کد خبر: ۱۵۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
متن پیام روسای سه قوه به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید عبد الله اسکندری:

رئیس جمهور؛ شهید اسکندری سر داد اما حاضر به پذیرش تعرض به حرم عقیله ی بنی هاشم نشد.

آیت الله رئیسی گفت: شهید سرافراز سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله اسکندری مانند ارباب بی سرش، سر، داد اما حاضر به پذیرش تعرض سفاکان و خون‌خواران زمانه به حرمین شریف و حرم عقیله ی بنی هاشم نشد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید عبد الله اسکندری پیامی صادر کرد که در این مراسم توسط رئیس بنیاد شهید کشور قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

و لاتحسبنَّ الذینَ قتِلوا فی سبیل الله امواتاً بَل أحیاء عند ربّهم یرزقون پرواز در ساحت قدس ربوبی با بال‌های زیبای شهادت و عند ربهم یرزقون شدن، رسم و آئین پرفروغ و مشعشی است که از مسجد کوفه و صحرای کربلا آغاز و همه شیفتگان و دل‌دادگان در طول اعصار و قرون را شیفته و واله خود نموده است.

شهیدان زبدگان و دانایان حقیقی عالم وجود بودند که همواره مترصد بهره بردن از دروازه‌های باز شده آسمان برای لبیک به ندای هل من ناصر حسینی بودند و جان شریف خود را به پروردگار عالمیان هبه و رضایت ابدی رب جلیل را خریدند و مصداق آیه شریفه «ارجعی الی ربِکِ راضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی» گردیدند.

بار دیگر شاهدیم که در ایام سوگواری خامس آل عباء (ع)، استان فارس و شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان پیکر مطهر یکی از راست قامتان ولایت‌مدار ماندگار و مانای تاریخ و تابع حقیقی اباعبدالله الحسین (ع) است. شهید سرافراز سردار سرتیپ پاسدار حاج عبدالله اسکندری مانند ارباب بی سرش، سر، داد اما حاضر به پذیرش تعرض سفاکان و خون‌خواران زمانه به حرمین شریف و حرم عقیله ی بنی هاشم نشد و این مزد زیبا و گرانسنگ و گوهر تابناک به او داده نشد مگر به واسطه اخلاص و صفای درون و عمل جهادی که در طول حیات طیبه اش همواره در وجود وی موج می‌زد.

او آسایش و راحت دنیا و مافیهای آن را فدای امنیت و آرامش و سرافرازی مسلمانان و ایران سربلند نمود. تبریک و تسلیت باد شهادت این رادمرد عرصه جهاد و شهادت به محضر حضرت حجت بن الحسن العسکری (عج) و نایب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردمان ولایت‌مدار استان فارس و شهر شیراز سومین حرم اهل بیت و خاندان مکرمش و همسنگران عزیز و گرامیش که سالکان راه پررهرو او بوده و هستند.

امیدوارم خداوند بلندمرتبه ما را رهروان و تابعان و قدردان همیشگی این شهیدان بلندمرتبه و گرانقدر قرار دهد.

سید ابراهیم رئیسی

همچنین در این مراسم پیام رئیس قوه قضائیه به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید عبد الله اسکندری قرائت شد.

 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه نیز ظهر امروز به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید عبد الله اسکندری پیام تسلیتی صادر کرد که توسط رئیس کل دادگستری فارس قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است؛

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»

«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا» همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، ماه شهادت و آزادگی و ایثار، ایران اسلامی بار دیگر به شمیم شهدا عطرآگین شد؛ این بار شهدایی که در زمره رهروان طراز اول و برجسته مکتب حسین بن علی (ع) هستند و عاشقی و حریت و دفاع از کیان دین را فرسنگ‌ها دورتر از خانه و کاشانه مشق کردند و برای حراست از حرم آل الله، جان عزیزشان را در طبق اخلاص نهادند.

درمیان این دلیرمردان سرافراز و کواکب آسمان غیرت و شجاعت، نام و آوازه سردار «عبدالله اسکندری» درخشان و پر تلألو است؛ سرداری که در ایام دفاع مقدس، پیوسته در سرزمین‌های نور و حماسه، شهادت را می‌جویید و عاقبت، رزق و روزی اش پاسداری از حرم عقیله بنی هاشم (س) و فوز عظیم شهادت در این راه با سری جدا از پیکر شد.

اینجانب ضمن تبریک و تسلیت بابت شهادت این بزرگمردان عاشورایی به ویژه شهید عبداالله اسکندری به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و خانواده‌های صبور و همرزمانشان، از عموم مردم حسینی و شهید پرور ایران اسلامی که در آئین‌های وداع و تشییع پیکرهای مطهراین شهدا، حضوری پر شور و شعور داشتند، قدردانی می‌کنم.

غلامحسین محسنی اژه ای

رئیس قوه قضائیه

همچنین در  ادامه این مراسم پیام محمد باقر قالی باف رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری سردار شهید عبد الله اسکندری توسط علیزاده رئیس مجمع نمایندگان فارس قرائت شد.

متن پیام بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا
بار دیگر میهن اسلامی ایران میزبان لاله های عاشورایی و سروهای سرافراز مدافع حرم از محور خان طومان گردید و امت قهرمان، مشتاقانه در تجدید میثاق با این شهیدان جان ها و دل هایشان را به نور جاودانه شهادت روشنی بخشیدند.

این عاشقان و حماسه سازان جاوید و این پیروان راه سرخ کربلا، در نبرد با دشمنان تکیری و الحادی ضمن تقئیم خون های مطهر خویش، امنیت، عزت و معنویت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

فرمانده دلاور دوران دفاع مقدس و مجاهد خستگی ناپذیر عرصه های رزم، شهید مدافع حرم سردار عبدالله اسکندری پس از سال ها فراق و به عنوان اولین شهید ایرانی که عوامل پلید تکفیری با بغض و کینه همچون سرور و مقتدایش حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام سر از پیکرش جدا ساختند، به همراه پیکر شهیدان مدافع حرم محور خان طومان به آغوش ملت بازگشتند تا عطر و شمیم دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام همچنان به مشام دل ها برسد.

من تجلیل از رشادت شهید سردار عبدالله اسکندری و تمامی شهدای دلاور مدافع حرم و گرامیداشت بازگشت پیکرهای پاک و مطهر آنان در ایام عزای حسینی(ع)، با عرض تبریک و تسلیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران، مردم ولایتمدار استان فارس و خانواده صبور و مقاوم این عزیز جان بر کف، رجا واثق دارم آحاد مردم این سرزمین پاسدار فرهنگ والای ایثار و شهادت خواهند بود.

محمد باقر قالیباف

انتهای پیام/ح/س/ر

نظرات بینندگان