کد خبر: ۱۵۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۱
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس:

بهبود نظارت و کاهش هزینه از اهداف برون‌سپاری سوادآموزی است

نوروزی چگینی ارتقاء سطح نظارت و کاهش حداکثری هزینه‌ها را از مهمترین اهداف برونسپاری سوادآموزی دانست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان فارس در جلسه کارگروه برون‌سپاری فعالیت‌های سوادآموزی گفت: در هر منطقه یا شهرستان اولویت بر اینست که تشکل طرف قرارداد با سواد آموزی از خود آن منطقه یا شهرستان انتخاب و معرفی شود و این مسئله باید به جد مورد توجه کارشناسان سوادآموزی قرار گیرد.

وی گفت: یکی از جنبه‌های مهم در بحث واگذاری یا برون سپاری فعالیت های سواد آموزی به بخش خصوصی ایجاد اشتغال می باشد که سال های متمادی است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.

نوروزی چگینی گفت: اگر مسئله برون سپاری به خوبی و با نظارت نهادهای مسؤول انجام شود برای بخشی از جامعه مانند مدیران تشکل ها و آموزش دهندگان ایجاد اشتغال می‌شود.

این مسئول گفت: ارتقاء سطح نظارت بر فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی و کاهش هزینه های دولت و افزایش کیفیت و بهره وری مهمترین اهداف برون سپاری فعالیت های سواد آموزی است.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته۴۱ تشکل در سطح استان با سوادآموزی فارس همکاری می کردند، گفت: کارگروه واگذاری باید در همه مناطق و شهرستان ها تشکیل شود و پس از بحث و بررسی تشکل مورد نظر به حراست آن منطقه یا شهرستان معرفی شود.

وی اضافه کرد: پس از اینکه حراست تشکل معرفی شده را مورد تایید قرار داد آن تشکل به استان معرفی می‌شود تا در کارگروه استان مطرح و توسط حراست اداره کل مورد تایید نهایی قرار گیرد.

نوروزی گفت: در هر منطقه و شهرستان اولویت بر این است که تشکل طرف قرارداد با سواد آموزی از خود آن منطقه یا شهرستان انتخاب و معرفی شود و این مسئله باید به جد مورد توجه کارشناسان سواد آموزی قرار گیرد .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: هر جا که بحث مالی وجود داشته باشد بحث نظارت به شکل های مختلف آن بسیار مهم و ضروری است و برای جلوگیری از به وجود آمدن هرگونه اتفاق ناگوار باید نظارت مستمر انجام شود تا صیانت از منابع به خوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان