کد خبر: ۱۵۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۱
جانشین معاونت گردشگری فارس در گفتگو با شیرازه تاکید کرد:

ضرورت ساماندهی حوزه گردشگری سلامت

بهادری پور بر ضرورت ساماندهی حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد و گفت:به منظور ساماندهی و استفاده بهتر از ظرفیت های گردشگری سلامت که در استان وجود دارد برنامه ریزی هایی با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اغلب مسافران و گردشگران، استان فارس را با نامهای مشهور و اماکن تاریخی و دیدنی همچون تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، شاه چراغ و ...می شناسند، اما سالانه گردشگران ایرانی و خارجیِ بسیار زیادی به قصد استفاده از خدمات ارزان، باکیفیت و مدرن پزشکی در شیراز، به این استان و شهر سفر می‌کنند. خدماتی که اگر به خوبی مدیریت و ارائه گردد می تواند ارز آوری و توسعه اقتصادی را برای استان به همراه داشته باشد.

ده‌ها بیمارستان‌ تخصصی و فوق‌تخصصیِ دانشگاهی، دولتی، خصوصی و خیریه، تجهیزات مدرن و پزشکان مجرب، ویژگی‌هایی هستند که فارس را به قطب گردشگری سلامت در جنوب ایران تبدیل کرده‌اند، این نوع گردشگری در شیراز در سال های اخیر رونق بیشتری یافته و همین امر موجب میشود تا مسافران با خیالی آسوده تر به درمان بپردازند.

مهرداد شریفی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، پیش از این در یک گفتگوی رسانه ای گردشگری سلامت را یکی از مهم ترین زیرشاخه های صنعت گردشگری دانست و گفت: امروزه بسیاری از افراد برای انجام عمل جراحی و درمان بیماری های خود، به دنبال سفر به شهرها و کشورهای مختلف در جهان هستند، بنابراین با توسعه گردشگری سلامت و ایجاد جاذبه‌های آن از طریق بهبود وضعیت ارایه خدمات پزشکی، می‌توان به افزایش ورود گردشگران حوزه سلامت به فارس کمک کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی وب سایت و درگاه های اینرنتی در راستای معرفی مجموعه سلامت و تشریح فرآیند درمان به زبان های عربی و انگلیسی در دستورکار مجموعه معاونت درمان قرار دارد، اضافه کرد: باید در نظر داشته باشیم که مدیریت زمان در ارایه خدمات درمانی با کیفیت، به عنوان یک تبلیغ مهم در این صنعت به شمار می رود.

شریفی در ادامه با تاکید بر شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در توسعه گردشگری سلامت ادامه داد: استان فارس با داشتن جاذبه‌های گردشگری و وجود اساتید مجرب حوزه های مختلف پزشکی کمتر مورد توجه قرار گرفته است ، بنابراین همکاری دستگاه‌های اجرایی در این راستا موجب بالندگی این بخش در فارس می شود.

48شرکت مسافربری در فارس گواهی نامه گردشگری سلامت دریافت کرده اند

محمدصادق بهادری پور جانشین معاونت گردشگری فارس نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه بر ضرورت ساماندهی حوزه گردشگری سلامت تاکید کرد و گفت:به منظور ساماندهی و استفاده بهتر از ظرفیت های گردشگری سلامت که در استان وجود دارد برنامه ریزی هایی با هماهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

وی با بیان اینکه از سالیان گذشته در حوزه سلامت افرادی مشغول به فعالیت بوده و هستند که  بخش عمده ای از بار گردشگری این حوزه را بر عهده دارند، افزود: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در سطح کشور در راستای ساماندهی گردشگری سلامت واهمیت دادن به این موضوع شیوه نامه هایی را ابلاغ کرد و در چند مرحله نیز تغییرات ساختاری پیدا کرد.


بهادری پور ادامه داد: طبق آخرین تغییر مقرر شد به دفاتر مسافرتی و جهانگردی مجوز هایی تحت عنوان  گواهی نامه حرفه ای سلامت ارائه گردد، در همان زمان استان فارس نیز اقدام به ثبت نام متقاضیان و صدور گواهی نامه کرد و تا کنون 48 دفتر مسافرتی و جهانگردی در فارس موفق شده اند این گواهی نامه را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد : البته افرادی نیز از قدیم به صورت سنتی در حال فعالیت در حوزه گردشگری هستند که بخشی از اقتصاد این حوزه بر عهده آنهاست که آنان نیز نیازمند ساماندهی می باشند.

جانشین معاونت گردشگری فارس در اد امه با اشاره به اینکه افرادی که به هر دلیل از کشورهای همسایه وارد استان میشوند باید خدمات مناسبی دریافت کنند، تصریح کرد: به خصوص که استان فارس قطب پزشکی جنوب کشور بوده و مسافرین بسیاری از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس سالانه جهت درمان انواع بیماری ها و پیوندهای متعدد وارد فارس میشوند که نیاز است از این ظرفیت در حوزه گردشگری سلامت استفاده شود.

بهادری در پاسخ به این سوال که آیا شرکت هایی هستند که به صورت ویژه و مختص گردشگری سلامت در فارس فعالیت داشته باشند؟ گفت: همانطور که اشاره کردم ما فقط گواهی نامه گردشگری سلامت را ارائه می کنیم اما این که یک مجموعه یا شرکت به طور تخصصی در حوزه سلامت کار کند بستگی به توان خودشان دارد اما در حال حاضر چنین شرکتهایی که صرفا در زمینه سلامت کار کنند در فارس مشغول به فعالیت نیست.

وی بازاریابی را یکی از مباحث بسیار مهمی دانست و گفت: بخش خصوصی باید به این زمینه ورود کند، اما ما نیز باید ضمن حفظ بازارهای موجود در فکر ایجاد بازار جدید در مناطق هدف باشیم  تا افرادی که از کشورهای مختلف وارد فارس میشوند خدمات ارزان تر و با کیفیت تری دریافت نمایند.

جانشین معاونت گردشگری فارس اظهار کرد: ما به عنوان بخش گردشگری به همراه مجموعه علوم پزشکی وظیفه داریم شرایط را برای افراد تسهیل کنیم  و با ارائه بسته های تشویقی و حمایتی بستر را برای فرد مهیا کنیم تا هم شرکت فعال در این حوزه انگیزه لازم برای ادامه فعالیت را داشته باشد و هم مسافرانی که با هدف درمان وارد فارس میشوند از شرایط ایجاد شده، احساس رضایت کنند.

بهادری پور در پایان عنوان کرد: امید است با تصمیماتی که اتخاذ شده و ساماندهی که درحال اجرا است بتوانیم برای مسافرانی که به منظور دریافت خدمات پزشکی به فارس  و شیراز سفر می کنند در حوزه گردشگری نیزشرایط مناسب و قابل قبولی را فراهم کنیم تا موجب ارتقاء حوزه گردشگری و توسعه پایدار اقتصادی در این زمینه باشیم.

 انتهای پیام/س


نظرات بینندگان