کد خبر: ۱۵۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس خبر داد:

کاهش ۳۵ درصدی جرائم خُرد در شهر شیراز در هر مرحله از جمع‌آوری معتادان متجاهر

محبی پور با اشاره به برنامه دستگاه‌های استانی در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ گفت: هرگاه طرح جمع آوری این معتادان در شهر شیراز اجرا می‌شود جرائم خُرد شهر شیراز تا ۳۵ درصد کاهش می‌یابد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در حاشیه جلسه شورای مواد مخدر استان فارس در جمع خبرنگاران افزود:  این بیانگر این مطلب است که برخی معتادان به رغم اینکه بیمار هستند اما وارد مرحله ارتکاب جرائم نیز می‌شوند.

وی تأکید کرد: با هم افزایی و همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، شهرداری‌ها، بهزیستی و دیگر دستگاه‌های متولی، معتادان متجاهر استان تا پایان مردادماه جاری جمع آوری خواهند شد.

محبی پور یادآور شد: معتادان متجاهری که از سطح شهر شیراز جمع آوری می شوند نیز چنانچه متعلق به دیگر استان ها باشند به استان متبوع خودشان منتقل می‌شوند و نگهداری آنها منوط به این است که با هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر آن استان هزینه نگهداری آنها به استان فارس پرداخت شود.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: معتادان سایر شهرهای استان نیز پس از جمع آوری به نزدیک ترین اردوگاه ماده ۱۶ آن شهر منتقل می‌شوند.

وی بیان کرد: هدف اصلی از این کار این است که با یک رفتار انسانی بکوشیم که اولا این افراد از دام اعتیاد رهایی یابند و علاوه بر این صحنه‌های آزار دهنده‌ای که در نتیجه حضور این افراد در شهرها به چشم می‌خورد مشاهده نشود.

این مسئول گفت: با توجه به اینکه برخی از جرائم از جمله سرقت های خرد، تعرض به افراد و تخریب تاسیسات و امکانات شهری توسط همین معتادان انجام می شود، با اجرای طرح جمع آوری آنها این جرائم نیز کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/ح
 
نظرات بینندگان