کد خبر: ۱۵۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
فرمانده انتظامی فارس:

۸۰ درصد احساس امنیت موجود در جامعه به خاطر حضور خبرنگاران و انعکاس به موقع و صحیح اخبار می باشد

سردار حبیبی با تأکید بر اینکه احساس امنیتی که امروزه در سطح جامعه حکمفرماست مرهون فعالیت رسانه ها می باشد تصریح کرد: ۸۰ درصد احساس امنیت موجود در جامعه به خاطر حضور خبرنگاران و انعکاس به موقع و صحیح اخبار می باشد وگرنه احساس امنیت با گرفتن مجرم انجام نمی شود بلکه زمانی اثر خود را بین مردم نشان می دهد که با مهندسی و هنر خبرنگاران اخبار منتشر شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و عکاسان خبری فعال در حوزه اجتماعی، به همزمانی روز خبرنگار با عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: نقشی که امام حسین در تاریخ ایفا کرده است از هر نقش و اثری بالاتر و تاثیر گذارتر است .

وی با بیان اینکه اگر تاریخ حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه سپس به کوفه و کربلا را مرور کنیم درس های زیادی از آن خواهیم گرفت، اظهار کرد:در این حرکت و اقدام میتوان درسهایی در خصوص دوستی، محبت، تنفر و هر آنچه که مربوط به زندگی است را مشاهده کرد در تمام صحنه های کربلا حتی یک بی اخلاقی از امام حسین و یارانش مشاهده نمی شود.

 حبیبی با بیان اینکه امسال برکت روز خبرنگار در محرم پیام های بسیاری را به دنبال دارد، با قدردانی از همراهی همیشگی رسانه‌ها و خبرنگاران در راستای آگاهی بخشی جامعه و انعکاس و انتشار اخبار صحیح، عنوان کرد: به عقیده من اگر هر سازمان یا اداره ای روزی به نام خود نام گذاری کرده باشد آن روز روز خبرنگار هم است زیرا هیچ مناسبتی بدون حضور خبرنگاران ارزش پیدا نمی کند و هیچ فعالیتی نیز بدون حضور خبرنگاران و انعکاس اخبار مناسب نمود نخواهد داشت.

 فرمانده انتظامی فارس با تأکید بر اینکه احساس امنیتی که امروزه در سطح جامعه حکمفرماست مرهون فعالیت رسانه ها می باشد تصریح کرد: ۸۰ درصد احساس امنیت موجود در جامعه به خاطر حضور خبرنگاران و انعکاس به موقع و صحیح اخبار می باشد وگرنه احساس امنیت با گرفتن مجرم انجام نمی شود بلکه زمانی اثر خود را بین مردم نشان می دهد که با مهندسی و هنر خبرنگاران اخبار منتشر شود.

 سردار حبیبی در ادامه با اشاره به موضوع گروگانگیری چند روز گذشته در استان فارس گفت: اگر رسانه ها نبودند عملیات گروگانگیری در نطفه خاموش میشد و اثر امنیت خود را از دست میداد.

فرمانده انتظامی فارس همچنین گفت: جنگ‌هایی که در میدان رخ می‌دهد و بداخلاق‌هایی در جامعه شکل می‌گیرد هم کار رسانه است؛ اما نه هر رسانه‌ای، بلکه رسانه‌های سازمان‌دهی و برنامه ریزی و پشتیبانی شده توسط دشمن با هدف برهم زدن نظم، امنیت و آرامش جامعه.

حبیبی خاطرنشان کرد: امروز بنگاه‌های خبر پراکنی در قالب کار رسانه‌ای به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش با بزرگنمایی، سناریوسازی و دروغ پردازی هستند و این موضوع کار رسانه‌ و خبرنگاران صادق را سخت‌تر می‌کند.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه خبرنگاران در خط مقدم میدان نبرد جنگ نرم حضور دارند، گفت: کسی که باید در مقابل اثر دشمن با ابزارهای زیاد مقابله کند، خبرنگار است و الحق تاکنون در فارس به خوبی کارشان را انجام داده‌اند.

وی  در پایان از رسانه‌ها درخواست کرد که نگاه و  خروجی اخبارشان، آرامش شهروندان باشد و افزود: از آنجا که خبرنگاران در متن جامعه هستند، رفتارهای ناهنجار به پلیس اطلاع داده شود.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان