کد خبر: ۱۵۵۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون عمران در گفتگو با شیرازه:

اگر کسی کشتی را سوراخ کند تکلیف بقیه چیست؟/پیگیری مصوبات در قالب نطق

شورای ششم با شعار شفافیت موفق شد اعتماد مردم را کسب کند اما اکنون در آستانه یکسالگی شورا، اسکندری می‌گوید: با شفافیت موافقم اما یکسری آمار به دردنخور گرهی از مردم باز نمی‌کند

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، شفافیت گم شده امروز مدیریت اجرایی کشور است .محرم دانستن مردم و ایجاد بستر نظارت همگانی، سبب کاهش فساد و افزایش کارآیی خواهد شد.

یکسال پس از وعده اتاق شیشه ای و امضای تعهد نامه شفافیت، رئیس کمیسیون شورای اسلامی کلانشهر شیراز به سؤالات شیرازه در خصوص فراموش شدن شعار شفافیت، پاسخ داد، که تفصیل این گفتگو، در این‌جا کامل ذکر می شود:

شیرازه: شما تعهدنامه شفافیت را امضا کردید؟

اسکندری: بله، در زمان انتخابات اکثر دوستانی که اکنون به عنوان همکار در شورا خدمتشان هستیم، به موضوع شفافیت به عنوان یکی از اهداف شورا در صورت رای آوری تاکید داشتند. آن زمان بنده عرض کردم عملکرد شورا باید شفاف و شیشه ای باشد، البته شیشه ای که مشجع یا کدر نباشد. شیشه شفافی که برای همه قابل رصد کردن و مطالبه گری باشد.

لیست اموال به رئیس ارائه شده که در صورت صلاحدید، می توانند منتشر کنند

شیرازه: اکثر اعضای شورا تعهد نامه شفافیت را امضا کردند، همه جزئیات مفاد آن را به خاطر ندارم، اما اعلام اموال و علنی بودن مباحث کمیسیون ها را شامل می‌شد، اما ما چیزی مشاهده نکردیم. شما اموالتان را اعلام کردید؟

اسکندری: این ایرادی که امروز به مجموعه شورا می گیرید، آن چیزی که مربوط به هر عضو شورا می‌شود، خود عضو باید پاسخ دهد. اما سوالی که مطرح کردید، ما مشکلی با انتشار اموال نداریم. همین الان هم بالاخره لیست اموال به رئیس ارائه شده که در صورت صلاحدید، می توانند منتشر کنند. منع قانونی ندارد، از نظر بنده هم مشکلی ندارد.

اما در خصوص عملکرد کمیسیون، جلسات کمیسیون‌ها جلسات تخصصی و تصمیم گیری است و تصمیماتش به صحن شورا آورده می شود.

یکسری از تصمیمات در خود جلسه کمیسیون گرفته می شود و مستقیم به شهرداری که وظیفه اجرای آن را دارد، ارجاع می شود، اسم این را میگذارند تصمیم، یکسری به صحن شورا آورده می‌شود، که اسمش را میگذارند مصوبه. از اول شروع به کار شورای ششم، با توجه به مسئولیتی که در کمیسیون عمران به عنوان کمیسیونی که حجم زیادی از بودجه را به خودش اختصاص داده است، حتی تصمیمات هم به صحن شورا آوردم و در قالب تصمیم و با رای گیری اعضای شورا به شهرداری ابلاغ شده است.

آنچه در مورد عملکرد کمیسیون است، بخشی از آن توسط روابط عمومی خود شورا امابه صورت جدی تر و وسیع تر و در حد وسع خودم در فضای مجازی که در اختیار دارم، به صورت رو در رو با شهروندان صحبت کرده ام و مطالبات مردم را هم از طریق پرسش و پاسخی که هست دریافت کرده ام

شیرازه: حاضر می‌شوید میز رسانه در کمیسیون قرار داده شود؟

اسکندری: وقتی یک موضوع به صحن شورا ارجاع می‌شود، در پس آن چندین و چند جلسه گرفته شد، مثلا طرح گویم که به صحن شورا ارجاع شد و رای آورد، نتیجه ساعتها جلسه است.

طرح های مختلفی که آمده، بررسی و مهندسی ارزش شده، در مورد طرح گویم از دل همین جلسات به پیشنهاد کمیسیون، توانستیم بخش زیادی از تملک ها را کاهش دهیم، طرح را بهینه کنیم و مهندسی ارزش واقعی روی این پروژه انجام بشود.

در مورد پروژه های دیگر هم به همین شکل، خودمان قائل هستیم که مهنسی ارزش انجام شود و خدمتی که قرار است ارائه شود، در کنار بهینه بودن طرح، هزینه کمتر و کارایی بهتر را داشته باشد. از این بابت فکر می کنم، خیلی شاید صلاح نیست، البته من مشکلی ندارم، رسانه می تواند وارد شود. اما دیدگاه ها، ممکن است متفاوت باشد و ممکن است وارد فضایی شویم که تصمیم گیری ها دشوارتر شود.

ما در خود جلسات کمیسیون از مشاوران مختلفی چه موافق، چه مخالف دعوت می کنیم، در جلسات بررسی طرح ها حضور پیدا می کنند، نظرات خود را بیان می کنند. چون تیپ کار عمرانی شاید متفاوت با سایر کمیسیون ها باشد. هر طرح بزرگ مقیاس قطعا یک مشاور دارد که با جمیع جهات صحبت کردن موافقان و مخالفان هر طرحی، با مهندسی ارزش شدن، بهینه ترین طرح ها استخراج می‌شود، از این جهت خدمتتون عرض کردم.

شیرازه: عموم مردم شهرداری را با ساخت و ساز و کارهای عمرانی میشناسند و این مسئله همیشه پشت سرش حرف و حدیث وجود دارد. برخی از مردم می گویند که شهرداری در جایی که نیاز نیست پل می سازد تا مثلا قیمت یک ملک افزایش یابد، یا گفته می شود به برخی پیمانکاران به دلیل آشنایی و رانت پروژه داده می شود.

اسکندری: دو مسئله را مطرح کردید، یکی تعریف پروژه است. کسی که می‌خواهد پروژه را تعریف کند بایستی تمام جوانب کار را در نظر بگیرد و بر اساس نیاز آن منطقه پروژه تعریف شود. این که بگوییم بخاطر یک شرایط خاص، پروژه تعریف شده، قبول ندارم و به شدت تکذیب می کنم. ما چندین و چند جلسه هم در متمم بودجه 400 هم در بودجه 401، لایحه‌ای که شهرداری آورد، مورد اعتراض کمیسیون عمران و بنده بود که خب اصلاح شد و نسبت به قبل خیلی جامع تر شد .و با در نظر گرفتن نیاز شهر، آنجایی که نیاز به احداثدتقاطع یا بزرگراه بوده، آورده شد.

بحث تکمیل رینگهای ترافیکی آورده شده، جایی که نیاز به یک فضای سبز، فضای ورزشی، پارک محله ای بوده، آورده شد. این موضوع را حداقل در دوره فعلی قبول ندارم. بنابراین پروژه ها بر اساس نیاز شهر و منطقه تعریف شده است.

اینکه می‌فرمایید ممکن است با برخی پیمانکاران تبانی و زد و بند شده باشد، بینید انتخاب پیمانکار بر اساس آیین نامه معاملاتی شهرداری و مناقصه عمومی است. اگر تخلفی صورت گرفته، اطلاع بدهید ما به عنوان وظیفه اصلی مان که نظارت بر عملکرد شهرداری است، پیگیری می کنیم. اینکه یک فرد عادی که شاید دل خوشی از شهرداری ندارد، حرفی را بزند، با اینکه رسانه معرفی کند، فرق می کند. اگر مشکلی است و موردی می شناسید، معرفی کنید.

شما یک رسانه رسمی هستید و وظیفه مطالبه گری دارید و اتفاقا در این نقطه با شورا مشترک هستید. شما از شورا و شهرداری مطالبه می کنید، ما هم از شهرداری مطالبه می کنیم و بر آن نظارت داریم. در بحث مطالبه گری ما با رسانه مشترک هستیم، هر جایی که به اعضای شورا در انجام این وظیفه بتوانید کمک کنید، ما استقبال می کنیم.

شیرازه: خودتان بوده که به پیمانکار خاصی علاقه ای داشته باشید و برای ورودش اقدامی کرده باشید؟

اسکندری: بنده که توضیح دادم اما اگر موردی شما می شناسید و بفرمائید پاسخ می دهم.

شیرازه: خیر، ما سئوالات را صریح می پرسیم. گفتم اصل بر صداقت گذاشته ایم، می توانید بگویید؛ خیر، ما هیچ وقت این کار را نکرده ایم.

اسکندری: نه! چون من هم تعریف پروژه، هم روند انتخاب پیمانکار را خدمتتان عرض کردم، بنده دخل و تصرفی نداشته ام. هر چیزی هم بوده شفاف به صحن شورا آوردیم، حتی بحث های واگذاری پروژه های کلانی که توسط برخی پیمانکاران بزرگ کشور انجام می‌شود به صحن شورا آوردم و همه اعضا به آن رای دادند.

شهردار مورد تذکر و پرسش اعضایی که کسی را وارد شورا نکرده اند، قرار گرفته است

شیرازه: شما کسی را وارد سیستم شهر داری یا شورا کرده اید؟

اسکندری: اگر بگویم باور می کنید؟

شیرازه: ما اصل را بر صداقت گذاشتیم و حرفی که گفته شود را باور می کنیم.

اسکندری: خیر! چون همان سند مکتوب روز اول که گفتید، به امضایی که کردم احترام می گذارم.

شیرازه: وقتی مطلع می شوید این اتفاق از طرف فرد دیگری، چه اعضای شورا، چه شهرداری، انجام می‌شود، چه اقدامی می کنید؟

اسکندری: مورد تذکر و سوال،( نه به عنوان اصطلاحی آن) به معنای پرسش؛ مورد تذکر و پرسش برخی از اعضایی که کسی را وارد شورا نکرده اند، قرار گرفته است و ما از این جهت موضوع را پیگیری می کنیم.

شیرازه: شهردار چه؟ وقتی کسی را وارد می کند، شما به ‌عنوان عضو شورا، چه اقدامی انجام دادید؟

اسکندری: بخاطر این موضوع، به پیشنهاد ریاست کمیسیون سرمایه گذاری، آقای دکتر اسدی، هر گونه استخدام، به کار گیری و تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری، بایستی با مجوز شورا باشد و این موضوع به تأیید فرمانداری هم رسیده است.

شیرازه: در حاشیه های اخیر ایجاد شده، چه اقدامی شد؟

اسکندری: همانطور که گفتم، مورد تذکر و پرسش برخی از اعضایی که نیرو را وارد نکرده اند، است. ما یک سند مکتوب روز اول امضا کردیم و باید به آن پایبند باشیم. حداقل برای امضای خودمان ارزش قائل شویم و بنده هم تا الان بوده ام.

جایگاه اعضای شورا خیلی فراتر از دخالت در انتصابات و استخدامها و عزل و نصب هاست

شیرازه: وقتی شهردار عمل نمی کند، باید چکار کرد؟ ما اینجور مواقع به یک بن بست می رسیم، یک عضو شورا تذکر میدهد، شهرداری پاسخ نمیدهد. سوال می پرسد، پاسخ نمی دهد. بعد به مرحله استیضاح می رسیم که شورا به آن وارد نمی شود و شهردار هم از این بابت مطمئن است، پس اتفاقی نمی افتد و کاری از پیش نمی رود.

اسکندری: چرا فکر می کنید جلوتر نمی رود؟

شیرازه: چون در میدان عملیاتی چیزی نمی بینیم.

اسکندری: وظیفه شورا یک وظیفه نظارتی است، باید در چهارچوب این وظیفه عمل کنند. بنده به شخصه می گویم جایگاه اعضای شورا خیلی فراتر از بحث انتصابات و استخدامها و عزل و نصب هاست. اعضای شورا اصلا نباید وارد چنین مقوله ای شوند. بند قانونی و صراحت قانونی نیز وجود دارد.

البته می توانند به عنوان مشورت موضوعی را بگویند، اما اینکه بخواهند دخالتی داشته‌باشند هم منع قانونی دارد و هم حایگاه اعضای شورا واقعا فراتر از این هاست.

شیرازه: اجازه بدهید با شما مخالفت کنم. وقتی قانون و حق زیر پا گذاشته می شود، نباید ارزش جایگاه را تعریف کرد. وقتی یک نفر مثلا با سن 40 سال که از سن استخدام قانونیش گذشته، با خواست فردی، وارد شهرداری می‌شود در حالی که در سه چهار مورد، منع قانونی وجود دارد، اینکه اعضای شورا فکر کنند، جایگاهشان فراتر از آن است که کاری کنند، به نظر شما پذیرفته است؟

اسکندری: خیر، گفتم که توسط همان اعضا به خود شهردار تذکر داده می شود، پیگیری هم می‌شود.

شیرازه: نتیجه هم می دهد؟

اسکندری: ان شاءالله که نتیجه می دهد. به قول حضرت امام ما مامور به انجام وظیفه ایم.

نتیجه مصوبات را از شهرداری بخواهید

شیرازه: سوال بعد ما در مورد نتیجه مصوبات است، چرا رها می‌شوند؟ مصوبات خوب است اما بی نتیجه می‌ماند. مثلا یک ماه است از فرصت اعلام املاک شهرداری گذشته اما هیچ کس پاسخگوی نتیجه آن نیست.

اسکندری: این موضوعات بیشتر مربوط به شهرداری می‌شود. شورا شفاف عمل کرده. درست است، برخی انتقادها وجود دارد. شما می‌فرمایید شورا شفاف نیست. من می‌گویم بله ایراداتی وارد است، هم رئیس شورا، هم برخی اعضای شورا به این موضوع معترف هستند. اما اینکه می‌گویید چنین مصوبه ای بوده و نتیجه اش چه شد، مسئولش شهرداری است.

شیرازه: شورا مسئول مصوبه اش هست یا نه؟

اسکندری: مسئول نظارت است، اینکه مصوبه انجام نشده را از شهرداری مطالبه کنید شورا دو وظیفه دارد: یکی سیاستگذاری که همین مصوبات است و یکی نظارت. بعد از اینکه سیاستگذاری گذاری کرد نوبت به نظارت می رسد. حالا شما می گویید سیاست گذاری کردید، خیلی هم خوب بوده ولی به نتیجه نرسیده است. بله وظیفه نظارتی شورا هست، اما باید از شهرداری مطالبه کنید که شما که مسئول اجرای مصوبه هستید، چرا انجام ندادید. رصدی که من انجام دادم در رسانه ها، شما تا کنون به صورت شفاف و صریحی که اکنون از من می پرسید چنین مطالبه ای از شهرداری نداشتید.

پیگیری در قالب نطق!

شیرازه: شورا نهاد بالادست شهرداری است. شهرداری موظف است دستورات شورا را انجام دهد. ما از شهرداری مطالبه داریم، اما دقیقا مشکلمان با شهرداری همین است که بسته است و پاسخگوی ما نیست.

اسکندری: پس اوضاع خیلی خراب است؟

شیرازه: اوضاع اصلا خوب نیست. ما در مورد شهرداری، میخواهیم شورا اقدامی کند. خود شورا نمیخواهد بداند سرنوشت مصوباتش چه شد؟

اسکندری: عرض کردم، نظارت وظیفه شوراست و داریم پیگیری می کنیم که انجام شود.

شیرازه: این پیگیری را چرا ما نمی بینیم؟ تا کجا پیش رفته؟

اسکندری: چندتا نطق من در صحن شورا داشتم؟ این نطق ها را شما شفافیت نمی دانید؟ این یکی از اقدامات است. که من صریح و شفاف بیان می کنم.

شیرازه: وظیفه نظارتی که نباید فقط در قالب نطق باشد.

اسکندری: این یکی از وظایف است. بالاخره در جلسات کمیسیون صحبتهایی بیان می شود.

شیرازه: جلسات کمیسیون هم که می گویید رسانه نباید حضور داشته باشد!

اسکندری: این را نگفتم، اگر چنین برداشتی شده اصلاح می کنم، هر طرح کمیسیون می آید بیرون، به دلیل ماهیت کار عمرانی این است که هزینه های اجرای یک طرح عمرانی بیشتر از مصوبات سایر کمیسیون‌هاست، ما حساسیتمان بیشتر است.

شیرازه: پس در کمیسیون‌ را باز می کنید؟

اسکندری: اگر تصمیم جمع شورا این باشد، بله. شما احساس می کنید اگر در کمیسیون باز باشد و رسانه شرکت کند، مسائل شفاف می شود؟ آیا عملکرد شهرداری شفاف می شود؟ شفافیت باید به درد مردم بخورد. اینکه من بیایم یک سری داده به درد نخور را منتشر کنیم، چیزی برای مردم ندارد. مشکل جای دیگر است. با در کمیسیون باز شدن شفافیت ایجاد نمی شود. البته باز برداشت نکنید که من با شفافیت مخالفم.

شیرازه: ما قبول داریم که این اقدام باعث شفافیت نمی شود، اما این آغاز یک راه است. روی صحبت ما کلیت شوراست اکنون، که تقریبا چیزی بنام شفافیت در آن وجود ندارد

اسکندری: یک مجموعه شورا داریم به نام شورا که از رئیس شورا باید بپرسید، یک فرد به عنوان عضو شورا، بستگی به مسئولیتش باید پاسخ بدهد

شیرازه: اگر همه اعضا بگویند من نیستم، از رئیس شورا بپرسید، که این دیگر شورا نیست. هر فرد تاثیر گذار است

اسکندری: شورا یک جمع 13 نفر است. من بخواهم در مورد 13 نفر پاسخ بدهم، درست نیست، هر فرد پاسخگوی عملکرد خودش باشد، کلیت شورا را ریاست شورا پاسخ دهد.

شفافیت باید بدرد مردم بخورد

شیرازه: مصوبات کمیسیون شما را شهردار کامل اجرا کرده؟ چرا میزان آن مشخص نمی شود؟

اسکندری: خیر، اجرا نکرده و ما گزارشش را در نطق پیش از دستور صحن شورا به مردم دادیم.

شیرازه: گزارش های عملکرد ماهانه شهرداری در همین حوزه خود شما چرا در دسترس مردم نیست؟

اسکندری: گزارش پروژه عمرانی به درد مردم نمیخورد. شفافیت باید یک اصل باشد که بدرد مردم بخورد. اینکه یک ماه چقدر خاک برداری شده، به چه درد مردم میخورد؟ من پیشنهاد چهارشنبه های عمرانی را مطرح کردم، با حضور مردم و اصحاب رسانه، از نزدیک پروژه ها رصد می شود و در کنار ما برای مطالبه گری قرار میگیرند.

وقتی با شهردار به سراغ یک پروژه می رویم و یک سری قول داده می‌شود، چند ماه بعد مجددا سراغ همان پروژه می‌رویم، خود رسانه می‌تواند مطالبه گری کند. شفافیت این بخشش مهم است. این که در پروژه های باز شود و رسانه از نزدیک این پروژه ها را ببیند، شفافیت است. که به پیشنهاد کمیسیون در حال انجام است و هر هفته یک بازید از پروژه های بزرگ داریم. در کنار آن بازدید از پروژه های مناطق هم خواهیم داشت.

شیرازه: وقتی اتاق شیشه ای باشد، حتی این گزارشات که می گویید به درد مردم نمیخورد، باید از پشت شیشه دیده شود. نه اینکه انتخابی در معرض دید قرار داد. اما گفتید مناطق، ما بویژه در مناطق کمتربرخوردار، با یک ابهام روبرو هستیم، که واقعا چرا اتفاقی در این مناطق نمی افتد؟

اسکندری: در کنار فعالیت عمرانی بحث محرومیت زدایی به عنوان یکی از شعارهای شورای ششم تعریف کردیم. برای هر منطقه گذاشته شد که متولی اش

کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی است. مثلا آسفالت معابر خاکی که به عنوان یکی از طرح های کمیسیون عمران و وظیفه ذاتی شهردار است. چیزی فراتر از اقداماتی که شهرداری در سالهای گذشته انجام میداده برای بحث محرومیت زدایی مورد نظر است که کمیسیون حاشیه نشینی به همین دلیل تشکیل شده است.

روابط خصوصی نه عمومی!

شیرازه: در بحث مصوبات، گفتید فقط در قالب نطق، اعلام کردید که چه مصوباتی عملی نشده؟

اسکندری: در فضای عمومی بله، البته بازدید میدانی، نامه نگاری، تذکرات و پیگری ها وجود دارد.

شیرازه: گزارش های نطق پیش از دستور، مقطعی است، بهتر نیست جایی در سایت برای سرانجام مصوبات در نظر گرفته شود؟

اسکندری: روابط عمومی باید انجام دهد.

شیرازه: روابط عمومی کاری را انجام می‌دهد که ازش بخواهید

اسکندری: روابط عمومی کاری را انجام می‌دهد که ازش بخواهند، نه بخواهیم! ما میخواهیم، اما نمی خواهند. شما با برخی از اعضای شورا مصاحبه داشتید، این انتقاد را به روابط عمومی داشتند. بخاطر همین است که ما از فضای شخصی در بستر های مجازی استفاده می کنیم

شیرازه: اما این پذیرفته نیست که شورا آنقدر توان نداشته باشد که روابط عمومی را وادار به انجام کار کند. اگر روابط عمومی را نتوان راه آورد، شهرداری را که اصلا نمی شود!

اسکندری: متاسفانه وقتی روابط عمومی می شود روابط خصوصی وضعیت همین است. عملکرد روابط عمومی آن چیزی که باید به عدالت نزدیک باشد نیست. آن چیزی که باید همه فعالیت ها را پوشش دهد که بعد هم شما به نبود شفافیت در شورا ایراد نگیرید، یک بخشش به عملکرد روابط عمومی و حوزه رسانه ای شورا بر میگردد و باز هم این را می گویم روابط عمومی شورا را ریاست شورا انتخاب می کند.

شیرازه: با این وجود، باز این امکان برای شما وجود دارد که یک نامه به ریاست شورا بزنید و در خواست کنید که یک بخش را برای شفاف شدن و رصد مصوبات در اختیار شما قرار دهند.

اسکندری: این پیشنهاد خوبی است، اما الان هم وجود دارد. هر آنچه شما به عنوان مصادیق شفافیت در حوزه مسئولیت من می گویید، من یک پله بالاترش را رفته ام. در مورد مصوبات کمیسیون، من تصمیمات هم به صحن آوردم. در مورد پروژه ها، ما چهارشنبه های عمرانی تشکیل داده ایم.

شیرازه: سایت را ببیند، مثل سامانه منام، یک پنجره در صفحه اول گذاشته شود برای عاقبت مصوبات!

اسکندری: پیشنهاد خوبی است، از طرف خودمان، یا رسانه به روابط عمومی انعکاس می دهیم و پیگری می کنیم.

شیرازه: پس ما این قول را از شما گرفتیم که یک بخش عاقبت مصوبات ایجاد کنید؟ که هر حوزه تعداد مصوبات و میزان پیشرفت یا عدم پیشرفتش با توضیحات مشخص باشد.

اسکندری: ما از هر پیشنهادی که به شفافیت انجامد استقبال می کنیم، الان مکاتبه اش را انجام می دهم. البته اداره ای به نام پیگیری مصوبات وجود دارد که زیر نظر حوزه ریاست شوراست و همین موارد مدنظر شما را انجام میدهد اما شما میگویید در دسترس عموم قرار بگیرد و همه ببینند، من می پذیرم و همین الان مکاتبه اش را انجام می دهم.

عملکرد شورا قابل قبول بود

شیرازه: در انتها اگر در مورد عملکرد یکساله هم صحبتی دارید بفرمائید

اسکندری: به زودی منتشر می‌شود اما عملکرد شورا در حد قابل قبول بوده و شهرداری باید پاسخگو باشد.

شیرازه: قبول کنید شهرداری 99 تا 400 با شهرداری 400 تا 401 فرقی نکرده

اسکندری: این حرف از عدالت به دور است. یک تعدادی پروژه عمرانی وضعیتش مشخص شد. تعدادیشان تازه شروع به کار کردند، تعدادی در حال برنامه ریزی برای شروع هستند، تعدادی در سرعت انجامشان تسریع شده، بالاخره اتفاقاتی افتاده، اما رضایت بخش نیست.

اگر یکی کشتی را سوراخ کند...

شیرازه: به شفافیت شورا چند می دهید؟

اسکندری: میترسم نمره ای بدهم عده ای ناراحت شوند، اما نمره قبولی است و به نظرم شما عملکرد شخص را بررسی کنید بهتر است.

شیرازه: ما مسئله مان شوراست، 13 نفر شورا که به ما قول داد، نه اینکه شرایط گل و بلبل شود، اما بهتر شود

اسکندری: حالا اگر از این 13 نفر، یک نفر کشتی را سوراخ کرد، تکلیف بقیه چیست؟

شیرازه: 12 نفر هستند، جلوش بایستند. نه اینکه هرکس یک گوشه بایستد و بگوید وظیفه دیگری بود جلوش را بگیرد.

اسکندری: حالا اگر اکثریت یک گوشه را سوراخ کرد، چی؟

شیرازه: این، آن شورایی نیست که ما بهش رای دادیم. الان ما توقعمان از شهرداری که رای مستقیم مردم را دارد، شورایی که تعهد شفافیت امضا کرد، چیزی فراتر از این بود و البته صراحتا عرض کنم، عملکرد شهرداری را به پای شورا می گذاریم.

ضعف در نظارت

اسکندری: در حوزه سیاستگذاری خوب عمل شده، بحث متمم بودجه، بودجه، تعریف پروژه های بزرگ مقیاس، تعریف پروژه های ستاره دار مناطق بوده که خوب کار شده، کمیسیون عمران خوب عمل کرده است. اما در حوزه نظارتی ضعف بوده و جای بحث است.

شیرازه: عملکرد عملیاتی برای مردم نتیجه بخش است نه رویکرد نظری

اسکندری: از وقتی که یک پروژه تعریف می شود تا وقتی که بودجه بگیرد و عملیاتی شود، بحث نظارتی است.

شیرازه: و همین جا شورا می لنگد؟

اسکندری: شهرداری ضعیف عمل کرده، شورا نظارت خودش را دارد.

شیرازه: نظارت منفعل؟ همین جور به عمل نکردن شهرداری نگاه می کند؟ این را که مر دم عادی هم انجام می دهند.

اسکندری: نه، داریم انتقاد می کنیم. بعد از چند نطق ما در صحن، اتفاقاتی بالاخره افتاد. ولی شهرداری باید محکم تر بیاید پای کار. عملکرد مورد رضایت ما نیست، اما اینکه بگوییم هیچ تغییری نبوده از عدالت به دور است و درست نیست.

انتهای خبر/ح

برچسب ها: عمران ، شفافیت ، شورای ششم
نظرات بینندگان