کد خبر: ۱۵۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۲۱ تير ۱۴۰۱
معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر در گفتگو با شیرازه:

طرح جامع عفاف و حجاب در بستر محبت و دوستی انجام می‌شود

حجت الاسلام گودرزی گفت: از آنجایی که کار ستاد یک کار فرهنگی است و در آن تنش زایی، مچ گیری و گیر دادن وجود ندارد، طرح جامع عفاف و حجاب در بستر محبت، دوستی و دستگیری انجام می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام گودرزی، معاونت مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در گفتگو با شیرازه در خصوص طرح جامع عفاف و حجاب گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک ستاد حاکمیتی است که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده و از این جهت ما پشتوانه قانونی داریم.

وی تصریح کرد: بند 11 مصوبه 427 شورای فرهنگ عمومی، جلسه 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی، بند 11 ماده 16 قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر وظیفه نظارت، ارزیابی و ابلاغ شاخصه های عفاف و حجاب را بر عهده ستاد امر به معروف و نهی از منکر گذاشته است.
گودرزی ادامه داد: در همین راستا، ستاد طرح جامع عفاف و حجاب را تهیه و تدوین نمود.

وی در بیان ویژگی های این طرح گفت: اقناع فکری صورت می گیرد، شروع از دستگاه های دولتی است، مستمر است،

همچنین همه جانبه و فراگیر بودن، توام بودن کار فرهنگی و اجرایی در این طرح مشاهده می شود.
معاون ستاد امر به معروف استان گفت: با توجه به اینکه کار ستاد یک کار فرهنگی است و در آن تنش زایی، مچ گیری و گیر دادن وجود ندارد، این طرح در بستر محبت، دوستی و دستگیری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شروع طرح از دستگاه ها، نهادها و ادارات استان با محوریت پوشش کارکنان و کارمندان است و دستگاههایی که ترک فعل کنند قطعا برایشان هزینه خواهد داشت چرا که در ارزیابی های طرح شهید رجایی، نحوه پرداختن به عفاف و حجاب دستگاه یکی از مسائل مهم در ارزیابی است.

این مسئول گفت: ما اعتقاد داریم ستاد نمی تواند انجام دهد لذا از  نیروهای مردمی و تشکل های جهادی دغدغه مند که اولا طرح را مطالعه و به ستاد کمک کنند.

مرحله اول

حجت الاسلام گودرزی تاکید کرد: حجاب یکی از شاخصه های عفاف است و از آن جدا نیست ، ما عفت در گفتار، پوشش، رفتار و... داریم و ورود  ما به موضوع عفاف و حجاب باید اگاهانه باشد.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که: حجاب و عفاف قطعا مخصوص زنان نیست و مردان را هم در بر میگیرد.

معاون مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در خصوص بحث نظارت بر تولید پوشاک، گفت: بخشی از طرح که شامل بازرسی و نظارت بر دستگاه ها به ویژه تولید پوشاک است بر عهده ستاد گذاشته شده که در همین راستا هسته های بازرسی متعددی شکل گرفته و تقسیم کار انجام شده است که با توجه به رویکرد طرح، بازرسی ها انجام شود.

حجت الاسلام گودرزی توضیح داد:  جلسه گذاشته می شود و با مسئولان ذی ربط صحبت می شود، آنها هم موانع مشکلاتی را بر سر راه تولید کنندگان مطرح می کنند، که یک همکاری همه جانبه دستگاه ها را می طلبد تا این مشکلات رفع شود و بتوانیم از  تولید پوشاک نامطلوب جلوگیری کنیم.

وی افزود: آنچه از بازرسی وظیفه ستاد است در حال انجام است، اما اینکه دستگاه چقدر بازرسی های ستاد را عملی کنند یک موضوع دیگر است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر یک دستگاه به وظیفه خودش عمل نکرد، مطالبه گری چگونه انجام می شود؟، گفت: ما هم در خود ستاد و هم گروه های مختلف مردمی داریم که حوزه عفاف و حجاب، حوزه تولید پوشاک نا مطلوب، در حوزه فساد اداری و مسئولان جلسات متعددی را برگزار کرده اند و می کنند.

انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان