کد خبر: ۱۵۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۴ تير ۱۴۰۱
مدیرکل میراث ‌فرهنگی فارس در گفتگو با«شیرازه»:

حجاب تنها در پوشش نیست بلکه در رفتار هم باید نمایان شود

محسن نژاد با بیان اینکه عفاف حجاب ریشه در فرهنگ اسلامی و ملی دارد، گفت:یادگار هایی که از گذشتگان ما به جا مانده در آثار تاریخی را باید مشاهده کرد و به پوشش زنان قدیم توجه داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید موید محسن نژاد مدیرکل میراث ‌فرهنگی و گردشگری فارس امروز 14 تیرماه در گفتگو اختصاصی با خبرنگار این رسانه با بیان اینکه عفاف حجاب  ریشه در فرهنگ اسلامی و ملی دارد گفت:یادگار هایی  که از گذشتگان ما به جا مانده در آثار تاریخی را باید مشاهده کرد و به پوشش زنان قدیم  توجه داشت.

وی در ادامه افزود: در آثار های تاریخی که از گذشتگان بر جای مانده معمولا هیچ تصویری از زن ها و دخترانی که عفاف و حجاب ندارند مشاهده نمی‌کنیم و بر عکس تصاویری از زنان و دخترانی که حجاب دارند را می‌بینیم.

محسن نژاد با بیان اینکه عفاف و حجاب در  فرهنگ اسلامی ایرانی ما ریشه دارد تصریح کرد: با توجه به تاکید محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و اعتقادی که خود ما به فرهنگ عفاف و حجاب داریم خود را ملزم کردیم که آموزش هایی را در نظر داشته  و اجرا کنیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی فارس در ادامه گفت:  در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس  طیف های مختلفی از فعالین را داشته  که در حوزه گردشگری، انجمن های حرفه ای گردشگری فعال هستند از جمله هتل داران ، مهمانپذیر داران ، اقامتگاه های بوم گردی و سنتی ، آژانس های سنتی فعالیت میکنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه  حجاب تنها در پوشش نیست بلکه در رفتار هم باید نمایان شود تاکید کرد:  انتظار این است که در بحث عفاف و حجاب خانواده بزرگ گردشگری به بهترین نحو ورود کند و با ظرفیت اشتغال ۱۰ هزار نفری که این حوزه دارد به یک مدل و الگوی مناسب برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه فضاهای گردشگری را داریم از جمله حافظیه ، سعدی ، تخت جمشید و پاسارگاد باعث شد که فعالین ما در حوزه هایی که در حال فعالیت هستند را  فرا خوانده و در جلسه ایی عفاف و حجاب را تببین کنیم.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین و روشنگری، اظهار کرد: ما نیز موضوع عفاف حجاب را تببین و شفاف سازی کرده ایم  و انتظارات خود را از خانواده  یزرگ گردشگری  میراث فرهنگی  صنایع دستی بیان می کنیم .

محسن نژاد از اقداماتی که در خصوص عفاف و حجاب در گردشگری و میراث فرهنگی انجام شده بود خبر داد و گفت: جلسات هماهنگی  را  ترتیب داده  و آموزشگاه هایی را قرار داده که با فعالیت  در حوزه گردشگری و صنایع دستی  دوره های عفاف و حجاب در این اموزشگاه ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: تلاش کردیم از سایر نهادها که در حوزه عفاف حجاب  تخصص بیشتری دارند  همفکری لازم را بگیریم  و نتیجه خوبی را در خصوص عفاف حجاب در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری داشته باشیم.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان