کد خبر: ۱۵۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
در سفر معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به داراب عنوان شد:

۲۵ رشته قنات در داراب احیا می‌شود

در سفر معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به داراب از احیای ۲۵ رشته قنات و اختصاص ۶ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه پمپاژ چشمه‌های قلاتویه داراب خبر داده شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، در سفر روز دوشنبه فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان داراب بر ساماندهی ۲۵ رشته از قنوات این شهرستان تاکید شد.

در این سفر یک روزه همچنین ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات واحد آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی بمنظور تکمیل پروژه پمپاژ چشمه‌های قلاتویه شهرستان داراب اختصاص داده شد.

بازدید از پمپاژچشمه های قلاتویه، محل لایروبی کانال قلاتویه، کانال‌های فدامی، قنات بیدویه و قلعه نو، چاه میش، استخر و قنات خیرآباد، قنات چاه کندر، بازرگان، قنات و چشمه رستاق همچنین رودخانه قلعه بیابان از مواردی بود که طی این سفر یک روزه توسط معاون آب و خاک وزارت کشاورزی و هیأت همراه انجام و مورد بررسی قرار گرفت.

فرماندار ویژه داراب در رابطه با مصوبات این سفر از اولویت قرار گرفتن احیای ۲۵ رشته قنات در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۵ رشته قنات این شهرستان در سال جاری احیا و ۲۵ رشته قنات باقی مانده نیز در سال آینده مرمت می‌شوند.

فرهاد سعدی از قول مساعد فریبرز عباسی برای مرمت و بازسازی جاده‌های بین مزارع، احداث بند خاکی فدامی و لایروبی کانال‌های زیردست خبر داد و بیان داشت: با عملیاتی شدن‌این مصوبات بخشی از مشکلات بخش کشاورزی شهرستان داراب حل می شود.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، داراب ، تالاب ، قنات
نظرات بینندگان