کد خبر: ۱۵۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
استاندار فارس:

سه درصد اشتغال ناشی از صنایع مربوط به صنایع تبدیلی است

ایمانیه با بیان اینکه سه درصد اشتغال ناشی از صنایع مربوط به صنایع تبدیلی است، گفت: صنایع تبدیلی باید سهم بیشتری از صنعت استان را به خود اختصاص بدهد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در گردهمایی فعالان صنعت غذا در جنوب کشور در قالب همایش گرامیداشت روز جهانی ایمنی غذا اظهار کرد: حوزه غذا یکی از برجستگی‌های استان فارس محسوب می‌شود و استان فارس در تولید موادغذایی در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری از جایگاه مطلوبی در کشور بهره می‌برد و در بحث دانش مرتبط با غذا و دانشگاه‌ها در این عرصه نیز در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه همه ارگان‌ها و سازمان‌های استان دست به دست هم دادند تا فارس بتواند بیش از آنکه به عنوان استان صنعتی شناخته شود در عرصه کشاورزی، دامداری، باغداری و صنایع تبدیلی در جایگاه خوبی قرار بگیرد.

ایمانیه با بیان اینکه سه درصد اشتغال ناشی از صنایع مربوط به صنایع تبدیلی است، گفت: صنایع تبدیلی باید سهم بیشتری از صنعت استان را به خود اختصاص بدهد.

استاندار فارس اضافه کرد: قطعا اینگونه نیست که تصمیم گیرندگان کشور خودشان را در تفکر منحصربفرد بدانند. تصمیم‌گیرندگان باید مشورت کردن را در اولویت خود قرار دهند. توقع مسئولان از تولیدکنندگان هم مشورت کردن و همکاری در هم‌اندیشی و تفکر و راه حل ارائه‌دادن است.

وی عنوان کرد: بدون تردید به تنهایی و حتی با یک جمع محدود نمی‌توان مشکلات فراوان استان و کشور را حل کنیم. اگر برخی معتقدند دوره قیمت‌گذاری‌های دستوری و راه حل‌هایی که تاکنون به کار بردیم و جواب نگرفتیم، گذشته باید این پرسش راهم پاسخ بدهند که در حال حاضر دوره چه چیزی است؟ باید خودمان را جای وزیر صمت یا وزیر جهاد و معاونت‌های حوزه‌های مختلف این وزارتخانه‌ها بگذاریم و سپس راهکار ارائه دهیم.

استاندار فارس بیان داشت: باید برای افزایش بهره‌وری با هزینه کمتر و برون داد بیشتر تلاش کنیم و  تولیدکنندگانی که تحصیلکرده‌تر، دانشگاهی تر و عالم‌تر هستند بایستی این رویکرد را بیش از پیش دنبال کنند. البته افراد باتجربه هم به سهم خود ارزشمند هستند. 

این مسئول گفت: انسانهای با شرافتی را در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، باغداری، دامداری و کشاورزی داریم که از نظر سواد ممکن است در سطح بالایی نباشند. لذا نیاز به دانش و علم روز در این حوزه داریم تا در کنار تجربه این افراد بتوانیم به نتایج بهتری دست یابیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در شهرستان خرامه شاهد این اتفاق خوب بودیم که در مزرعه‌ای برای پرورش بز با تغییر ژنتیک، شیری را که از بز می‌گیرند معادل نهاده مصرفی است. این به معنای نصف شدن مصرف غذای حیوان با همان ارزش است. باید این رویکردها را دنبال کنیم تا بتوانیم قیمت تمام شده را پایین آوریم و از دور باطلی که برای خود ایجاد کردیم خارج شویم.

ایمانیه گفت: من به عنوان یک پزشک و یک متخصص بیماری‌های گوارشی و تغذیه و کبد بارها تأکید کردم که مشکل ما در کشور در بحث غذا بیش از آنکه فقر اقتصادی باشد، فقر فرهنگی مصرف غذا است. ما نمی‌توانیم به همین سبک زندگی را ادامه دهیم و توقع داشته باشیم ازدواج‌ها و فرزندآوری خوب و به موقع باشد و مشکلات اقتصادی حل شود.چرا در حال حاضر باید جوانان برای ازدواج با مشکل شغل و مسکن مواجه باشند.

وی با اعتقاد به اینکه اصلاح الگوی مصرف و اصلاح سبک زندگی راهکاری است که می‌تواند ما را از زنجیره معیوب خارج کند، گفت: منتظر پیشنهادات منطقی و عملیاتی که با شرایط موجود کشور مطابقت داشته باشد هستیم. مشکل قطع برق واحدهای صنعتی را حتما پیگیری میکنیم و قول می‌دهیم از شنبه برطرف شود. 

ایمانیه اضافه کرد: تلاش کردیم که به مسائل ۳۶ صنعتی که با مشکل مواجه بودند رسیدگی کنیم. البته ۸۵ درصد مصوبات اجرایی شده اما باید نیمه پر لیوان را هم نگاه کرد. 

استاندار فارس اعلام کرد: در بحث وام‌های تبصره ۱۸ و سایر تسهیلات برای صنایع تبدیلی امسال کمک ویژه خواهیم کرد. در بنده قول میدهم امسال از صنایع تبدیلی به صورت ویژه حمایت شود.


انتهای خبر/ح

نظرات بینندگان