کد خبر: ۱۵۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۱۵ تير ۱۴۰۱
مدیر عامل برق منطقه ای استان فارس:

مصرف بهینه برق و صرفه جویی ترازمند، به پایداری شبکه برق فارس و جنوب کشور منجر شده است

حقیقی با بیان اینکه مصرف بهینه برق و صرفه جویی ترازمند به پایداری شبکه برق فارس و جنوب کشور منجر شده است گفت: علی رغم افزایش بی‌سابقه مصرف برق در‌ کشور و ثبت عدد بی سابقه ۶۷ هزار مگاوات وضعیت عمومی شبکه طی روزهای اخیر پایدار بوده و هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده ای در منطقه رخ نداده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، یداله حقیقی، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با بیان اینکه مصرف بهینه برق و صرفه جویی ترازمند به پایداری شبکه برق فارس و جنوب کشور منجر شده است گفت: علی رغم افزایش بی‌سابقه مصرف برق در‌ کشور و ثبت عدد بی سابقه ۶۷ هزار مگاوات وضعیت عمومی شبکه طی روزهای اخیر پایدار بوده و هیچگونه خاموشی برنامه ریزی شده ای در منطقه رخ نداده است.

وی شهروندان را به تداوم مصرف بهینه و صرفه جویی برای رسیدن به تراز تولید و مصرف برق فراخواند و افزود:  توجه به اینکه در شرایط افزایش بار شبکه و افزایش دمای هوا احتمال بروز حوادث پیش بینی نشده در شبکه افزایش پیدا می‌کند ، ممکن است در برخی از نقاط خاموشی‌های موقتی نیز ایجاد نماید که در این شرایط همکاران صنعت برق تلاش می¬نمایند تا در اسرع وقت نسبت به رفع عیب و عادی سازی شرایط اقدام کنند.
حقیقی در خصوص طرح تغییر ساعات کاری ادارات  هم گفت: طرح تغییر ساعت کاری ادارات از اقدام‌های موثری بود که امسال برای کاهش مصرف صورت گرفت و رضایت‌بخش بود. با شروع زمان اوج مصرف، ساعت کاری ادارات به پایان می‌رسد و وسایل سرمایشی از مدار خارج می‌شود و این امر کمک بسیاری به تأمین برق پایدار برای هم‌وطنان می‌کند.

وی افزود: روشنایی فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی از دیگر موارد مهم در مدیریت مصرف است و بحث روشنایی فروشگاه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی خصوصاً در شب می‌تواند تأثیر بسیاری در افزایش میزان مصرف برق داشته باشد که نیاز است تا در این خصوص اصناف همکاری بیشتری با مجموعه صنعت برق برای رسیدن به حد مطلوب مدیریت مصرف داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: در ساعت‌های اوج مصرف ، میزان مصرف انرژی برق از حداکثر میزان سال گذشته عبور کرده و مصرف برق کشور در روز های  گذشته به رقم ۶۷ هزار و ۳۱۸ مگاوات رسیده اما با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال تاکنون شاهد انتشار جداول خاموشی نبوده ایم و امید است با مدیریت مصرف هموطنان عزیز برای تامین برق مطمئن و کاهش حوادث شبکه در ادامه این مسیر نیز موفق باشیم .

انتهای خبر/ح
برچسب ها: برق ، صرفه‌جویی ، فارس
نظرات بینندگان