کد خبر: ۱۵۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
مردم شیراز در مراسم تشییع سردار بی سر سپاه اسلام در گفتگو با شیرازه؛

تا چشمم به تابوت شهید خورد اشکم جاری شد/امروز دل های مردم عاشورایی تر از همیشه بود

در مراسم تشییع پیکر سردار شهید بی سر عبدالله اسکندری به سراغ مردم رفته و به گفتگو با مردم پرداختیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در مراسم تشییع پیکر سردار شهید بی سر عبدالله اسکندری به سراغ مردم رفته و به گفتگو با مردم پرداختیم.

احسان عزتی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: عاشورای امسال در مقایسه با سال های گذشته از شور و رونق بیشتری برخوردار بود و حضور پیکر سردار بی سر سپاه اسلام در روز عاشورا در جمع مردم شیراز بر معنویت و شورعاشورا افزود و شباهت شهادت این شهید با اربابش حسین(ع)، دل های مردم را عاشورایی تر کرد.

دهقانی یکی از بانوان بیان کرد: بازگشت پیکر شهید اسکندری در واقع بیانگر این است که هر روز عاشورا و همه جا کربلاست و نبرد حق و باطل همچنان ادامه دارد.

نبی جوان 35 ساله ای که خود را از یکی از شهرستان های فارس به مراسم رسانده بود، اظهار کرد: شباهت این شهید عزیز با ارباب بی سرش گواه این است که خون شهدای مدافع حرم، در امتداد خون شهیدان کربلاست و دفاع از حرم، برگرفته از مکتب حسینی است.

اکبرزاده یکی دیگر از شهروندان بیان کرد: صبح با تعدادی از دوستان در مسیر تشییع شهید قرار گرفته و تمام تلاش مان این بود که خودمان را به موقع بتوانیم به مراسم برسانیم و همینطور هم شد. به میدان شهدا که رسیدیم هر طرف را نگاه می کردیم مملوء از جمعیت بود و حرکت پرچم های سرخ یا حسین(ع) دل هر رهگذری را به لرزه در می آورد و تا چشمم به تابوت شهید خورد اشک از چشمانم جاری شد و از شهید خواستم که برای عاقبت بخیری ما نیز دعا کند.

حسینی یکی از بانوان دانشجو تصریح کرد: ارادت قلبی خاصی به شهدای مدافع حرم دارم و اعتقادم اینست که شهدای مدافع حرم کاری ابوالفضلی می کنند و ما باید کاری زینبی کنیم و راه پر افتخار این شهیدان عزیز را ادامه دهیم.

زهرا تمیمی ابراز کرد: من با کودک هشت ماهه خود در مراسم شرکت کرده و اعتقادم این است که ما باید نسبت به تربیت فرزندان خود دغدغه مند بوده و فرزندان مان را از همان کودکی با مکتب اهل بیت و شهدا آشنا نموده و برای سربازی امام زمان(عج) آماده کنیم.

عبدالرضا دشتی در حالی که اشک می ریخت، گفت: کسی شهید می شود که همانند شهدا زندگی کرده باشد و در راه خدا و در مسیر اهل بیت قرار گرفته باشد وامید است که ما نیز روزی بتوانیم همچون این شهید بزرگوار به دفاع از دین و کشورمان پرداخته و به فیض شهادت نائل آییم.

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان