کد خبر: ۱۵۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
غائبین میزگرد عفاف و حجاب+ فیلم و عکس:

فرهنگ عفاف و حجاب؛ اولویتی که کمرنگ شده

عدم حضور مسئولان در مقام پاسخگو، موجب شد تا ده ها سوال مخاطبانی که همواره دغدغه آسیبهای حاصل از بدحجابی را دارند، بی پاسخ مانده و این فکر را به اذهان عمومی متبادر کند که متولیان اصلی حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب حرفی برای گفتن ندارند یا هنوز برنامه های مدونی که بتواند راه کار مناسبی در راستای کنترل شرایط موجود باشد را طراحی نکرده اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، با تشریح 300 وظیفه، 26 دستگاه حاکمیتی را طبق مصوبه 427 مصوب 1376
موظف به ایجاد بستر و اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه نموده است. در شرایط کنونی که این قانون با شانه خالی کردن دستگاه های مسئول از وظایف قانونی خود، به شکل بسیار ضعیف در حال اجراست، پایگاه تحلیلی خبری شیرازه از 5 دستگاه مسئول دعوت کرد برای گفتگو و پاسخ گویی به سئوالات در میزگردی تحت عنوان «عفاف و حجاب و اماکن فسادزا» شرکت نمایند.

متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی شیرازه و ارسال دعوت نامه رسمی از هفته قبل از برگزاری میزگرد و با وجود قول مساعد مدعوین، حسین حقایقی، معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس تنها کسی بود که در راستای برنامه و گفتگو های انجام شده در میزگرد به طور کامل حضور پیدا کرد.

 معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی به دلیل تداخل با جلسه درون سازمانی، به شکل محدود در این نشست حاضر و نسبت به پاسخگویی سوالات مطرح شده پرداخت، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز علی رغم وعده ای که به خبرنگار ما جهت حضور در میزگرد داده بود، شخصا از حضور در نشست خودداری کرده و نماینده وی در جلسه حاضر شد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز بدون هیچ اعلام قبلی، در جلسه حضور پیدا نکرد اما در پیامی به سردبیر شیرازه دلیل عدم حضور را جلسه ای دیگر عنوان نمود و در نهایت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که خود یکی از متولیان اصلی حوزه فرهنگ و ترویج عفاف و حجاب و دبیر شورای فرهنگ عمومی است،  با وجود اصرار رسانه برای حضور در میزگرد، ضمن هماهنگی با روابط عمومی اداره کل و همچنین پیام های مکرر سردبیر به وی با این عنوان که « در خطبه های پیش از نماز جمعه نکاتی را عرض خواهم کرد.» از پاسخگویی به رسانه سرباز زد. مسئله ای که به هیچ عنوان قابل توجیه و چشم پوشی نیست.

اصلی ترین متولی رسانه و فرهنگ خود در حالی از رویارویی  با رسانه و پاسخگویی در امری که بیشترین وظایف بر عهده او نهاده شده، خودداری می کند، که طبق میثاق نامه مدیران دولت سیزدهم، موظف به حضور در میان مردم و پاسخگویی به رسانه هاست، مسئله ای که استاندار بارها بر آن تاکید کرده و صراحتا اعلام نموده است مدیرانی که از پاسخگویی به رسانه اجتناب کنند در استان جایی نخواهند داشت.

این عدم حضور مسئولان در مقام پاسخگو، موجب شد تا ده ها سوال مخاطبانی که همواره دغدغه آسیبهای حاصل از بدحجابی را دارند، بی پاسخ مانده و این فکر را به اذهان عمومی متبادر کند که متولیان اصلی حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب حرفی برای گفتن ندارند یا هنوز برنامه های مدونی که بتواند راه کار مناسبی در راستای کنترل شرایط موجود باشد را طراحی نکرده اند؟

جزئیات و مباحث گفته شده در این نشست به تدریج در روز های آتی منتشرخواهد شد.


تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

انتهای پیام/س/ح
نظرات بینندگان