممکن است با لباس آستین کوتاه در جامعه حاضر شوند که در اینصورت، ما به عنوان فروشنده، مقصر و گناهکار نیستیم.

وی با بیان اینکه با مغازه دارانی که کارهای غیرمعقول و غیرمنطقی انجام می دهند به جد برخورد خواهد شد، اظهار کرد:اگر پروانه کسب داشته باشند بر اساس ماده ۲۸ آیین نامه اجرایی با آنها رفتار می شود و اگر پروانه کسب نداشته باشد بر اساس ماده ۲۷ برخورد می کنیم.

رئیس اتحادیه پوشاک شیراز در ادامه افزود: در چند هفته اخیر تعدادی از مغازه دارانی را که فروش لباس های زاپ دار(دارای پارگی و زخم روی لباس) با هماهنگی اماکن تعطیل کردیم.

رضایی بیان کرد: در سطح شیراز نزدیک به ۵۰ مغازه در حال حاضر تابلوی فروش حجاب برتر را دارند و به دنبال این هستیم که تعداد این مغازه ها را افزایش داده و در همه مناطق شهر تسری دهیم.

وی ابراز کرد: ممکن است پوشاک فروشی برای فروش لباس های محجبه آمادگی داشته باشد، اما به این امر هم توجه کنیم که مصرف کننده ها به سمت این مغازه ها سوق پیدا کنند و این کسبه هم فروش مناسب داشته باشند. 

رضایی اظهار کرد: در حال حاضر پاساژ امام خمینی(ره) در سه راه نمازی مرکز فروش و عرضه مقنعه و چادر در سطح شیراز است و در کشور بی نظیر است.

نحوه پوشش به افراد برمی گردد و فردی ممکن است مانتوی دکمه دار را به صورت باز استفاده کند و فردی دیگر ممکن است مانتوی جلوباز بخرد و خودش برای آن دکمه بگذارد و استفاده کند و این به ایده و اعتقاد فرد بستگی دارد.

خانم هاشمی یکی از شهروندان شیرازی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: من کارمند هستم و گاهی باید ساعت ها وقت بگذارم تا بتوانم یک لباس مناسب برای استفاده در محل کار خریداری کرده و استفاده کنم.

وی ابراز کرد: بعد از خریداری لباس با شرايط مذکور، به علت کیفیت پایین برخی اجناس موجود در بازار، عمر مفید لباس ها اندک است و باید باز با دقت و وسواس به بازار مراجعه کنیم.

محدثه خجسته دیگر شهروند شیرازی اظهار کرد: در شهر شیراز محل مشخصی برای عرضه لباس های مناسب وجود ندارد و بانوان محجبه مشقت و سختی زیادی را باید تحمل کنند تا بتوانند پوشاک ایده آل و مناسبی را برای حضور در اجتماع انتخاب نمایند.

این شهروند افزود: متاسفانه در ویترین برخی مغازه ها لباس های بانوان به حدی نامتعارف و زشت به نمایش و در معرض دید گذاشته شده که در شان سومین حرم اهل بیت نیست.

خجسته خاطر نشان کرد: در حال حاضر کافی است شما به عنوان خبرنگار به کف خیابان رفته و خود از نزدیک ببینید که بسیاری از لباس هایی که در شیراز عرضه می شوند با فرهنگ ایرانی اسلامی ما تناسبی نداشته و افراد برای خرید یک لباس مناسب باید آواره ی بازار شده تا بتوانند لباسی در حد متوسط را انتخاب نمایند.

به گزارش شیرازه، با توجه به گستردگی کلان شهر شیراز، ضروری است در محله ها و نقاط مختلف شهر، مراکزی برای عرضه پوشاک عفیفانه و محجبه که منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد، راه اندازی و مراکزی که در حال حاضر نیز وجود دارند تشویق شوند.

همچنین لازم است نهادهای نظارتی به صورت مستمر در بازار حضور پررنگ داشته و با فروشندگانی که البسه نامناسب و نامتعارف عرضه می کنند برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، پوشاک ، فارس
نظرات بینندگان