کد خبر: ۱۵۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

«پلی کلینیک شهید رضایی» نا ایمن و خطرساز اما همچنان فعال

مدیر کل دفتر فنی استانداری گفت: ساختمان پلی کلینیک شهید رضایی، واقع در میدان ولی عصر فوق‌العاده قدیمی است که بر اثر مرور زمان مقاومت خود را از دست داده و ترک هایی نیز در این بنا ایجاد شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بیش از دو ماه از حادثه تلخ متروپل می‌گذرد. اتفاقی که زنگ خطر را در تمام نقاط کشور در خصوص ایمنی ساختمان به صدا درآورد و طبق بخش‌نامه وزارت کشور همه استان‌ها موظف به شناسایی و معرفی سازه های خطر ساز شدند. در استان فارس هتل آسمان در صدر سازه‌های نا ایمن قرار داشت که سه سال پس از آتش سوزی مهیب آن، کارگروه فنی برای تشخیص میزان پایداری سازه و تصمیم نهایی برای حفظ یا تخریب آن تشکیل شد.

امیر حسین جمشیدی، مدیر کل دفتر فنی استانداری در توضیح جلسات این کارگروه به شیرازه گفت: برای دوری از فشارهای سیاسی و اجتماعی، تیم تشکیل شده از متخصصان نظام مهندسی و اساتید دانشگاه است، تا کنون سه جلسه آن برگزار شده و به نظر می رسد تا مدتی ادامه دار خواهد بود.

وی در خصوص دیگر سازه های نا ایمن استان گفت: در هر شهرستان کمیته ای برای تشخیص و شناسایی سازه های خطرساز تشکیل شد که تنها یک مورد در شهرستان مرودشت وجود داشت و سایر شهرستان ها اعلام کردند موردی ندارند.

جمشیدی درباره بناهای ناایمن شهرستان شیراز نیز گفت: ما به همراه بخش نظارت و کنترل آتش نشانی در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

وی در خصوص دلیل طولانی شدن پروسه توضیح داد: ساختمانهایی که نوساز هستند و در دهه اخیر ساخته شده اند، مشکلی ندارد اما در شیراز نزدیک به نیم میلیون ساختمان داریم که باید بررسی شود و تشخیص نا ایمن بودن هم واقعا کار سختی است.

فقط ساختمان‌‎هایی بررسی می‌شوند که اعتراضی روی آنها شده باشد

جمشیدی تصریح کرد: اینکه بخواهیم در هر ساختمانی برویم، امکان پذیر نیست و اگر اطلاعی به ما برسد، این بازرسی انجام می شود.

این مسئول افزود: ساختمان هایی هم که اکنون بازرسی می‌شوند، بناهایی هستند که در گذشته اتفاق کوچکی برایشان پیش آمده یا اعتراضی روی آنها شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری با بیان اینکه بیشترین مشکل ساختمان‌ها ایمنی آتش‌نشانی است، گفت: مبحث مقاومت و ایمنی ساختمان از سال 92 اعمال شد. در موضوع ایمنی آتش نشانی ساختمان، تا پیش از این تاریخ قانون الزام آوری وجود نداشت که ساختمان‌ها سیستم اعلام و اطفای حریق داشته باشند و ساختمان‌هایی که پیش از این احداث شده اند این سیستم را ندارند.

جمشیدی به برگزاری جلسه پیرامون یکی از درمانگاه‌های تامین اجتماعی شیراز اشاره کرد و گفت: پلی کلینیک شهید رضایی، در مانگاه متعلق به تأمین اجتماعی واقع در میدان ولی عصر جزء سازه های ناپایدار است که تصمیم گرفته شد در صورت امکان تخریب شود.

وی افزود: ساختمان فوق‌العاده قدیمی است که بر اثر مرور زمان مقاومت خود را از دست داده و ترک هایی نیز در این بنا ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر فنی استانداری تاکید کرد: دنبال احداث ساختمان جایگزین هستیم اما با توجه به فعالیت زیادی که در این ساختمان انجام می شود، تعطیل کردن آن سخت است، تصمیم بر این است به صورت موقت بعضی از فعالیت های این مرکز کم شود.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که با وجود این میزان از نا ایمنی فعالیت‌های این مرکز ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: بله، متاسفانه همین‌طور است...


انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان