کد خبر: ۱۵۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۱
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس:

عدالت اجتماعی یکی از اهداف اقدامات اقتصادی است

ربانی زاده گفت: یکی از اهداف طرح اصلاح اقتصادی اجرایی شده توسط دولت، گسترش عدالت اجتماعی بوده است که همچنان با جدیت دنبال می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،محسن ربانی‌زاده سرپرست معاونت اقتصادی استانداری فارس امروز در یک کنفرانس خبری که پیرامون طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها برگزار شد، ضمن بیان اینکه گرانی و گرانفروشی متفاوت است، گفت: از ابتدای اجرای طرح اقتصادی دولت تاکنون در فارس، ۲۱ هزار و ۶۶۴ بازرسی توسط سازمان صمت و ۳۵۵۴ بازرسی از سوی جهادکشاورزی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بر بازار، همچنان با جدیت تداوم دارد، افزود: بازرسی‌های انجام شده توسط سازمان صمت منجر به تشکیل ۱۳۲۲ پرونده و بازرسی‌های سازمان جهاد کشاورزی منجر به تشکیل ۲۶۱ پرونده شده است.

ربانی زاده ضمن یادآوری اینکه ۲۶ هزار بازرسی نیز توسط اتاق اصناف استان فارس انجام و منجر به تشکیل ۸۵۰ فقره پرونده شده است، اضافه کرد: بر این موضوع تاکید داریم که بازدیدها نباید منجر به تنش شود و هدف ما حفظ آرامش بازار است.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس با اعلام آمادگی دستگاه‌های نظارتی و در راس آنها تعزیرات برای برخورد با تخلفات، گفت: تعزیرات هم دبیری قرارگاه اقدام مشترک فارس را عهده دار است و هم در بررسی پرونده‌های تخلف و صدور احکام، مئولیت دارد.

ربانی‌زاده خاطرنشان کرد که در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی و مقوله نظارت بر ابعاد مختلف بازار باید به سمت نظارت‌های سیستمی و نوین برویم.

وی با تاکید براینکه یکی از اهداف طرح اقتصادی دولت، گسترش عدالت اجتماعی بوده است، گفت: اکنون یارانه به صورت مستقیم به جامعه هدف پرداخت می‌شود ولی گرانی‌هایی در بازار رخ داده و قدرت خرید مردم کاهش یافته است؛ اگرچه امیدوار هستیم با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده شاهد ساماندهی بازار و بهبود امور باشیم.

ربانی‌زاده با بیان اینکه قدرت خرید پایین آمده اما هدف دولت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و جلوگیری از کوچک و تنگ شدن سفره مردم بوده است، گفت: گام‌های بعدی تحول اقتصادی دولت به وقت مقتضی و در تکمیل این طرح اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری فارس ضمن یادآوری اینکه سقف تعیین شده برای قیمت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ ریال بوده است، بروز برخی گرانی‌ها را طبیعی و برخی را تخلف ارزیابی و اضافه کرد: برای جلوگیری از تخلفات بازرسی‌ها و نظارت شدت یافته است‌.

وی ضمن اشاره به اینکه آرد و نان از مباحث استراتژیک محسوب می‌شود، گفت: قبل از این به دلیل اختلاف قیمت آرد، شاهد خروج این کالا از برخی خبازی‌ها بودیم و طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و استفاده از دستگاه پوز نانوایی‌ها با هدف پایش این مبحث اجرایی شده است.


انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان