کد خبر: ۱۵۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله(ع):

کارگروه تخصصی جهت بررسی کارخانه روغن نباتی تشکیل شود/مسئولین اجازه ندهند روغن نباتی به سرنوشت آزمایش دچار شود

احمدی گفت: کارگروهی تخصصی با حضور نهاد های ذی ربط جهت بررسی ابعاد مختلف این کارخانه در سی سال اخیر تشکیل شود و اجازه نداد این کارخانه به سرنوشت آزمایش و مجموعه های مشابه تبدیل شود.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمد احمدی فرمانده حوزه بسیج اصناف و بازاریان سپاه ثارالله(ع)شیراز اظهار داشت این شایسته نیست که در سال تولید دانش بنیان و اشتغال افرین کارخانه ای با این گستردگی و ظرفیت رو به تعطیلی باشد و در دهه ای که شعار های آن عمدتا اقتصادی بوده واحد های نرگس شیراز یک به یک تعطیل گردد.

وی ادامه داد: خارج از بحث واگذاری مشکل دار و غیر قانونی این کارخانه در سال ۱۳۷۲ که باید توسط دستگاه قضایی بررسی گردد افعالی مانند عدم پرداخت حق سهامداران ،چوب حراج به املاک و اراضی مربوط به کارخانه به بهانه بدهی، فروش و انتقال ماشین الات و ادوات ،عدم تولید متناسب باظرفیت نسبی و تحقق نیافتن انتقال این کارخانه به شهرک صنعتی که از سال ۹۰ زمین آن محیا بوده است نشان میدهد مسئولین کارخانه‌ نیت و اهتمامی برای بقای کارخانه ندارند و آن را روز به روز به سمت ورشکستگی کشیده اند.


احمدی عنوان کرد: نقش اساسی و تاثیرگزار این کارخانه در کمبود روغن سالهای اخیر بخوبی قابل مشاهده است لکن با این حجم کم از تولید فعلی و تعطیلی چند واحد عملا میتوان آن را تعطیل فرض کرد.

همچنین افزود:  باید کارگروهی تخصصی با حضور نهاد های ذی ربط جهت بررسی ابعاد مختلف این کارخانه در سی سال اخیر تشکیل شود و اجازه نداد این کارخانه به سرنوشت آزمایش و مجموعه های مشابه تبدیل شود.

به گفته وی سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان فارس بیش از یک ماه بازرسین خود را بصورت ثابت و تمام وقت در کارخانه مستقر نمود و بر تولید و توزیع روغن بصورت مستقیم نظارت نمود.

به گفته این مسئول نجات روغن نباتی از وضعیت کنونی در دست یک سازمان و نهاد دولتی نیست و باید با هماهنگی و همفکری مشترک ارگان های ذی ربط این مهم تحقق یابد.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات در این زمینه از دستگاه قضایی خواست به مسئله نحوه واگذاری کارخانه و عدم پرداخت حقوق سهامداران ورود جدی پیدا کند.
انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان