کد خبر: ۱۵۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در استان فارس مطرح کرد:

دقت در تعیین اهداف انجمن ورزشی‌نویسان فارس/لزوم حمایت شرکت‌های اقتصادی از ورزش

آیت الله دژکام، با استقبال از تشکیل انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس، لزوم تعیین اهداف این انجمن برای کمک به تاثیرگذاری تشکلی رسانه‌ای را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز در دیدار با اعضای هیئت رئیسه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس، گفت: وقتی در عرصه ورزش نویسی انجمن با کیفیتی ‌شکل می‌گیرد معلوم است که ما از حیث اجتماعی به قله هایی رسیده‌ایم و اینکه مقام معظم رهبری فرمودند شیراز قله قرار دارد، یعنی در عرصه ای مثل ورزش امکان دارد یک تیم ورزشی یا گزارش خبری ورزشی و نهایتا انجمن ورزشی نویسان را داشته باشیم که یعنی زنجیره تکمیل شده و این نمادی از اوج فرهنگی شهر ما است.

وی تشکیل این انجمن را نشاندهنده رشد یافتگی فارس دانست که بعد از تهران موفق به ایجاد چنین تشکلی شده است و از طرفی در برگیری آن در همه بخش‌های نویسندگی، خبرنگاری و عکاسی را یادآور شد و افزود: وقتی ما تشکل هایی ایجاد می‌کنیم باید اهدافمان را کاملا مشخص کرده باشیم.

دژکام با بیان اینکه در ورزش هم عده‌ای به عنوان ورزشکار، برخی به عنوان دوستدار و طرفدار و شماری هم تحت عنوان مدیر حضور دارند، گفت: پشت ورزش اهداف اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی می‌تواند ملموس باشد، این اهداف را برای تشکل ورزشی‌نویسان هم می‌توان متصور بود و تعیین کرد که از نظر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قرار است کجای کار قرار داشت.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه معمولا طرفداران و تماشاچیان توجهی به این اهداف ندارند، گفت: گاه هدف ورزش جلوگیری از آسیبی نظیر اعتیاد است، این هدفی اجتماعی محسوب می‌شود، گاهی برخی سیاستمداران برای کسب رای از ورزش بهره‌مند می‌شوند که هدف سیاسی خواهد بود، بنابراین انجمن ورزشی نویسان هم باید به اهداف دقت داشته باشد.

 نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: اگر بناست که ورزش کاربرد سیاسی اجتماعی بزرگ داشته باشد، آنانی که می‌خواهند جهان را در قبضه قدرت خود بگیرند، مسلما از چنین موقعیتی استفاده خواهند کرد؛ یعنی امکان دارد که هدف در سطح نماینده شدن، یک هدف در سطح کشور و بالا آمدن یک جریان سیاسی و یک هدف در سطح جهانی باشد.

وی با طرح این سئوال که هدف انجمن جهانی ورزشی نویسان چیست؟ گفت: آنها می خواهند منافع را در سطح جهانی در قبضه خود داشته باشند؛ مثلا لابی های یهود چنین کاری می کنند. انجمن شما ابزار پیاده کردن این کار است. مهم اینست که نقش ایفا شده توسط شما، هدف چه کسی را برآورده می‌کند؟ جریان جهانی و اهدافش شاید به منفعت ایران، فارس و شیراز نباشد، این زیرکی شما را می‌طلبد که در پازل آنها، نقشی که می‌خواهند را ایفا نکنید مگر به نفع کشور باشد. البته ما در تعاملات بین‌المللی بی‌انصاف نیستیم و نمی‌گوییم همه چیر برای ما باشد، اما اینکه یکطرفه برای آنها هم باشد قبول نیست.

وی  با تاکید براینکه نباید منافع ملی را از دست داد، یکی از کارکردهای انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی را برندسازی برشمرد و گفت: اگر قلم شما حساب ‌شده به میدان نیاید ورزشکار ما به عنوان پهلوان به جامعه معرفی نمی شود. از دوربین تا قلم شما باید در این ‌جهت باشد، چون اگر ورزشکار ما ریشه داشته باشد باید او را بپرورانید تا پهلوان شود و یادآور تختی و رستم باشد و این کار بسیار ظریفی است. همه باید دست به دست هم دهند تا شخصیت کشتی گیر یا کاپیتان تیم را جلو بیاورد و کار ‌شما اینست و باید برنامه داشته باشید تا در راستای اهداف ملی و دینی برند بسازید.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: با توجه به ‌مسئولیت اجتماعی‌ خود، در مورد اینکه چه کسی بند شده و انجمن چگونه در این موضوع نقش آفرینی خواهد کرد، دقیق بوده و کار را بررسی می‌کنم، هرچند که خداوند بالاتر از همه، ناظر بر اعمال ما است، به این معنا که اگر فردی خدمتی به ایران کرد، روز قیامت آبرومند خواهدب ود زیرا به ملتی مسلمان عزت داده است.

دقت در تعیین اهداف انجمن ورزشی‌نویسان فارس/لزوم حمایت شرکت‌های اقتصادی از ورزش

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید مجدد براینکه این انجمن ابتدا منافع ملی را به عنوان حدود خود تعریف کرده و دوم در برندسازی دقت کند تا منافع این بخش تامین و از سوءاستفاده دیگران ممانعت شود، گفت: شما در این عرصه لشکر ایران هستید و فکر نکنید فقط یک کار تفننی را انجام می دهید.

امام جمعه شیراز با ابراز تاسف از اینکه فارس ضررهای زیادی را در ورزش به ویژه فوتبال متحمل شده است، گفت: به نظرم می رسد که در استان فارس ورود شرکت‌های اقتصادی با درآمد بالا برای حمایت از ورزش نیاز دارد و گاهی ورزشی‌نویسان باید با نگاهی انتقادی و متین به این موضوع ورد کنند.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: انصاف‌ نیست که تیم لیگ برتری ما زمین بخورد، شرکت های استان باید از باشگاه ها حمایت ‌کنند و شما باید این حمایت ها را مطالبه و تحریک‌ کنید تا پای کار بیایند، منافع استانی هم ذیل منافع ملی است و باید تامین شود. شما به عنوان خبرنگار همین مطلب را مطالبه کنید که شرکت های پردرآمد فارس چرا به ورزش استان فارس توجه نمی کنند؟

امام جمعه شیراز با بیان اینکه به حوزه ورزش فارس کم لطفی شده است، گفت: بنده در ۴ خطبه اول نماز جمعه های خود از ورزش گفتم، نیاز به ورزش و توسعه ورزش همگانی و اخیرا در باب معنویت و ارتباط ورزش با معنویت صحبت کردم چون ورزش با معنویت ارتباط دارد و متاسفانه بسیاری این موضوع را نادیده می گیرند، یعنی معنویت را یک معنویت ایزوله شده می دانند در حالیکه رشد معنوی با ورزش مرتبط است.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: از یک طرف بنده یکسری نکات در خصوص ورزش گفته ام و هیچ انعکاسی در حیطه ورزشی پیدا نمی کند و از طرفی درخواست ورزشی نویسان به گوش بنده نمی‌رسد و تا ارتباط ضعیف و برآیند کار صفر است و به اهداف خود نمی رسیم.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: ورزش همان طور که با معنویت ارتباط دارد با سلامت هم ارتباط دارد و بحث ورزش های همگانی ناظر به مسئله سلامت است، بانوانی که از مسئله سلامت به واسطه ورزش نکردن رنج می برند درصد بیشتری در جامعه دارند و از این جهت حتما باید کار شود و محیط های مناسب برای ورزش بانوان باید ایجاد شود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان