کد خبر: ۱۵۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

مسئولان استان روز خبرنگار را تبریک گفتند

به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار مسئولان استان با ارسال پیام این روز را تبریک گفتند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ضمن تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی و تقارن روز خبرنگار و عاشورا اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم آنچه در روز عاشورا رخ داد با روز خبرنگار کنار هم آوریم ، هیچ نکته‌ای بهتر از رسالت پیام‌آوری حضرت زینب(س) قابل توصیف نیست.

وی افزود: آن تعبیری که در اشعار عاشورایی خوانده می‌شود که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود ، دقیقاً منطبق با رسالت خبرنگاران آن هم از جنس خبرنگاران دین‌ مدار و ارزشی است.

محبی‌پور تصریح کرد: در عصر امروز این تعبیر پیام‌آوری حضرت زینب(س) را می‌توان در جهاد تبیین نام ببریم. عملی که در راستای جلوگیری از تحریفات واقعی جامعه اسلامی نیاز است هر کسی در هر لباسی انجام دهد اما آن چیزی که از عهده خبرنگاران بر می‌آید این است که واقعیت‌های شیرین جامعه را در کنار واقعیت‌های تلخ و ناکامی به مردم برسانند تا در کنار تمامی سختی‌هایی که وجود دارد و مطمئنا در این مسیر تلاش‌هایی صورت می‌گیرد، مردم طعم شیرین خدمت و پیشرفت‌ها را همزمان بچشند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: البته رسالت خبرنگار مبنی بر پیام‌آوری از کف جامعه به مسئولان و انتقادات سازنده به رفتار و عمل مسئولان هم سر جایش کاملاً محفوظ است و قاعدتا در این مسیر قابلیت انجام دارد.

وی در پایان یادآور شد: این مطالب از باب همزمانی روز خبرنگار با ایام عزاداری امام حسین(ع) بود که قاعدتاً فرصت مناسبی در اختیار خبرنگاران است که به این بخش از رسالت خبرنگاری و پیام‌آوری خودشان توجه کنند.

همچنین حمیدرضا ایزدی، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس نیز در پیامی  ١٧ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران و مجاهدان محترم اصحاب رسانه و مطبوعات تبریک گفت.

متن پیام رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس به مناسبت روز خبرنگار بدین شرح است:

بسمه تعالی

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ»

اینجانب ضمن تسلیت و پاسداشت حماسه عظیم عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت ، فرا رسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز پاسداشت خبرنگار را که مصادف با ایام سوگواری امام حسین(ع)  ویارانش شده است ، صمیمانه به همه‌ی صاحبان اندیشه ، قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی ، خصوصاً خبرنگاران و دست‌اندرکاران حوزه رسانه تبریک عرض می نمایم.

بدون شک، جایگاه خبرنگاران در اطلاع رسانی ، روشنگری ، انعکاس رویدادها ، عملکردها و فعالیت های برجسته تلاشگران میهن اسلامی در حوزه فعالیتهای اقتصادی ، صنعتی ، معدنی،  تجاری  و تلاش در عرصه جهاد تبیین  و صیانت از حقوق شهروندی ، از اهمیت ، جایگاه ویژه و سترگی برخوردار است و تاثیر سازنده ای در راستای توسعه ، پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی دارد.

لذا صمیمانه از هم‌افزایی،  زحمات و تلاش های تمامی خبرنگاران، عکاسان، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و فعالان عرصه اطلاع رسانی به‌ویژه در استان پهناور فارس تقدیر و تشکر نموده، از خداوند متعال برای همه این عزیزان در راستای انجام رسالت مهم خود در مسیر خطیر آگاهی بخشی صادقانه و اطلاع رسانی صحیح و به ‌موقع ، سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم.
 
حمید رضا ایزدی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان


همچنین یداله حقیقی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس نیز در پیامی  ١٧ مرداد روز خبرنگار را به تلاشگران و مجاهدان محترم اصحاب رسانه و مطبوعات تبریک گفت.

متن پیام مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس به مناسبت روز خبرنگار بدین شرح است:

بسم اله الرحمن الرحيم

از پيامبر گرامي اسلام ص روايت شده كه در صحُف ابراهيم آمده است:
«العاقل ان يكون بصير بزمانه»

خردمند، كسي است كه زمان خويش را بشناسد.
بيداري و هشياري ما را كه خبر كرد؟

قسم به قلم و آنچه مي‌نويسد

خبرنگاران رسولان عرصه آگاهي‌بخشي و تعالي اجتماع هستند ، تصويرگران عيني حقيقت و تجسم واقعي تعهد ، مسئوليت ، دلسوزي و شرافت حرفه اي كه با پيشبرد معيارهاي اخلاقي ، مدافع ارزش هاي والاي اجتماعي و انساني بوده و همواره اين رسالت مقدس و خطير را در پي اقناع روح حقيقت طلب و سلامت فكري و فرهنگي جامعه به دوش مي كشند.

ضمن گراميداشت روز خبرنگار و با توجه به تقارن اين روز با عاشوراي حسيني ، نقش ويژه و درايت بزرگ بانوي صحراي كربلا حضرت زينب (س) در تبيين و ابلاغ پيام عاشورا و حماسه كربلا ، دفاع از حريم ولايت و اثبات حقانيت امام حسين (ع) را يادآوري نموده و از خداوند عليم براي تمامي مجاهدان و راهيان وادي روشنگري ، اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم توفيق و بهروزي مسئلت مي نمايم.

یداله حقیقی
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس

انتهای پیام/ح/س
نظرات بینندگان