کد خبر: ۱۵۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
بسته ویژه حوادث شیرازه:

کلاهبرداری میلیاردي با شگرد اجاره خانه‌های مبله

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

جاساز 111 كيلو ترياك زير بار يونجه

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان استهبان، 111 کیلو تریاک در بازرسي از يك كاميون حامل بار يونجه کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی ، در این خصوص اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استهبان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور كرمان-شيراز به يك دستگاه كاميون حامل بار يونجه مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي با تيزبيني و هوشياري موفق شدند در بازرسي از آن كاميون، 111 كيلو ترياك كه به طرز بسيار ماهرانه‌اي در لوله‌هاي پليكا زير بار يونجه جاسازي شده بود كشف كنند.

فرمانده انتظامی فارس با بيان اينكه در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، تصريح كرد: محورهاي مواصلاتي اين استان محل ناامني براي قاچاقچيان مي‌باشد و پليس با سوداگران مرگ با جديت و قاطع برخورد قانوني مي‌كند.

کامیون حامل ليفتراك توقیف شد

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از توقيف يك كاميون و كشف یک دستگاه ليفتراك قاچاق به ارزش 15 ميليارد ريال خبر داد.

 ابراهيم يگانه ، بيان كرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور مواصلاتي كوار-شيراز به يك دستگاه كاميون مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو موفق شدند یک دستگاه ليفتراك قاچاق و فاقد مدارك قانوني را كشف كنند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با بيان اينكه در اين خصوص راننده به مرجع قضائي معرفي شد، افزود: ارزش اين محموله برابر نظر كارشناسان، 15 ميليارد ريال برآورد شده است.

توقیف خودور حامل شکر  قاچاق  در بوانات  

فرمانده انتظامي بوانات از توقیف یک دستگاه وانت نيسان حامل   شکر  قاچاق به ارزش يك ميليارد ريال خبر داد.

 ابوالحسن مزارعی ، در بیان جزئیات این خبر بيان كرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس اگاهی بوانات حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه  وانت نیسان مشکوک و آن را براي بررسی بیشتر توقیف كردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو 3 هزار و 500 کیلوگرم شکر قاچاق کشف و راننده براي سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد   ریال برآورد کرده‌اند، بیان داشت: مقابله با قاچاق و ارز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد و با قاچاقچيان به شدت مقابله خواهد شد.

کشف باطری قاچاق در کوار

فرمانده انتظامي شهرستان کوار از توقیف سواری پرايد و کشف 150 دستگاه باطري خارجي قاچاق خبر داد.

 سیدرحمان هاشمی بيان داشت: مأموران کلانتری مرکز در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حين گشت‌زني به يک سواری  پراید مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اين خودرو 150 دستگاه باطري خارجي قاچاق كشف و راننده را نيز دستگير كردند.

فرمانده انتظامي کوار با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر كارشناسان يك ميليارد و 500 میلیون  ريال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سير مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کلاهبرداری میلیاردي با شگرد اجاره خانه‌های مبله

رئیس پلیس فتا استان از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى از شهروندان شیرازی با درج آگهى دروغین اجاره خانه مبله در یکی از سایت‌های آگهی محور خبر داد.

 امیرحسین سلیمانی ، بيان كرد: در پى مراجعه خانمی میانسال با مرجوعه قضائى به پليس فتا مبنى بر كلاهبردارى توسط فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین خانه مبله، پيگيرى موضوع در دستور كار كارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از سایت‌های آگهی محور، یک آگهی تحت عنوان اجاره خانه مبله برخورد و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ 50 میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه درخواست و پس از آن دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی من نبود.

این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا تحقيقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصي فرد مورد نظر را شناسایی و وي را در یکی از محلات شیراز دستگیر كردند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در بازجويي اوليه به كلاهبرداري یک میلیارد و 500 میلیون ریالي از 20 شهروند اقرار كرد، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه مي‌كردند.

این مقام انتظامی گفت: همانطور كه در قوانين سايت‌هاي تبليغاتي ذكر شده است اين سايت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فيزيكى و بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند.

 سليماني خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمي) و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

خورجين موتورسيكلت  پر از ترياك بود

فرمانده انتظامی داراب از كشف 46 كيلوگرم ترياك در بازرسي از خورجين يك دستگاه موتورسيكلت در اين شهرستان خبر داد.

 عليرضا نوشاد ، با اعلام این خبر بيان كرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر داراب حین کنترل محورهاي خاكي منتهي به اين شهرستان به يك دستگاه موتورسيكلت مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وی افزود: راكب بدون توجه به ايست پليس متواري و ماموران انتظامي پس از طي مسافتي تعقيب و گريز موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي آن را توقيف كنند.

فرمانده انتظامی داراب با بيان اينكه در بازرسي از خورجين موتورسيكلت‌ 46 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص راكب دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

کشف قرص‌هاي غيرمجاز درسپيدان

فرمانده انتظامي سپيدان از كشف 68 هزار عدد قرص غيرمجاز در اين شهرستان خبر داد.

 احمد فداكار اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر سپيدان هنگام گشت زني در سطح حوزه استحفاظي به یک سواری پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از اين خودرو موفق شدند 68 هزار عدد قرص غيرمجاز از نوع ترامادول را کشف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان سپيدان با بيان اينكه در اين راستا راننده دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد، گفت: مركز فوريت‌هاي پليسي 110 آماده دريافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسايي و برخورد با مجرمان است.

کشف 27 كيلو تریاک در ني‌ريز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از كشف 27 كيلوگرم تریاک خبر در اين شهرستان خبر داد.

 عظیم‌اله کرمی، در تشریح این خبر بيان كرد: مأموران انتظامي ني‌ريز هنگام گشت‌زني در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو  ۴۰۵ که توسط یدکش حمل می‌شد مشكوك و آن را متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسی از اين خودرو مأموران انتظامی موفق شدند 27 كيلوگرم ترياك که به طرز بسيار ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف سواري جاسازی  شده بود كشف كنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز خاطر نشان كرد: در اين خصوص راننده دستگير و براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

کشف کالای قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامي سپیدان از توقيف دو سواری پژو پارس و 405 و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 4 میلیارد و 807 میلیون ریال خبر داد.

 احمد فداکار ، بيان كرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حين ایست و بازرسی به دو سواری پژو پارس و 405 مشکوک و دستور ايست را صادر كه رانندگان بدون توجه اقدام به فرار كردند.

وي ادامه داد: ماموران موفق شدند پس از طي مسافتي تعقیب و گریز هر دو خودرو را توقيف  
و در بازرسي از آنها 3 هزار و 447 ثوب انواع پوشاک، 85 عدد چمدان و 4 طاقه پارچه لباس محلی خارجي قاچاق و فاقد مدارک قانوني كشف كنند.

فرمانده انتظامي سپیدان با بيان اينكه در اين راستا هر دو راننده دستگير و به مرجع قضائي معرفي شدند، افزود: ارزش اين محموله‌هاي قاچاق برابر نظر كارشناسان 4 میلیارد و 807 میلیون ریال برآورد شده است.

كشف چوب قاچاق از يك كوره زغالي در جهرم  

فرمانده انتظامی جهرم گفت: 4 تن چوب قاچاق از يك كوره زغالي در این شهرستان کشف شد.

 خسرو رزمجويي گفت: در پی اخبار واصله و شكايت اداره منابع طبيعي مبنی بر اینکه فردی در يكي از روستاهای سطح حوزه استحفاظی داخل محوطه‌ای اقدام به دپو چوب قاچاق کرده است كه بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي پس از انجام تحقيقات لازم در اين زمينه و احراز صحت موضوع با هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان، 4 تن چوب جنگلی قاچاق را كشف کردند.

 رزمجويي با بيان اينكه پليس با افراد سودجو و فرصت‌طلب که براي رسيدن به منافع مادي خود با آسيب زدن به طبيعت و محيط زيست، باعث هدر رفتن منابع ملي مي‌شوند، برخورد قاطع و قانوني مي‌كند، از مردم خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان، مراتب را سريعاً به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

دستگيري سارق وكشف يك نفرشتر مسروقه

فرمانده انتظامی آباده گفت: ماموران اين فرماندهي موفق شدند يك سارق را دستگير و يك نفر شتر مسروقه را نيز كشف كنند.

 سيدابوالفضل مسعودي ، در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پي وقوع سرقت يك نفر شتر در شهرستان آباده، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام گشت‌زني‌هاي هدفمند موفق شدند سارق را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير و روانه دادسرا كنند.

فرمانده انتظامی آباده با بيان اينكه در بازرسي از مخفيگاه سارق يك نفر شتر مسروقه كشف شد، گفت: برابر نظر كارشناسان ارزش شتر مسروقه 600 ميليون ريال برآورد شده است.

پیدا شدن کودک 4 ساله توسط  پليس


فرمانده انتظامی کازرون از پیدا شدن کودک 4 ساله در یکی از خیابان‌های اين شهر و تحویل آن به خانواده اش خبر داد.

 اسماعیل زراعتیان ، در تشريح اين خبر گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی کودک 4 ساله‌ای که در حال گریه کردن بود را مشاهده و وی را با مهربانی به مقر پلیس منتقل كردند.

وی بیان داشت: ماموران ضمن ابراز محبت و کاهش اضطراب و نگرانی کودک و پس از استعلام و تحقیقات اولیه والدین کودک را شناسایی و وی را به آنان تحویل دادند.

 زراعتیان گفت: والدین کودک از عملکرد ماموران و ابراز محبت آنان به کودک تقدیر کردند.

کلاهبردار اینترنتی دردام پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این شهرستان خبر داد.

 مهدی جوکار ، اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضائي به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد شخصي ناشناس در يكي از سایت‌هاي آگهي‌محور اقدام به فروش تراکتور ارزانتر از بازار مي‌كرد که بدون تحقیق و با اعتماد نابجا به سخنان فروشنده و برای از دست ندادن کالای مورد نظر اقدام به انتقال مبلغ 750 میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب اعلام شده کردم و پس از آن وي تلفن خود را خاموش و دیگر پاسخگو نبوده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه بررسی موضوع در دستور کار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، اظهار داشت: ماموران با هماهنگي مقام قضائي و با اقدامات فني و تخصصي متهم را در استان البرز شناسايي و  با نیابت قضایی به آن استان عزیمت و متهم را دستگير كردند.

 جوکار با بيان اينكه متهم در بازجويي اوليه به 750 ميليون ريال كلاهبرداري از شاکی اقرار كرد، گفت: فرد كلاهبردار پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.  


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان