کد خبر: ۱۵۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
معاون‌امداد و نجات هلال احمر فارس مطرح کرد؛

۲۴ شهرستان فارس درگیر سیلاب/ ۶۸۷ خانوار حادثه دیده اند

خوبیار با بیان اینکه از چهارم مرداد ماه تا کنون ۲۴ شهرستان فارس درگیر سیلاب شده اند، گفت: در این مدت ۶۸۷ خانوار حادثه دیده اند.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهدی خوبیار معاون‌امداد و نجات هلال احمر فارس از آخرین آمار سیل و آب‌گرفتگی از ۴ مرداد ماه تاکنون سخن گفت و اظهار کرد: از تاریخ یاد شده تا کنون ۲۴ شهرستان فارس درگیر سیلاب شده اند.

وی افزود: در سیلاب اخیر فارس ۶۸۷ خانوار حادثه دیده اند.

خوبیار تعداد افراد حادثه دیده سامانه مانسون در فارس را ۳ هزار و ۶۵۴ نفر عنوان کرد و گفت: سیلاب‌های اخیر در فارس باعث مصدومیت سرپایی ۲۰ نفر و باعث غرق شدگی یک پیرزن در منطقه عشایری آباده طشک شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی این جمعیت به ۲ هزار و ۵۸۴ نفر خبر داد و گفت: ۱۸۱ تیم عملیاتی با ۸۴۰ نفر نیرو و ۱۵۰ خودرو در حال کمک رسانی به سیل زده گان ۲۴ شهرستان درگیر با سیلاب فارس هستند.

خوبیار از عملیات تخلیه آب و لجن کشی از منازل آب گرفته ناشی از سیلاب با استفاده از ۵۸ دستگاه موتور پمپ لجن کش نیز سخن گفت و بیان کرد: ۱۳۹ منزل آب گرفته توسط امدگران هلال احمر در سراسر تخلیه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در حادثه سیلاب اخیر ۷۴۸ خانوار اسکان داده شده اند و هزار و ۳۷۰ پرس غذای گرم و همچنین ۶۰۰ دست غذای سرد نیز در بین سیل زدگان اسکان داده شده توزیع شده است.

خوبیار همچنین از تخلیه کامل ۵ روستای استان فارس در جریان سیلاب اخیر خبر داد و گفت: زین آباد سنگی و رُمبه داراب، صالح آباد و ایزدی شهرستان بختگان جعفر آباد شهرستان آباده طشک بر اثر آب‌گرفتگی شدید تخلیه شده اند.

به گفته خوبیار هزار و ۳۷۰پرس غذای گرم و ۶۰۰ پرس غذای سرد، ۵۰ دست البسه اهدایی کودک، ۲۰ جفت دمپایی، ۱۹۹۸ کیلوگرم نایلون ۲ هزار و ۴۶۳ تخته پتو، ۸۸۱ تخته موکت ،۵ دستگاه چادر امدادی ،۴ عدد کلمن آب ۶۰۰ کیلو حبوبات، ۳ هزار و ۹۶۴ عدد کنسروجات، ۴۰۰ بطری روغن جامد ۹۰۰ گرمی، ۲ هزار و ۹۰ کیلوگرم برنج ،۱۰۱ کیلو چای خشک ،۶۲۰ کیلوگرم قند و شکر، ۳۶ بسته غذایی ۲۴ ساعته، ۴۷۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۹ بسته غذایی یک ماهه از اقلامی است که توسط جمعیت هلال احمر فارس در بین سیل زده گان استان فارسی توزیع شده است.

انتهای پیام/ر
منبع: مهر
برچسب ها: شیرازه ، سیل ، فارس
نظرات بینندگان