کد خبر: ۱۵۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در گفتگو با شیرازه:

جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه های دفاع از ارزشهای اسلام حاضر و ثابت قدم است

عزیزی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول بنیادین خود در همه صحنه های دفاع از ارزشهای اسلام و مکتب اسلام ناب نبوی، به عنوان یک وظیفه دینی خود را حاضر و ثابت قدم دیده است و فرق نمی کند تعدی به اصول حقه اسلام در جغرافیای ایران اسلامی باشد یا خارج از مرزهای جغرافیایی.


به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در حاشیه مراسم تشییع سردار عبدالله اسکندری به خبرنگار شیرازه گفت: مدافعان حرم در دفاع از ایران اسلامی همان نقشی را داشتند که شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در خطوط مقدم نبرد به عنوان یک تکلیف بر عهده داشتند و حماسه آفریدند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول بنیادین خود در همه صحنه های دفاع از ارزشهای اسلام و مکتب اسلام ناب نبوی، به عنوان یک وظیفه دینی خود را حاضر و ثابت قدم دیده است و فرق نمی کند تعدی به اصول حقه اسلام در جغرافیای ایران اسلامی باشد یا خارج از مرزهای جغرافیایی.

عزیزی تصریح کرد: اساساً ما در مکتب امامین انقلاب این را آموخته ایم که باید به تکلیف عمل کنیم و عمل به تکلیف مرز، جفرافیا و حد و مرز خاصی ندارد. وی اضافه کرد: آنچه که اساس اعتقادات و آموزه های دینی ماست، مبنای عمل ماست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شهدای مدافع حرم و رزمندگان هشت سال حماسه، توامان در راستای یک هدف و آن تکلیف الهی رفتند و برای الهی شدن و عمل به فرامین الهی به میدان پا گذاشتند.

وی تاکید کرد: امنیت امروز ایران همان اندازه که مدیون رزمندگان ، شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است، به همان اندازه مرهون ایستادگی، شهادت، از خودگذشتگی و مقاومت و دلیر مردی مردانی است که در دوران شجره خبیثه داعش رفتند در خارج از مرزهای ایرن اسلامی تکلیف خود را ادا کردند.

عزیزی افزود: هر دو اینها در قاموس ایثار و ایثارگری درس گرفته یک مکتب هستند به‌نام اسلام.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اظهار کرد: در دورانی که داعش با حمایت آمریکایی‌ها، با پول عربستان، نقشه های شوم اسرائیلی ها پا در عرصه حیات سیاسی گذاشت و به دنبال محو ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی بود و خبیثانه ترین و سبوعانه ترین رفتارها را از خود بروز داد حضور رزمندگان محور مقاومت یک معنا و مفهوم بهتر و والاتری پیدا کرد.

وی تصریح کرد: مدافعان حرم خارج از مرزهای جغرافیایی با پیشتبانی حداقلی، با دشمنی وحشی و با سه جریان عبری، عربی و غربی با هم می‌جنگیدند. تلاش و مبارزه در محور مقاوت سختی های خاص خودش را داشت که شهدا، ایثارگران و جانبازان محور مقاومت شجاعانه در این راه مبارزه کردند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان