کد خبر: ۱۵۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
عضو هيئت رئيسه شوراي شهر شيراز اعلام كرد:

تجمع ٣٢ هيئت قشقائی شهرستان شیراز در روز تاسوعاي حسيني در شيراز

نصیری از تجمع ٣٢ هيئت قشقائی شهرستان شیراز همزمان با روز نهم محرم الحرام مصادف با تاسوعاي حسيني از فلكه شهرداري شيراز به سمت حرم احمد بن موسي(ع) خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهدي  نصیری عضو هيئت رئيسه شوراي شهر شيراز در جمع خبرنگاران از تجمع ٣٢ هيئت قشقائی شهرستان شیراز همزمان با روز نهم محرم الحرام مصادف با تاسوعاي حسيني از فلكه شهرداري شيراز به سمت حرم احمد بن موسي(ع) خبر داد و گفت: اين تجمع به همت و همکاری و همراهی نماینده ولی فقیه در استان فارس، هماهنگی سپاه فجر استان فارس، سپاه عشایر استان فارس، دستگاه ها و نهادهای مرتبط، همزمان با روز نهم محرم الحرام مصادف با تاسوعای حسینی از میدان شهدای شیراز به سمت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) برگزار مي‌شود.

وی افزود: اين مراسم از ساعت ٩ صبح در فلكه شهرداري با ذكر مصيبت آغاز می شود و با حركت دسته روی هيئت به سمت حرم مطهر شاهچراغ(ع) همراه با تَشییع نمادین سردار شهيد حاج عبدالله اسكندري ادامه می یابد.

به گفته نصيري، اين ٣٢ هيئت در قالب هيئت واحد مذهبي حضرت ابوالفضل العباس (ع) قشقايي‌ ها به عزاداري مي‌پردازند.

مصطفی کیانی رحیمی، دبیر اجرایی این تجمع نیز گفت: سوگواری حسینی به سبک سنتی_عشایری در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) با حضور ۴۰۰۰ نفر قشقایی‌ها از برنامه‌هایی است که توسط این ۳۲ هیئت پیش بینی شده است.

انتهاي پيام/س
نظرات بینندگان