کد خبر: ۱۵۵۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

لزوم برخورد قاطع با سوجویان مصرف آب

دادستان فارس گفت: تخلفات مردمی نشان دهنده کوتاهی بسیاری از مسئولان نسبت به انجام وظایف در سال‌های قبل است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بحرینی دادستان مرکز استان در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی مرکز فارس گفت: در بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های استان با افت فشار و تنش آبی روبه رو هستیم و نیاز به آب آشامیدنی بهداشتی از خواسته‌های اصلی مردم در سراسر استان است که باید مورد توجه همه مسئولان مرتبط باشد.

بحرینی گفت: بعضی افراد سودجو و منفعت طلب با بهره برداری غیر مجاز از بستر رودخانه‌ها در قالب حفر چاه‌های غیر مجاز و همچنین ایجاد تأسیسات، ساختمان و باغ در مسیل رودخانه‌ها علاوه بر کاهش حجم آب سفره‌های زیر زمینی، سبب ایجاد سیلاب و خسارت به مردم هم شده اند که باید با آن‌ها طبق قانون برخورد کرد.

وی گفت: تخلفات مردمی نشان دهنده کوتاهی بسیاری از مسئولان نسبت به انجام وظایف در سال‌های قبل است.

دادستان مرکز استان فارس با اشاره به آب گرفتگی معابر شهر‌های مختلف استان گفت: همه شهرداران و متولیان مرتبط با مهار سیلاب باید نسبت به ساماندهی این اتفاقات در سریع‌ترین زمان اقدام کنند تا از این به بعد شاهد این وقایع بعد از نیم ساعت بارندگی نباشیم.

معاون همانگی امور عمرانی استانداری فارس هم گفت: طرح‌های متعددی در حوزه تامین آب و رفع مشکلات آب در روستا‌ها و شهر‌ها در حال اجراست، اما ارزان بودن قیمت آب و مصرف بی رویه، استفاده غیر مجاز ازآب آشامیدنی برای آبیاری باغ‌ها و مزارع در روستا‌ها وگرفتن انشعاب غیر مجاز در شهر‌ها و روستا‌ها و مسیر انتقال آب، سبب ایجاد تنش‌های آبی در بعضی نقاط استان شده است.

رضایی کوچی گفت: با توجه به اینکه قرار است در قالب طرح‌های ساخت مسکن در ۴ سال حدود ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود باید در تامین آب برای حدود یک میلیون نفر دیگر هم پیش بینی‌های لازم انجام شود.

در این جلسه تاکید شد که شعب ویژه‌ای در دادستانی‌های سراسر استان برای بررسی و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیر مجاز ایجاد شده است.

انتهای خبر/ح

نظرات بینندگان