کد خبر: ۱۵۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس:

شهدا نقطه اتحاد و اتصال آحاد ملت ایران هستند

سردار کوشکی گفت: شهدا نقطه اتحاد و اتصال آحاد ملت ایران هستند و شهدای گرانقدری از شیعه و سنی جان خود را در راه دفاع از میهن و انقلاب نثار کردند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، امروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان اوز که با حضور محمد محمدی فرماندار اوز، فضل‌الله سلمان‌پور فرمانده ناحیه بسیج مقاومت سپاه پاسداران شهرستان اوز و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان در تالار فرمانداری شهرستان اوز برگزار شد اظهار داشت: شهدا نقطه اتحاد و اتصال آحاد ملت ایران هستند و در همین جنوب استان فارس و همین منطقه قرنهای متمادی اهل تسنن و اهل تشیع با هم تجارت و وصلت و تعامل داشتند و شهدای گرانقدری از شیعه و سنی جان خود را در راه دفاع از میهن و انقلاب نثار کردند.

کوشکی جهرمی بیان کرد: هرچند شهدا نیازی به ما ندارند و این ما هستیم که نیازمند شفاعت و عنایت شهدا هستیم اما اینکه خدا به ما توفیق در امر مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را داده سعادتی است که به راحتی نصیب هرکسی نمی‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس خاطرنشان کرد: شهدای ما هم دغدغه ملی میهنی و هم دغدغه دینی داشتند و این مساله در هیچ دوره‌ای به این صورت نبوده است.

کوشکی تشریح کرد: شهدای ما دلدادگان خاندان عصمت و طهارت و اهل بیت بودند و دغدغه اسلامیت شهدا باعث شد امروز کشور ما  نماد آزادگی و ام القرای جهان اسلام و کشوری اثرگذار در منطقه و دنیا باشد و دغدغه ایرانیت هم داشتند چون طاقت اینکه ذره‌ای از خاک ما در اختیار کشور بیگانه قرار بگیرد را نداشتند.

وی افزود: شهدا نقطه اتحاد و اتصال آحاد ملت ایران هستند و در همین جنوب استان فارس و همین منطقه قرنهای متمادی اهل تسنن و اهل تشیع با هم تجارت و وصلت و تعامل داشتند و شهدای گرانقدری از شیعه و سنی جان خود را در راه دفاع از میهن و انقلاب نثار کردند که از جمله آنها سررشید اسلام شهید بهرام مبارکی بود که نماد اتحاد اهل سنت و تشیع منطقه بود و به عنوان تنها فرزند پسر خانواده از دامان پاک مادری شیعه اهل همدان و پدری پاکدست از اهل سنت شهرستان اوز فارس  پرورش یافت و به شهادت رسید.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ادامه این نشست مصوباتی را جهت پیگیری به فرماندار اوز قرائت نمود و بر اساس آن مقرر شد پیگیری نامگذاری بزرگراهی بین اوز و گراش به نام  سردار شهید سلیمانی به فرمانداری اوز ابلاغ شود تا از طریق فرمانداری به راه و شهرسازی لارستان پیشنهاد شود و به نام شهید مبارکی نیز مکانی یا معبری نامگذاری شود.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه ۱۹ نفر از هموطنان عزیزمان که در حمله تروریستی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرباس کشورمان به شهادت رسیدند لارستانی بودند مقرر شد طرح المان شهدای هواپیمایی نیز قبل از اجرا به اداره حفظ آثار استان ارایه شود تا پس از تصویب و برآورد زمانی و ریالی تصویب شده  و گام به گام اجرا شود.

سردار کوشکی در خصوص یادمان شهدا نیز بیان کرد: در ساخت این سازه باید نکات فنی و زیرساخت‌های اصلی و مورد نیاز برای احداث یادمان شهدا لحاظ شود و این یادمان‌ها باید علاوه بر داشتن امکانات و تسهیلات ضروری و رعایت اصول زیبایی‌شناختی در ساخت، آسایش بازدیدکنندگان را  نیز تامین کنند.

همچنین کوشکی تاکید کرد: قبل از احداث بنا، مالکیت یادمان حتما مشخص شود و محل اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز در یادمان مشخص شود زیرا یادمان شهدای این شهر اگر احداث شود مرکز و قبله‌گاهی فرهنگی حتی برای اعیاد مذهبی و جشنهای فرخنده‌ای چون پیوند مبارک و آسمانی جوانان می‌شود.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شهدا
نظرات بینندگان